een sportievere Heckflosse?

Plaats hier vragen over alle techniek aan je wagen
Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 28-02-2016 11:39

Hoi Pierre, dank voor je reactie,
Ik heb eens gekeken wat er aan achterveren wordt aangeboden.
Dat zijn globaal twee types.
1. ca 30cm. lang, draaddikte 16,5 mm. dus zeg maar kort en wat stugger.
2. ca. 32,5 cm. lang en 15,9 mm. dik, dus ik denk iets soepeler.
voor de 220SE van mij met die zware kont dacht ik aan de wat zwaardere en iets stuggere veren.
Ook al om dat de achteras, geen stabilisatoren heeft, en de lucht levelers er ook niets aan bij dragen.
Het zou al helpen om de individuele luchtleveler (dus links en rechts) van elkaar luchttechnisch los te koppelen.
Nu gaat de lucht in een bocht gewoon van de ene leveler naar de andere.
Als je dat voorkomt, door een afsluitkraantje in de leiding naar de individuele levelers dan blijft de leveler die in de bocht belast wordt beter, (loopt iets op en dus effectiever!!??)
Je moet dus voorkomen dat de lucht van de ene leveler naar de andere uitwijkt, je zou dat zelfs al kunnen bereiken met het afsluiten van een van de levelers lijkt mij.

Dat controleren van de rubbers waarmee de achteras recht onder de auto blijft is inderdaad weer een goeie van je Piere!

Goeie discussie Pierre!


Groet, Henk

Plaats reactie