na 15 jaar mijn oude Flosse terug gezien

Plaats hier overige algemene vragen en/of uw opmerkingen voor onze website
Plaats reactie
zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

na 15 jaar mijn oude Flosse terug gezien

Bericht door zuendfolge » 09-11-2013 20:22

Vandaag zag ik mijn oude 200D weer eens terug die ik 15 jaar geleden verkocht heb.

Leuk om te zien hoe de wagen nu nog erbij staat met al zijn details. De groene lederen S bekleding die ik er toen heb ingezet, het houten S dashboard, de 14 inch velgen.

Ik heb meteen wat fotootjes gemaakt met mijn huidige rode 200 erlangs.

Ook heb ik nog een fotootje gevonden van de groene hoe ik hem kocht en opgeknapt heb en toen hij net klaar was en ik er trots mee naar het bos reed om een fotootje te maken. Ik weet nog hoe blij ik toen was met de wagen toen hij klaar was. Ik heb er veel mee gereden.

Ik zat toen nog op school en op een gegeven moment bood iemand me erg veel geld voor de auto en heb ik hem verkocht. Was wel jammer want daarna heb ik jaren geen Heckflosse meer gehad...

Leuk te zien dat dit soort auto's gewoon voortleeft :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ignace
Forumgebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-10-2013 19:28

Bericht door Ignace » 09-11-2013 20:33

Dat moet idd wat doen met een mens je vroegere wagen na al die jaren terug te zien.Zien er beide goed uit!Leuke foto's :D
A star is born

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 09-11-2013 21:19

Geld maakt veel kapot Mathieu, zou het dan toch waar zijn dat geld niet gelukkig maakt :0)
Maar hoe ben je de auto op het spoor gekomen, of is het toeval?
Groet, Henk

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 10-11-2013 11:32

Nou helemaal toeval was het niet. Ik had ooit (ik denk 10 jaar geleden) al van iemand gehoord dat de auto daar moest staan.
Nu werkte ik tot voor kort in Uden en vond ineens een papiertje terug waarop het adres stond waar de 200D 10 jaar terug moest staan.

Nu dus toch even gaan kijken en jawel hoor!

De auto herinner ik me nog goed, dat geld niet.. maar ik heb er vast een leuke andere auto mee gekocht.

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 10-11-2013 12:20

Ok Mathieu, dat is dan voor en deel echt de aantrekkingskracht van de auto zelf geweest!
Zo heb ik ook de voor voor (voor) Belgische eigenaar van mijn huidige 200D weer terug gevonden, hij had een soort verzekeringspapiertje on de mat laten slingeren, dat kan toch geen toeval zijn he":o))
Maar Mathieu, heb je de huidige eigenaar van de 200D ook nog gesproken?
Want ik vind wel dat we hem eigenlijk ook lid moeten maken van ons register toch?
Groet, Henk

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 17-11-2013 18:14

Ha ja, die heb ik ook nog wel gesproken. Hij wilde de 200D wel aan me verkopen, niet echt een hele grote liefhebber wellicht.

Toch heeft hij hem al lang staan.

Wel grappig om de geschiedenis van je auto uit te zoeken :-)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 17-11-2013 21:46

Ja zeker grappig, zo hoop ik tegen beterweten in dat ik mijn aller eerste 200D nog eens terug zie, die in 1970 of daaromtrent had.
Volgens mij was dat de DE-00-51, of 00-51-DE, dat weet ik niet meer.
Ik heb hem in 1975 of daaromtrent aan een collega verkocht, en die heeft er nog heel lang in gereden.
Hij vertelde dat hij hem weer verkocht had aan iemand op een sigeunerkampje.
Nou dan weet je het wel, dat is die auto vast nootlottig geworden.
Ik moet nog wel ergens zwartwit foto's hebben van die auto, maar waar he.

Hieronder heb de brief van de man die voor voor (voor?) mij mijn huidige 200D had, hij heeft samen met zijn moeder nog heel wat aan de auto gedaan!
lees hieronder maar.

==========================================================
Dag Henk,

Hier nog eens een antwoordje over die mercedes.
Ik noemde hem indertijd mijn "mazoutstoof"

+/-30 jaar geleden heb ik deze gekocht van een garage-carroserie op pensioen te Merksem. Ik was toen 23 jaar en heb hem toen 4000 Bfr betaald. ( jawel 100€)
Dit was een donkergroene wagen die al 10 jaar stilstond onder de kartonnen dozen.

In 1983 heb ik als 23 jarige deze gerestaureerd ( lees opgelapt) om ermee te gaan rijden te vervanging van mijn mini (dewelke ik nog steeds heb, 1965)

1 jaar later was hij klaar.

Ik heb er toen een schuifdak in geplaatst dat uit een andere heb uitgehaald. De dak binnenbekleding werd door mijn moeder gemaakt uit originele stof.
De binnenspatborden , dorpels en bodem werd vervangen. Hij werd toen licht grijs gespoten, dezelfde kleur als mijn mini.
De motor deed het ook al niet voortreffelijk, eigenlijk noemde mijn ouders het een miseredes.
Er werd een ander motor geplaatst die ik ergens op de kop had kunnen tikken, maar goed reed die niet. Vervolgens werd er een 190D in gestoken, maar die was wel erg traag.
Ondertussen had ik al een verzameling van zo een 8-tal mercedessen, tot ergernis van vader en moeder. Hier zat er eentje tussen met een goede oliedruk, en die zit er nu in.
Ondertussen, na 5 jaar rijden was de roest weer goed toegeslagen en drong zich een degelijke restauratie op.
In 1988 ben ik gestart met het beter oplapwerk. Hij werd volledig gedemonteerd.
Terug nieuwe binnenspatborden, buitenspatborden dorpels bodems achterspatbord.
Alle holle ruimten werden geïnjecteerd met speciale (groene) loodhoudende roestwerende verf.
Vervolgens na drogen nogmaals geïnjecteerd met een soort van dinitrol.
De motor werd gereviseerd.
2 jaar later in 1990 was hij klaar en zie je hem zoals hij nu is.

Ik heb er toen nog een 6-tal jaar mee gereden, en dan stond hij stil.

Later heb ik hem nog eens verzekerd als oldtimer, maar eigenlijk bijna niet meer gereden.

De furie was toen eigenlijk over.

In 2010 heb ik alle onderdelen zoals 16 deuren, 7 motoren, 8 motorkappen, 12 kofferdeksels alternatoren, startmotoren, ruiten, en noem maar op, en ik had het te koop gezet op kapaza.
Doch er waren na 1 jaar geen interesse. En alles werd verkocht voor oud ijzer voor 50€.

En dan…. kom jij

Maar, ik heb misschien , moet ik nakijken nog iets.

Dat vertikale latje van de gril dat gedeukt is heb ik waarschijnlijk nog liggen.
De rubbers voor de ophanging van de achterbrug heb ik ook nog liggen ( nieuw in de originele verpakking)
Een onderdelenboekje en nog zo van die dingen.

Ik heb nog wel veel te zeggen over die auto, maar dat is voor later als je wil.

Mvg
Peter Sebreghts (een 53 jarige maar dat had je waarschijnlijk al uitgerekend)
Veerstraat 67
2240 Viersel
03/475.04.34
===========================================================

Geinig of niet?
Henk

Plaats reactie