Jon stelt zich voor.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25-09-2014 13:00
Jon stelt zich voor.
Hallo,
Hier dan het eerste berichtje van mij op dit voor mij nieuwe Mercedes Forum.
Sommige leden zullen mij misschien kennen van de MBKlasiekerclub, of van de MBV vriendenclub. Ik ken er in ieder geval wel een paar...
In het bezit van meerdere oudjes, te weten;
Een W123 280E van '79 Aut. 127.000 km
Bernhard, de W114 230/6 Aut. van '72 Geen idee hoeveel km's
Camper 609D Aut. Ex M.E. '88 100.000 km
En vorige week heb ik een W110 190c gekocht en deze vandaag opgehaald.
Ik zal hier een Logboek van bij gaan houden.
Deze auto is van '63 en is origineel en knoerdhard.
168.000 km, en van de eerste veertig jaar heb ik 4 schriften vol onderhoudesbeurten, en ELKE tankbeurt!!
Niet de hele maar wel een groot stuk historie erbij, en ik zal proberen nog meer te achterhalen.
Wel alle originele boekjes.
Jullie horen vast nog van me!
Mvg Jon
Hier dan het eerste berichtje van mij op dit voor mij nieuwe Mercedes Forum.
Sommige leden zullen mij misschien kennen van de MBKlasiekerclub, of van de MBV vriendenclub. Ik ken er in ieder geval wel een paar...
In het bezit van meerdere oudjes, te weten;
Een W123 280E van '79 Aut. 127.000 km
Bernhard, de W114 230/6 Aut. van '72 Geen idee hoeveel km's
Camper 609D Aut. Ex M.E. '88 100.000 km
En vorige week heb ik een W110 190c gekocht en deze vandaag opgehaald.
Ik zal hier een Logboek van bij gaan houden.
Deze auto is van '63 en is origineel en knoerdhard.
168.000 km, en van de eerste veertig jaar heb ik 4 schriften vol onderhoudesbeurten, en ELKE tankbeurt!!
Niet de hele maar wel een groot stuk historie erbij, en ik zal proberen nog meer te achterhalen.
Wel alle originele boekjes.
Jullie horen vast nog van me!
Mvg Jon
Ik denk, dus ik Benz..
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Hoi Jon, inderdaad misschien kennen we elkaar wel, het Mercedeswereldje is maar zeer klein in zekere zin.
Ik moet ook altijd op mijn woorden passen, want voor je het weet wordt het die of gene tegen je gebruikt )
Maar leuk man zo'n auto met behoorlijk wat history, dat geeft zeker meerwaarde, althans voor jou als bezitter dan he.
Het zal ook wel een auto van een pietje precies geweest zijn dan, en dat is altijd een voordeel.
Plaats een foto van de Benz, dat gaat zeer eenvoudig, aangeven dat het om familie foto gaat geloof ik, maar hij doet niet moeilijk over een flink aantal bytes, althans ik heb daar nog nooit moeilijk heden over gehoord.
Tot ziens dan bij een meeting of een technische dag1
Groet, Henk Lith
Ik moet ook altijd op mijn woorden passen, want voor je het weet wordt het die of gene tegen je gebruikt )
Maar leuk man zo'n auto met behoorlijk wat history, dat geeft zeker meerwaarde, althans voor jou als bezitter dan he.
Het zal ook wel een auto van een pietje precies geweest zijn dan, en dat is altijd een voordeel.
Plaats een foto van de Benz, dat gaat zeer eenvoudig, aangeven dat het om familie foto gaat geloof ik, maar hij doet niet moeilijk over een flink aantal bytes, althans ik heb daar nog nooit moeilijk heden over gehoord.
Tot ziens dan bij een meeting of een technische dag1
Groet, Henk Lith
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
Hoi Jon!
Een goede keuze zo'n Heckflosse ;-)
En je hebt ook al zo'n mooie /8!
Je kunt hier ook wat foto's plaatsen van je heckflosse.
Ik heb de fotos gezien, een hele leuke originele wagen.
Ik houd ervan als autos erbij staan zoals ze destijds ook rondreden!
Zo'n /8 stuur past alleen in de laatste W110 vanaf 1967, er zit een andere stuurkolom in. Als je stuur niet teveel gescheurd is kun je ook alleen het middengedeelte vervangen (Polsterplatte).
Bij het W110 stuur kun je deze zelfs uit elkaar halen en alleen het kunstleer opnieuw bekleden!
Je hebt nog het originele stuur erin zitten, vanaf 1963 was de claxonring niet meer rond maar aan de bovenkant afgevlakt vanwege de zichtbaaheid van de instrumenten.
Het forum hier is misschien niet zo snel als andere maar er zit hier wel degelijk kennis van de heckflossen, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Groetjes en tot ziens,
Mathieu
200 1967
500SE 1982
Een goede keuze zo'n Heckflosse ;-)
En je hebt ook al zo'n mooie /8!
Je kunt hier ook wat foto's plaatsen van je heckflosse.
Ik heb de fotos gezien, een hele leuke originele wagen.
Ik houd ervan als autos erbij staan zoals ze destijds ook rondreden!
Zo'n /8 stuur past alleen in de laatste W110 vanaf 1967, er zit een andere stuurkolom in. Als je stuur niet teveel gescheurd is kun je ook alleen het middengedeelte vervangen (Polsterplatte).
Bij het W110 stuur kun je deze zelfs uit elkaar halen en alleen het kunstleer opnieuw bekleden!
