Vincent Breur met 220SE Coupe uit 1962

Wij stellen het zeer op prijs als U hier kort iets over U zelf en je auto wilt vertellen.
Plaats reactie
Vince
Forumgebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11-03-2017 13:56

Vincent Breur met 220SE Coupe uit 1962

Bericht door Vince » 12-03-2017 00:43

Hallo,

Mijn naam is Vincent Breur. Ik ben 47 jaar en ik rij al 10 jaar met veel plezier in een 450SL uit 1973. Op elke autobeurs stond ik altijd te kwijlen bij de heckflosse coupe en in januari heb ik een MB 220SE coupe uit 1962 uit Amerika via Ebay gekocht. Afgelopen donderdag heb ik de Benz opgehaald bij het transportbedrijf. Het is gelukkig een harde auto en vandaag hebben we de motor aan de praat gekregen dus dat is in ieder geval een goed begin. ;-)

We gaan eerst de auto verder technisch in orde maken en klaarmaken voor de RDW-keuring, zodat we het kenteken kunnen aanvragen. De remmen doen het niet, de waterpomp is kapot en hij is in Amerika overgespoten van origineel blauw G356 naar brandweerrood en dat is helaas op zijn Amerikaans gedaan. Tzt zal de Benz weer blauw gespoten worden, zoals hij ooit de fabriek heeft verlaten. We zullen nog genoeg onderdelen en hulp nodig hebben dus ik hoop op dit forum vele antwoorden te vinden op mijn vragen.

Wellicht tot ziens,

Vincent (& Saskia)
Don't ask yourself if it's a long road,
ask yourself if it's a good journey

Vince
Forumgebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11-03-2017 13:56

Bericht door Vince » 12-03-2017 00:46

Ik moet eerst nog iets schrijven voor ik een foto mag plaatsen, want de eerste twee posts mag ik geen websites plaatsen.
Hierna volgen dus de foto's.
Don't ask yourself if it's a long road,
ask yourself if it's a good journey

Vince
Forumgebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11-03-2017 13:56

Bericht door Vince » 12-03-2017 00:48

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Don't ask yourself if it's a long road,
ask yourself if it's a good journey

mjw110
Forumgebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 30-01-2012 21:24

Bericht door mjw110 » 13-03-2017 20:48

Hoi Vincent en Saskia,

Ook hier nogmaals van harte gefeliciteerd met de aankoop.

Super dat je de auto al lopend hebt.

Heel veel succes !!
Mark Jonkers

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 14-03-2017 13:42

Hoi Vincent en Saskia, Welkom bij de Heckflosse club, en zeker ook op het forum.
Smullen van de eerste foto's :D
Ik hoop dat je ons een beetje de voortgang kunt laten zien, ik neem aan dat je ook wel een soort voortgang rapportage maakt voor je zelf.

Het is voor ons allemaal een leerzaam project,
Auto's uit America, die vragen ook wel een aparte kijk op renovatie.
Vaak zijn de rubbers verdroogd, afhankelijk waar ze in America hebben gereden of lang stil gestaan.

Begrijp ik dat je een professioneel bedrijf of persoon in de arm neemt, of doe je zoveel mogelijk zelf aan de auto.

In elk geval succes bij de klus en we kijken uit naar de resultaten of voorlopig de deelresultaten dan maar.

Groet, Henk Lith

NB: Vincent, op dit forum hebben we de mogelijkheid om projecten van de auto in een speciaal daarvoor opgezette hoek te plaatsen.
nl. Logboek / projecten.

Plaats reactie