Even voorstellen, ik en mijn oude dame
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06-11-2013 00:16
Even voorstellen, ik en mijn oude dame
Hoi een hele goede avond!
Ik ben Coen, 30 en sinds kort de trotse eigenaar van een W111 230S uit 67. Al heel lang verliefd op de W111, als klein jongetje eigenlijk 3 voertuigen waar ik helmaal gek van was, een 407D K, BMW 2002 tii en het kastel op de Weg, de W111. En nu bij toeval binnen een maand twee van mijn droomwagens in mijn bezit gekregen. De 407d en de 230S. Per toeval liep ik er tegen aan, kwam haar tegen op een veiling en voor een relatief kleine prijs heb ik de wagen de mijne kunnen maken. Op de foto's ziet het er altijd beter uit... De wagen heeft 20 jaar stil gestaan (alle rubber uitgedroogd) en heeft vervolgens weer even buiten gestaan. Het interieur is nog in verrassend goede staat. Wel een groot aantal delen dat door te weinig aandacht is vergaan (volledige tapijt en overige delen). De auto is ooit gerestaureerd, gelast en gespoten, helaas met weinig liefde en aandacht, gespoten met de rubber en ramen er nog in. Kofferbakbodem is aan gerommeld, waar ik licht angstig van word...
Maar goed, ik ben nu rustig onderdelen, voornamelijk interieur en carrosserie aan het verzamelen, het mechanische durf ik (kosten technisch) nog even niet aan vanwege mijn beperkte budget.
Maar goed, dat gezegd hebben wordt ik gewoon heel blij als ik er in zit, als ik met mijn hand langs het dashboard ga, er al alleen maar naar kijken geeft me al en hoop voldoening
Ik hoop veel van en met jullie te leren en te delen!
Hartelijke groeten,
Coen
Ik ben Coen, 30 en sinds kort de trotse eigenaar van een W111 230S uit 67. Al heel lang verliefd op de W111, als klein jongetje eigenlijk 3 voertuigen waar ik helmaal gek van was, een 407D K, BMW 2002 tii en het kastel op de Weg, de W111. En nu bij toeval binnen een maand twee van mijn droomwagens in mijn bezit gekregen. De 407d en de 230S. Per toeval liep ik er tegen aan, kwam haar tegen op een veiling en voor een relatief kleine prijs heb ik de wagen de mijne kunnen maken. Op de foto's ziet het er altijd beter uit... De wagen heeft 20 jaar stil gestaan (alle rubber uitgedroogd) en heeft vervolgens weer even buiten gestaan. Het interieur is nog in verrassend goede staat. Wel een groot aantal delen dat door te weinig aandacht is vergaan (volledige tapijt en overige delen). De auto is ooit gerestaureerd, gelast en gespoten, helaas met weinig liefde en aandacht, gespoten met de rubber en ramen er nog in. Kofferbakbodem is aan gerommeld, waar ik licht angstig van word...
Maar goed, ik ben nu rustig onderdelen, voornamelijk interieur en carrosserie aan het verzamelen, het mechanische durf ik (kosten technisch) nog even niet aan vanwege mijn beperkte budget.
Maar goed, dat gezegd hebben wordt ik gewoon heel blij als ik er in zit, als ik met mijn hand langs het dashboard ga, er al alleen maar naar kijken geeft me al en hoop voldoening
Ik hoop veel van en met jullie te leren en te delen!
Hartelijke groeten,
Coen
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Hoi Coen, nogmaals welkom bij de club.
Als je actief zoekt vind je het niet, en dan loop je er op een dag gewoon tegenaan he leuk he.
Ik hoop dat we je hier op het forum vaak tegenzullen komen.
Ik kom nog een keer bij je kijken, je woont ook in het "stadsie", dus het wordt hier alleen maar mooier op de weg.
Groet, Henk Lith.
NB: Coen je kan ook heel simpel een paar foto's van de auto(s) op het forum plaatsen, even zoeken naar de juiste pixsel densitie (schrijf jevast heel anders).
Ik dacht iets van 600 x 800 of zo.
Als je actief zoekt vind je het niet, en dan loop je er op een dag gewoon tegenaan he leuk he.
Ik hoop dat we je hier op het forum vaak tegenzullen komen.