Je hebt nog het originele stuur erin zitten, vanaf 1963 was de claxonring niet meer rond maar aan de bovenkant afgevlakt vanwege de zichtbaaheid van de instrumenten.
Het forum hier is misschien niet zo snel als andere maar er zit hier wel degelijk kennis van de heckflossen, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Groetjes en tot ziens,
Mathieu
200 1967
500SE 1982
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 24-11-2013 01:56
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25-09-2014 13:00
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25-09-2014 13:00
Nog maar een keer proberen...
Dat is dan mijn derde post
http://www.mbklassiekerclub.nl/w110-hec ... 20173.html
Dat is dan mijn derde post
http://www.mbklassiekerclub.nl/w110-hec ... 20173.html
Ik denk, dus ik Benz..
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25-09-2014 13:00
De afgelopen tijd ben ik bezig gewest de "ontbrekende schakel" op te sporen om de historie van de Heckflosse compleet te krijgen.
En ja hoor, gelukt!
Vandaag kreeg ik het volgende mailtje;
"Leuk om te horen dat de Mercedes weer een andere eigenaar heeft gekregen,ik had begrepen dat degene die de auto van mij gekocht heeft hem eigenlijk zelf wilde houden maar zo zie je maar hij is nu in jou bezit.
Ik heb de auto idd in 2001 gekocht van mijn tante(zus van mijn moeder) die al sinds 1950 in Stockholm woont. Haar man(Oke Fredgard) is in 1998 overleden en aangezien ik altijd had gezegd dat ik de Mercedes wilde kopen is dat dus ook gebeurd in 2001.Via een collega verhuisbedrijf is de auto opgehaald met een truck en afgeleverd in Babberich alwaar ik heb heb opgehaald.
Aangezien ik ook nog een nieuwe auto heb is t rijden met de Mercedes beperkt gebleven tot t bekende rondje rond de kerk,stalling was wel altijd een probleem,hij stond veel in de parkeerkelder van mijn moeder of in een container bij ons verhuisbedrijf.
Ik heb er denk ik al met al 15000 km mee gereden,onderhoud is er 1 keer aan gedaan door een hobbyist uit ons dorp maar dat betrof eigenlijk t reguliere onderhoud,ik heb de wagen destijds verkocht zoals ik m had gekocht.
Ik lees ook dat je alle documentatie mee hebt gekregen,ik heb hier niets meer liggen maar ik kan wel een keer vragen aan mijn tante of ze nog wat heeft liggen maar dat denk ik niet want ze zei toen(in 2001) dat ze alles had meegegeven.
Mocht je nog iets willen weten dan kan je me altijd mailen of bellen".
Toch mooi dat het verhaal achter de Heckflosse nu helemaal compleet is. en op papier staat. Goed om bij de auto te hebben.
Jon
En ja hoor, gelukt!
Vandaag kreeg ik het volgende mailtje;
"Leuk om te horen dat de Mercedes weer een andere eigenaar heeft gekregen,ik had begrepen dat degene die de auto van mij gekocht heeft hem eigenlijk zelf wilde houden maar zo zie je maar hij is nu in jou bezit.
Ik heb de auto idd in 2001 gekocht van mijn tante(zus van mijn moeder) die al sinds 1950 in Stockholm woont. Haar man(Oke Fredgard) is in 1998 overleden en aangezien ik altijd had gezegd dat ik de Mercedes wilde kopen is dat dus ook gebeurd in 2001.Via een collega verhuisbedrijf is de auto opgehaald met een truck en afgeleverd in Babberich alwaar ik heb heb opgehaald.
Aangezien ik ook nog een nieuwe auto heb is t rijden met de Mercedes beperkt gebleven tot t bekende rondje rond de kerk,stalling was wel altijd een probleem,hij stond veel in de parkeerkelder van mijn moeder of in een container bij ons verhuisbedrijf.
Ik heb er denk ik al met al 15000 km mee gereden,onderhoud is er 1 keer aan gedaan door een hobbyist uit ons dorp maar dat betrof eigenlijk t reguliere onderhoud,ik heb de wagen destijds verkocht zoals ik m had gekocht.
Ik lees ook dat je alle documentatie mee hebt gekregen,ik heb hier niets meer liggen maar ik kan wel een keer vragen aan mijn tante of ze nog wat heeft liggen maar dat denk ik niet want ze zei toen(in 2001) dat ze alles had meegegeven.
Mocht je nog iets willen weten dan kan je me altijd mailen of bellen".
Toch mooi dat het verhaal achter de Heckflosse nu helemaal compleet is. en op papier staat. Goed om bij de auto te hebben.
Jon
Ik denk, dus ik Benz..
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Mooi speur werk Jon, prachtig dat de vorige eigenaren de info wilde delen met je.
Bewaar alle info in de map die bij de auto hoort he, dat doe ik ook, ik kwam uiteindelijk bij een Belg terecht, en heb daar nog wel mailcontact mee.
Groet, Henk
NB: Jon, die link (naar dat andere forum) ken ik, ik zag dat ik daar zelf ook nog eens wat commentaar op gezet had ).
Bewaar alle info in de map die bij de auto hoort he, dat doe ik ook, ik kwam uiteindelijk bij een Belg terecht, en heb daar nog wel mailcontact mee.
Groet, Henk
NB: Jon, die link (naar dat andere forum) ken ik, ik zag dat ik daar zelf ook nog eens wat commentaar op gezet had ).