Geplaatst: 18-04-2017 21:22
Wegens een lekker zonnetje, overigens bij niet al te hoge temperaturen, nog even een paar uurtjes naar de Boxx geweest.
We moeten toch een begin maken met de inbouw van de benzine mogelijkheid, alleen maar gas aan boord is niet altijd zo zeker.
Daarom eerst maar is de mechanische opvoerpomp verwijderd.
de slagen daaraan waren deels al gedemonteerd.
Als je de opvoerpomp van de motor haalt, ontstaat daar natuurlijk een gat waar de motorolie uitweg kan lopen.
Dus eerst maar een plaatje maken dat het gat goed afdicht, ik kon de originele pakking nog gebruiken.
Zo te zien, en na de motor even te laten draaien is hij goed afgedicht.
nu een goed plekje vinden voor de electrische benzinepomp.
Een electrische benzinepomp is een stuk handiger dan de oude mechanische opvoerpomp.
Je kan nu zonder de motor te laten draaien namelijk de carburateur vullen, gewoon door de schakelaar op benzine te zetten gaat er 12V naar de elctrische brandstofpomp.
Ik heb deze constructie ook al eens ingebouwd in een 200 W115, en dat werkt al 10 jaar probleemloos.
Ik moet nog even vertellen de 220SE geen injectie motor meer heeft.
Deze is al heel vroeg in het bestaan van de auto verruild voor een 220S motor, tenminste dat is mij zo verteld.
Als ik binnenkort weer naar de Boxx ga maak ik een paar foto's van de brandstofpomp.
Groet, Henk
We moeten toch een begin maken met de inbouw van de benzine mogelijkheid, alleen maar gas aan boord is niet altijd zo zeker.
Daarom eerst maar is de mechanische opvoerpomp verwijderd.
de slagen daaraan waren deels al gedemonteerd.
Als je de opvoerpomp van de motor haalt, ontstaat daar natuurlijk een gat waar de motorolie uitweg kan lopen.
Dus eerst maar een plaatje maken dat het gat goed afdicht, ik kon de originele pakking nog gebruiken.
Zo te zien, en na de motor even te laten draaien is hij goed afgedicht.
nu een goed plekje vinden voor de electrische benzinepomp.
Een electrische benzinepomp is een stuk handiger dan de oude mechanische opvoerpomp.
Je kan nu zonder de motor te laten draaien namelijk de carburateur vullen, gewoon door de schakelaar op benzine te zetten gaat er 12V naar de elctrische brandstofpomp.
Ik heb deze constructie ook al eens ingebouwd in een 200 W115, en dat werkt al 10 jaar probleemloos.
Ik moet nog even vertellen de 220SE geen injectie motor meer heeft.
Deze is al heel vroeg in het bestaan van de auto verruild voor een 220S motor, tenminste dat is mij zo verteld.
Als ik binnenkort weer naar de Boxx ga maak ik een paar foto's van de brandstofpomp.
Groet, Henk