winterstop voor de klussers?

Plaats hier overige algemene vragen en/of uw opmerkingen voor onze website
Plaats reactie
Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

winterstop voor de klussers?

Bericht door Henk Lith » 20-01-2015 23:26

Er gebeurt niet veel meer op dit moment op het forum.
Ik denk dat de meesten van ons wachten op iets hogere temperaturen, of op z'n minst op een lekker zonnetje bij het klussen.
Sommigen van ons hebben misschien een verwarmde garage, en ja dan kun je wat eerder beginnen, of wat langer doorgaan natuurlijk.

Ik heb ook nog wat te doen aan de babybleu W115, ik wil de wasserkast is beter bekijken, er zijn wat van die rubber ventielen waar het water zijn uitweg door moet vinden niet helemaal "com il foo" als je dat zo schrijft.
Maar ik bedoel natuurlijk gewoon fris!
Van de w110 200D heb ik de Monroo load adjusters er onderuitgehaald, een ervan blijkt dus inderdaad flink lek te zijn, die is na een dag al helemaal luchtloos, en de andere dan vanzelfsprekend ook daar het uiteindelijk twee communicerende vaten zijn.

De lucht levelaars van Monroo schijnen niet reparabel te zijn, en ook niet meer te koop.
Dus dat wordt dan gewoon nieuwe conventionele schokdempers plaatsen achter en om de auto toch wat hoger te krijgen de veren vervangen door verse exemplaren.
Dat alles wacht dus op wat prettiger weer.

Groet, Henk

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 23-01-2015 23:11

Hoi Henk,

Klusserij ligt bij mij inderdaad helemaal stil. Is de normale cyclus he, zomers klussen om de winter zorgeloos door te kunnen rijden. :wink:

Ik heb vorig jaar nieuwe schokbrekers van Bilstein er onder gezet (type 24-005371). Na wat rondshoppen naar het goedkoopste adres kwam ik uit bij www.prinz-autoteile.de. € 76.85 per stuk en toen kwam er €15.70 aan verzendkosten bij.
Werd snel geleverd en ben er tevreden over.
AfbeeldingAfbeelding
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 24-01-2015 12:35

Mooi Marcel, de Bilsteins zijn de schokbrekers die Mercedes ook adviseert volgens mij, ik ga ze denk ik ook maar bestellen.
Groet, Henk

Jon
Forumgebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 25-09-2014 13:00

Bericht door Jon » 25-01-2015 14:10

Ik ben nog wel een beetje bezig.
Het interieur krijgt een opknap beurt.
Stoelen worden opnieuw bekleed en nieuwe vloerbedekking
E.e.a is te volgen op de MBKlassiekerclub (voor de geïnteresseerden)
http://www.mbklassiekerclub.nl/w110-hec ... 73-60.html

Jon
Ik denk, dus ik Benz..

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 26-01-2015 21:41

Ik ben ook gewoon lekker aan het rondrijden met de 200. Mijn vader heeft hem zelfs gestrikt voor een bruiloft in februari.

Ondertussen staat de W126 in de garage en krijgt zijn onderhoud, hoewel ik er nog niet veel aan gedaan heb... :?

Groetjes, Mathieu
Afbeelding

Plaats reactie