Eindelijk!

Wij stellen het zeer op prijs als U hier kort iets over U zelf en je auto wilt vertellen.
Plaats reactie
Tom
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 31-10-2014 12:57

Eindelijk!

Bericht door Tom » 07-11-2014 13:20

Hallo allemaal,

Ik ben al lang lid van de club en nu dan ook van het forum. Ik heb een Franse 220 SEb automaat uit 1965 die al heel wat jaren stil staat (bij mij al 12 jaar) en waar ik nu pas aan kan beginnen.

Het interieur is nog netjes, de lak wat dof, het chroom blinkt niet meer zoals in 1965 maar dat vind ik wel wat hebben, die originele staat.

Het enige minpuntje is dat hij motorschade heeft. Dat wordt dus een andere motor om de kosten te beperken want revisie……. Het remsysteem reviseer ik in ieder geval wel, lijkt me stukken veiliger, haha. Natuurlijk zal er nog wel wat bijkomen maar dat zien we dan wel weer.

Tot later,
Tom

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 07-11-2014 16:07

Hoi Tom, goeie zet Tom om het forum te bezoeken, je zal je hier hopelijk snel thuis voelen.
We hebben al is buiten dit forum gemaild, Ik moet altijd even goed kijken als er alleen maar een voornaam staat :o)

Nou we zien om te beginnen graag een paar beelden van de Benz!

Groet, Henk Lith

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 07-11-2014 16:38

Hallo Tom,

Dat je 12 jaar hebt kunnen wachten met opknappen, pfffff. Toch wel even iedere dag eventjes in gezeten voor het Flosse gevoel neem ik aan?
Mijne heeft voor ik hem kocht ook een jaar of 12 stil gestaan dus ik weet ongeveer hoe je er voor staat. Remmerij heb ik toen ook flink onder handen genomen cq gereviseerd. En de motor heb ik onlangs ook uitgewisseld, allemaal leuke klussen toch?

Kun je van de klussen die je aanpakt tzt foto's maken? Altijd leuk voor ons om te kijken. Want we lopen toch allemaal tegen dezelfde dingen aan.

En zoals Henk al schreef, graag een paar beelden van je Flosse?

Groet, Marcel
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

johndewinger
Forumgebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 24-11-2013 01:56

Bericht door johndewinger » 07-11-2014 21:56

Hoi Tom welkom hier en zo te lezen heb je nog genoeg te doen :wink:
Succes.
Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Tom
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 31-10-2014 12:57

Foto's?

Bericht door Tom » 10-11-2014 12:31

Bedankt,

De laatste 12 jaar stond hij bij een vriend in de garage omdat ik geen plek had.......heb hem ongeveer 12x gezien. Was ruim voldoende om het vuur brandend te houden :D.

Nu is het dan zover en de zeer waarschijnlijke oorzaak van het vaststaan van de motor........1 zuiger waar aan de rand een stuk van af is :shock:. En waar is dat stuk gebleven?
Op zoek naar een andere motor dus want reviseren vind ik te duur. Ik denk er wel over om voor een carburateurversie te gaan want wie zegt dat de benzinepomp en injectiepomp wel goed zijn?

Als een van de forumleden iets heeft staan hoor ik het natuurlijk graag :wink:.

De foto's krijg ik niet verzonden, ik probeer het wel in een aparte post.

Groeten,
Tom

Tom
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 31-10-2014 12:57

Foto's!

Bericht door Tom » 10-11-2014 12:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jon
Forumgebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 25-09-2014 13:00

Bericht door Jon » 17-11-2014 20:20

Nou Tom,

Ik heb het topic even opgezocht, en je hebt niks teveel gezegd.
Dat ziet er prima uit!
Mooie Flosse man! Ik wens je veel succes met het vervolg.

Groet Jon
Ik denk, dus ik Benz..

Plaats reactie