Kees de Boer

Wij stellen het zeer op prijs als U hier kort iets over U zelf en je auto wilt vertellen.
Plaats reactie
de boer
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-01-2017 23:43

Kees de Boer

Bericht door de boer » 23-01-2017 02:55

Beste mensen,
Mijn naam is Kees de Boer en woon op een voormalig eiland dat al sinds 1939 geen eiland meer is.
Mijn mercedesvirus is begonnen toen ik nog een klein knulletje was en bij m'n moeder achter in de auto zat (niet raden welk merk dat was!) op de middenarmsteun en zodoende dus ook een sterretje voor op de gril zag staan.
Enkele jaren later was ik iets groter en liep ik met m'n vader op een sloperij om een motorblok op te halen en keek daar m'n ogen uit met al die auto's en plotseling zag ik 3 hoog een auto met dubbele verchroomde bumpers en staartvinnen van achteren en wist toen niet om wat voor auto het ging maar vond dat geweldig.
Weer enkele jaren later (inmiddels de 18 gepasseerd) kwam ik er achter via via dat zoiets een Heckflosse was en kocht in 2008 een 220b die in de stelling belandde als onderdelen en kocht toen een donkerblauwe 190c W110 die ik in 2010 verkocht.
Nu heb ik afgelopen zaterdag na lang zoeken een bijna perfecte 190c uit 1964 weer aangeschaft in de kleur Roomwit dus mijn verzameling is weer uitgebreid.
Ik heb meerdere auto's nl. een S280 W140, een 280E en 300E allebei W124 en een 170Va uit 1951 die in een restauratie zit.
Groeten Kees de Boer

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 23-01-2017 18:12

He,,hallo Kees, leuk man weer in het land van de staartvinnen.
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe 190 er uitziet, plaats je nog een foto?

Heb je nog werk aan de 190? en wat precies, of heb je nog geen tijd gehad om dat uitte zoeken.
Hou ons op de hoogte van een en ander he!
Groet, Henk Lith

PS: Kees als je je nog niet hebt geregistreerd met de 190, doe dat svp dan nog even, het is van belang om inzicht en overzicht te houden van alles wat er nog in Nederland te vinden is van die mooie auto's.

de boer
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-01-2017 23:43

Bericht door de boer » 23-01-2017 22:17

hallo Henk,
De 190 zit nog bijna helemaal in de eerste lak en zal spoedig een foto plaatsen.
Zover ik gezien heb is er zeer weinig aan gelast, hij is bijna perfect en zal hem a.s. zaterdag ophalen.

Gr Kees

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 23-01-2017 23:38

Hoi Kees, ik heb even gekeken op de site die jij mij mailde.
Ik moet zeggen dat ik het een schitterende auto vind man!

Vertederend simpel allemaal he aan zo'n auto, en je kan overal ruim bij komen, prachtig!

Wat een contrast weer met onze w124ers he, maar eigenlijk mag je ze ook helemaal niet met elkaar vergelijken.

Ik ben echt heel nieuwschierig hoe je proef /test ritten je bevallen, als straks het zout weer is verdwenen neem ik aan.

Volgens mij zie er nog het originele Mercedes unterboden schutz op zitten, goed in de gaten houden dus, barstjes in die schutz kunnen gevaarlijke roest bronnen worden, maar dat weet je.

Als je er mee in het midden van het land bent maggie altijd even langs komen, wel effe bellen of ik er wel ben natuurlijk.

He Kees nog heel veel plezier met de witte (grijze) reus.

Groet, Henk

NB: Roland zal nog wel uitzoeken of de auto van een (ex) clublid is denk ik.
en of er history bekend is.

Jos
Site Admin
Berichten: 53
Lid geworden op: 26-04-2016 14:41

Bericht door Jos » 31-01-2017 20:54

Dag Kees,

Welkom hier! Leuk verhaal!

Jon
Forumgebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 25-09-2014 13:00

Bericht door Jon » 24-02-2017 11:23

Henk,

Het betreft mijn W110 190C. Dus met de historie zit het wel (erg) goed!!
Dus dan weet je gelijk om welke auto het gaat.
Ik ben erg blij dat ie bij Kees terecht is gekomen.

Kees, nog veel plezier ermee, en mocht je nog vragen hebben over de auto, dan wil ik die natuurlijk graag beantwoorden.

Mvg Jon
Ik denk, dus ik Benz..

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 24-02-2017 15:41

OK Jon,,, klein wereldje dat MB wereldje he :lol:
Ik moet altijd uitkijken wat ik zeg (moet je natuurlijk altijd wel, maar toch).
Ik weet dat het niet de eerste Heckflosse is die Kees nu aanmeldt, het blijven leuke dingen met een unieke uitsraling, ik denk dat we jou ook nog wel eens terug zien Jon met een flosse toch?
Groet, Henk

Plaats reactie