Amateur liefhebber stelt zich voor

Wij stellen het zeer op prijs als U hier kort iets over U zelf en je auto wilt vertellen.
Plaats reactie
savarona
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-06-2015 11:13

Amateur liefhebber stelt zich voor

Bericht door savarona » 28-06-2015 11:41

Hallo,

Ik ben Simon uit Amsterdam.
Zo nu en dan koop ik iets leuks die ik dan volledig naar mijn eigen smaak laat opbouwen. Zo heb ik om te houden een 911 Targa geïnspireerd door singer gemaakt. De W111 heb ik altijd een prachtige auto gevonden maar zelden had ik ze in het echt zo van dichtbij mogen bewonderen. Toen ik een paar maanden geleden een XJ6 COUPE kocht stond daar een 280se coupe te schitteren en de lijnen, dashboard, de elegantie van deze wagen deed de Jag vervagen. De 280 was al verkocht naar toen begon mijn zoektocht naar een 280se. Deze moest niet in concoursstaat zijn want dat wilde ik juist doen. Voorwaarde was wel dat de basis een beetje ok was. De vele die ik heb bezocht was roestvorming de grootste obstakel. Totdat ik een belletje kreeg van de handelaar die mij de Jag had verkocht dat hij er een had gevonden ( onderhands ). Deze wagen was weliswaar niet de mooiste ( op dit moment ) en had ook niet de juiste voorstoelen maar onderhuids was deze vele malen beter dan alles wat ik had gezien. Deze meteen gekocht en ze zijn nu begonnen met het demonteren van het geheel. De auto is wit met een bordeaux dak, donkerrood interieur en een werkend (!) elektrisch schuifdak. Hij heeft wel de 300se coupe sierlijsten maar die gaan eraf.
De auto wordt antrazhit grau met sandbeige interieur. Al het houtwerk laat ik opnieuw doen. Alleen de tellerinstrumenten hout is niet zo mooi meer maar ik heb er eentje gevonden die wel gaaf is. Ik zal zo nu en dan de voortgang posten in projecten. Suggesties en of andere mededelingen zijn van harte welkom. op de een of andere manier lukt het dus niet om inde eerste twee posts foto's te uploaden (???). Nou dan zal ik de foto's in een ander stadium moeten posten.

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 29-06-2015 23:00

Hallo Simon, welkom op het forum.
Zo te lezen ben je wel een perfectionist en weet je het oldtimer gebeuren wel te waarderen.
Ik moet zeggen dat in ons Heckflosse register vooral ook veel mensen zitten die er echt voor het grootste deel zelf aan klussen.
Maar niet minder welkom hier hoor, ik hoop dat het lukt om wat foto's van de voortgang te posten hier, het probleem van het posten zit hem waarschijnlijk in de eenvoud!?

Ik weet overigens niet of je ook al lid bent van ons register, dat zou ik anders als nog doen Simon, kost niets dat ten eerste, maar je wordt dan ook op de hoogte gehouden via ons info bulletin over de zaken die spelen in dit cluppie, zoal een technischedag of een meeting, en niet te vergeten de jaarlijkse onderdelen dag in het midden van het land!

Hopelijk dus tot ziens op een van deze dagen!

Groet, Henk Lith

savarona
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-06-2015 11:13

Bericht door savarona » 29-06-2015 23:12

Bedankt!
Volgens mij heb ik die registratie reeds gedaan.
Die onderdelendag mag wat mij betreft snel komen. 😄

savarona
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-06-2015 11:13

Bericht door savarona » 29-06-2015 23:22

Hierbij een aantal foto's.
De auto moet eerst kaal om te zien wat we allemaal gaan vervangen...
Valt erg mee moet ik zeggen. In vergelijking met coupetjes die ik reeds had gezien dan he.. natuurlijk is deze niet perfect.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 29-06-2015 23:28

Hallo Simon, das een mooie verschijning! kan me voorstellen dat je daarvoor valt Simon!

Mooi dat je al lid bent dus, de onderdelendag is 6 september, je leest er over in ons laatste bulletin, dat heb je als het goed is al ontvangen, laat weten als dat niet zo is Simon, dan maken we dat nog in orde, ook de Technischedag bij Jaap Havik in Purmerend is voor jou handig, lekker in de buurt ook!

Groet nogmaals, Henk Lith

Oh ik zie dat je nog steeds aan het foto's uploaden bent, wordt nog flink aan gewerkt zie ik, prachtig man!

savarona
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-06-2015 11:13

Bericht door savarona » 29-06-2015 23:37

Volgas!!!

Jaap havik. Topbedrijf. Ik heb bulk spullen bij hem besteld.
Top ook dat t om de hoek is.

Ik heb nog geen bulletin ontvangen trouwens

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 01-07-2015 14:04

Hoi,
Leuk verhaal!

Ik kon een tijd geleden deze 250SE kopen, zo wil je die van jou dus ook maken?
Ik heb eigenlijk ook wel wat spijt dat ik die auto toen niet gekocht heb, maar ja, ik had niet genoeg geld. Makkelijk zat :)

Veel plezier ermee!
Math
Afbeelding

Plaats reactie