Ik kom nog een keer bij je kijken, je woont ook in het "stadsie", dus het wordt hier alleen maar mooier op de weg.
Groet, Henk Lith.
NB: Coen je kan ook heel simpel een paar foto's van de auto(s) op het forum plaatsen, even zoeken naar de juiste pixsel densitie (schrijf jevast heel anders).
Ik dacht iets van 600 x 800 of zo.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 23-09-2011 18:06
Leuk Coen,
Ik heb ook een 230S uit 1967. Mijne had dan geen 20 jaar stil gestaan maar slechts een jaar of 12. Dat blije gevoel ken ik en dat wordt nog intenser zodra hij ook nog kan rijden.
Maar in de buurt, dus wie weet treffen we elkaar een keer.
En inderdaad, een fotootje zou leuk zijn.
Groet, Marcel
Ik heb ook een 230S uit 1967. Mijne had dan geen 20 jaar stil gestaan maar slechts een jaar of 12. Dat blije gevoel ken ik en dat wordt nog intenser zodra hij ook nog kan rijden.
Maar in de buurt, dus wie weet treffen we elkaar een keer.
En inderdaad, een fotootje zou leuk zijn.
Groet, Marcel
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Hoi Coen, op veel essentiele onderdelen een nette auto, mooie lak, mooi interieur.
Met wat liefde en toewijding wordt dit een schitterende auto Coen.
Ik kan hem zo niet technisch beoordelen natuurlijk, maar als dat allemaal goed is, kan je met een redelijk budget een heel eind komen.
Bumpertjes misschien op je verlanglijstje zetten !? of zijn ze nog op te poetsen.
Neem er ook lekker de tijd voor, haast bestaat eigenlijk niet on het oldtimer wereldje toch? voor haast klussen en onderdelen betaal je ook meestal de hoofdprijs!
Succes Coen, en laat weten als er nog iets is waar je info over wilt hebben.
Groet, Henk
NB: goed gelukt die foto's, misschien kan je nog een resolutie hoger uitkomen.
Met wat liefde en toewijding wordt dit een schitterende auto Coen.
Ik kan hem zo niet technisch beoordelen natuurlijk, maar als dat allemaal goed is, kan je met een redelijk budget een heel eind komen.
Bumpertjes misschien op je verlanglijstje zetten !? of zijn ze nog op te poetsen.
Neem er ook lekker de tijd voor, haast bestaat eigenlijk niet on het oldtimer wereldje toch? voor haast klussen en onderdelen betaal je ook meestal de hoofdprijs!
Succes Coen, en laat weten als er nog iets is waar je info over wilt hebben.
Groet, Henk
NB: goed gelukt die foto's, misschien kan je nog een resolutie hoger uitkomen.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06-11-2013 00:16
rewactie!
Henk, ik heb geen haast dus ik kan rustig zoeken naar betaalbare onderdelen. De onderdelen waar ik wel haast mee heb, een aantal motor onderdelen zijn relatief goedkoop online te bestellen. En bumpertjes, ja zeker, de voorbumper, daar hebben ze geprobeerd een deuk vol te lassen maar het is naar mijn inziens niet zo goed gelukt. De vloerbedekking (rubberen mat is echt volledig vergaan door de droogte, net al de kunststof afdeklijsten tussen de voorruit en het dashboard. Hij is opnieuw gespoten, maar het lijkt alsof de klus nog even snel af moest, het is wat slordig gedaan, rubbers laten zitten en niets afgeplakt. Maar goed dat gaan we gewoon weer helemaal mooi maken. En als er hier en daar weer een onderdeeltje vrij komt houd ik mij aanbevolen!
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Hmm,, Ik zal je eerlijk vertellen dat Rene (ook een stichtse flosse liefhebber) en ik serieus bezig zijn geweest om samen ergens een sloper te kopen, en daar de benodigde delen van te gebruiken.
Je kan soms voor een paar honderd euro nog wel iets vinden.
En zou je na een jaar nog steeds onderdelen over hebben dan kan je die ook gezamenlijk weer verkopen toch?
Groet, Henk
Je kan soms voor een paar honderd euro nog wel iets vinden.
En zou je na een jaar nog steeds onderdelen over hebben dan kan je die ook gezamenlijk weer verkopen toch?
Groet, Henk