spuitwerk heckflosse

Plaats hier overige algemene vragen en/of uw opmerkingen voor onze website
Plaats reactie
titusw111
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-05-2013 17:40

spuitwerk heckflosse

Bericht door titusw111 » 04-12-2014 20:49

Zoals menigeen zal weten ligt van mijn 220 b het dashboard eruit. het stuurhuis, rembekrachtiger en hoofdremcilinder en dit alles om het omhulsel van het stuur en schakelstang weer op te knappen.

Natuurlijk waren ook alle nylonbusjes verdwenen en zag het geheel er niet goed uit.
De binnenzijde van het motorcompartiment was bruin en slecht van de roest, of te wel het spatscherm was erg aangedaan door remvloeistof en accuzuur.

Momenteel heb ik alles schoon en in de RX 5 gezet, ik dacht dat spuiten ik zo over met de goede kleur. Kleurnr. opgevraagd bij de dealer ( 190) .
Gehoort dat er spuitbussen bestaan met 2 componentenlak welke in de juiste kleur gemaakt kunnen worden.

Maar schrikt over RX 5 kan volgends de beschrijving geen 2 componenten lak. wat nu.!!!!
De RX10 kan niet in de juiste kleur worden aangemaakt(190) verteld de fabrikant.

Nu ben ik bezig met een test, door 1 componentenprimer op RX5 te doen en daarna de 2componenten lak er op te spuiten. ik ben benieuwd of dit lukt zonder blaren.

Wie heeft met dit probleem vaker te maken gehad??????
En wat is een goede oplosiing??
in bezit van garage met hefbrug

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 04-12-2014 23:31

Hoi Titus, dat klopt, dat is een van de verschrikkingen van een hobbyist.
om iets te vinden wat elkaar verdraagt, verf met een kwast gaat soms weer goed, maar verf uit een spuitbus gaat dan weer krakeleren enz. drama.
Misschien moet je dan maar genoegen nemen met een andere kleur onder de motorkap, je kan ook rx5 mengen met rx10 voor betere hechting
en dan als laatste 100% rx10, rx10 is er dacht ik wel in RAL kleuren.
Ik ben benieuw wat je uitvind in dit geval, anders eerst even testen op een klein stukje blik of zo.
Groet, Henk

Plaats reactie