mijn eerste auto 200D 00-51-DE

Plaats hier overige algemene vragen en/of uw opmerkingen voor onze website
Plaats reactie
Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

mijn eerste auto 200D 00-51-DE

Bericht door Henk Lith » 24-06-2017 11:18

Hoi mannen, een beetje opgewarmd door de leuke vondsten van Mathieu, ben ik ook even in de stapel met oude foto's gedoken, om wat terug te vinden van mijn eerste 200D.
Veel was in die tijd nog in zwart wit, en een telelens was nog onbetaalbaar (voor mij althans).
Ik weet niet hoe de foto's overkomen.
Maar dit is mijn eerste Mercedes, ik heb er in gereden van (globaal 1971 tot 1976), waar blijft de tijd.
De auto heb ik aan een collega verkocht voor 50 gulden, auto moest echt motorisch onder handen genomen worden.
Collega heeft er toen nog jaren in gereden.
Nu is de auto wellicht gesloopt, mijn collega heft de auto achter gelaten op een zigeuner kampje, misschien heeft Coco Petalo er nog jaren lol mee gehad.
Dit even in het kort over mijn eerste liefde (zowel de auto als enig vrouw persoon in en naast de auto).

Groet, Henk
Afbeelding

Afbeelding

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 24-06-2017 11:49

Nog even een aanvulling, nog een foto gevonden van het Radarstation ven de RLD waar ik toen werkte (van 71 tot 73 als mij geheugen me niet in de steek laat).
Je ziet hier de lange afstands radar op een hoog boven de weilanden geplaatst platform.
mijn w110 200D die ik denk ik net had toen vind je achter dat gebogen grassprietje maar goed dat die auto er nog net bovenuit kwam.
Groet, Henk, die weer terug gaat bij deze naar onze tijd :lol:

Afbeelding

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 24-06-2017 12:20

Hoi Henk,

Wat leuk dat je toch wat mooie fotoś hebt gevonden!

Leuk dat jij en je vrouw deze heckflosse geschiedenis delen ;-)
Mijn vrouw heeft helaas nooit in mijn eerste 200D gezeten. Die eer viel aan mijn eerste vriendinnetje (ja ik was er laat bij, wel vroeg bij de Mercedes ha ha )

Toen al leuke tripjes gemaakt Henk? Naar de molen en zo. Je zou eigenlijk weer eens naar die plekken terug moeten gaan om nieuywe fotos te maken met je huidige 200D, als je nog weet waar het was.

De andere autos op de fotos zijn ook leuk. Een dyane, een simca?
Ik zie inderdaad dat je eerste heckie geen stuurschakeling had. Dat blijft je natuurlijk bij. Ik ben nu daarentegen aan de stuurschakeling blijven hangen :-)

Had jouw auto zwarte bekleding of was het donkerblauw?

Leuk hoor allemaal! Groetjes, Math

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 24-06-2017 13:34

Poehhh je vraagt me veel uit de grijze oudheid Mathieu,,
De vrouw die in de auto zit (zat) was eigenlijk mijn eerste vriendinnetje, en latere echtgenote,, maar we zijn in 1975 gescheiden,,, ik was dus mijn auto en mijn vrouw kwijt :oops: was beide behoorlijk emo, snap je.
Die plekken waar die foto's genomen zijn weet ik nog te vinden hoor.
Ik zal je zeggen dat ik daar een paarweken geleden nog heel dicht in de buurt was zelfs.
Dat was met de voorjaarsmeeting van de Heckflosse club, tochten langs de linge, heb ik samen met Rene toen gereden en met de 200D uiteraard.
Die auto stond in omgeving Herwijnen, waar ik toen werkte voor de rijks luchtvaart dienst (waar ik nu nog een beetje pensioen van heb :lol: )wan ik heb daar maar een paar jaar gewerkt, de opbouw en testfase was wel interessant.

Marina heeft de DE dus nooit gezien, die kwam pas weer rond 1980 in beeld, maar wel tot nu, die heeft het dus wat langer met mij uitgehouden.

Na de RLD periode ben ik bij Siemens gaan werken, en de DE mocht ik gebruiken voor dagelijkse auto, tig keer met die auto naar Munchen, voor opleidingen en zo, en als ik weer in Nederland was gebruikte ik de auto voor werk naar computerklanten.
Kan je nagaan wat voor kilometers ik maakte met die formidabele auto.
Maar ja ergens in
1975 of 76 ging het dus fout met de relatie en met de auto.

Ben een tijdje heerlijk aan de lease auto geweest :evil: heb wat kadetjes en astra's gereden, ik moest mobiel blijven.

Ik heb ooit nog wel eens gedacht om die hele periode op papier te zetten en te ilustreren met de foto's die er nog van heb, niet al te veel helaas maar toch.
Zou er best wel een aardig hoofdstukje mee kunnen vullen :wink:

Wie weet Mathieu,,,

Ik laat het er nu in ieder geval maar even voor wat er zo te pas komt.
Oh ja volgens mij was de stoelbekleding rood MB tex.

Groet, Henk Lith

Plaats reactie