Zenith Carbs
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 23-09-2011 18:06
Zenith Carbs
Vandaag kreeg ik een pb van een van jullie over carburateur problemen.
Ik heb hem de volgende link gestuurd die waarschijnlijk voor anderen ook interessant is. Is de handleiding en afstel gegevens van de Zenith.
http://www.jaimekop.com/mb-zenith-carb-manual/
Groet, Marcel
Ik heb hem de volgende link gestuurd die waarschijnlijk voor anderen ook interessant is. Is de handleiding en afstel gegevens van de Zenith.
http://www.jaimekop.com/mb-zenith-carb-manual/
Groet, Marcel
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 23-09-2011 18:06
Nog een paar nuttige Zenith linkies:
http://www.bobs-services.de/pdf/2003_12_angstgegner.pdf
http://www.mercedesclubs.de/index.php/zentit
http://www.strichacht-forum.de/knowhow- ... cht-01.jpg
http://www.strichacht-forum.de/galerie/ ... /Vergaser/
http://www.senatorman.de/vergaser_3540inat.htm
http://www.lippet.de/Zenith/inhalt.htm
Groet, Marcel
http://www.bobs-services.de/pdf/2003_12_angstgegner.pdf
http://www.mercedesclubs.de/index.php/zentit
http://www.strichacht-forum.de/knowhow- ... cht-01.jpg
http://www.strichacht-forum.de/galerie/ ... /Vergaser/
http://www.senatorman.de/vergaser_3540inat.htm
http://www.lippet.de/Zenith/inhalt.htm
Groet, Marcel
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 23-09-2011 18:06
Het zou heel goed kunnen dat de meeste Flossefahrer geen Zeniths hebben maar Solexen. Volgens mij zitten Zeniths op de 220Sb, 230 en 230S. Ik heb een 230S, dus Zeniths en daar heb ik dus ooit informatie over bij elkaar gezocht. De vraag die ik kreeg kwam ook van iemand met Zeniths.
Inderdaad hebben mensen met Solexen hier weinig aan. Maar ook daarvan is ongetwijfeld info te vinden.
Inderdaad hebben mensen met Solexen hier weinig aan. Maar ook daarvan is ongetwijfeld info te vinden.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Ik denk dat de carburator keuze van Mercedes te maken had met wat er op een bepaald moment voor handen was, en de Zenit is een wat later en wellicht ook geavanceerser onwerp dan dat van de solex types.
Maar ik ga wel kijken wat ik van die solex modellen kan vinden, ik wil er graag weer bezine doorheen jagen )
Groet, Henk
Maar ik ga wel kijken wat ik van die solex modellen kan vinden, ik wil er graag weer bezine doorheen jagen )
Groet, Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 13-01-2012 23:15
carburateurs
ik weet niet beter dat er tot 1966 alleen maar de solex gebruikt is zenith zijn van na 1966 dus de 230 serie
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18-09-2011 17:27
Volgens mij zijn de heckflossen in 64 overgegaan op Zeniths, maar kan ook 63 zijn.
In ieder geval zijn ze niet zomaar door elkaar gebruikt. Zie de gebruikershandleiding: die gaat op een gegeven moment op Zenith over.
En belangrijk bezwaar van de Solexen was, dat die bij stilstand en langzaam rijden verzopen; de benzine in de (hooggelegen) vlotterkamer zette uit en liep het inlaatspruitstuk in. Ook bij een warm geparkeerde wagen kwam dat voor: niet meer starten dus.
De Zeniths hadden een ventilatieklepje, dat bij (vrijwel) gesloten gasklep opengaat.
In ieder geval zijn ze niet zomaar door elkaar gebruikt. Zie de gebruikershandleiding: die gaat op een gegeven moment op Zenith over.
En belangrijk bezwaar van de Solexen was, dat die bij stilstand en langzaam rijden verzopen; de benzine in de (hooggelegen) vlotterkamer zette uit en liep het inlaatspruitstuk in. Ook bij een warm geparkeerde wagen kwam dat voor: niet meer starten dus.
De Zeniths hadden een ventilatieklepje, dat bij (vrijwel) gesloten gasklep opengaat.
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Voor Rene en mij interessant "draadje" we willen onze 220 met solex carb.
weer op gas zien te krijgen, heeft er 12 jaar niet meer van gedronken
Wel prima op gas gelopen.
Ik heb hem 12 jaar geleden van de benzine af gekoppeld, omdat het mechanische opvoerpompje lekte, en er zat toen al gas in.
Heb er altijd spijt van gehad dat ik hem toen niet snel weer mede op benzine heb gezet, nieuwe opvoerpomp was de reden.
Nu denk ik dat ik toch maar een electrische opvoerpomp op zet, is wel zo makkelijk, gewoon spanning op de opvoerpomp zetten met de bezine stand van de schakelaar, heb ik ook al eens gedaan bij mijn 200 w115.
Groet, Henk Lith
weer op gas zien te krijgen, heeft er 12 jaar niet meer van gedronken
Wel prima op gas gelopen.
Ik heb hem 12 jaar geleden van de benzine af gekoppeld, omdat het mechanische opvoerpompje lekte, en er zat toen al gas in.
Heb er altijd spijt van gehad dat ik hem toen niet snel weer mede op benzine heb gezet, nieuwe opvoerpomp was de reden.
Nu denk ik dat ik toch maar een electrische opvoerpomp op zet, is wel zo makkelijk, gewoon spanning op de opvoerpomp zetten met de bezine stand van de schakelaar, heb ik ook al eens gedaan bij mijn 200 w115.
Groet, Henk Lith
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18-09-2011 17:27
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Hallo Rob, wegwerken is geen probleem Rob, althans ik maak daar geen groot probleem van.
Ik ben redelijk tolerant met wat modificaties, zeker als het gaat om milieu, brandstof economie, is bijna het zelfde natuurlijk, veiligheid, en zo van buitenaf toch onzichtbaar is.
Maar,, het zal nog wel een flinke klus worden hem weer op benzine te laten lopen, denk aan de carburateur die wellicht dicht gegomd is, lek geraakte pakkingkjes her en der, leidingen die verdroogd zijn, Tank zelf kan roest of andere troep in zitten, noem maar op.
het is hobby, dat scheelt
Groet, Henk
Ik ben redelijk tolerant met wat modificaties, zeker als het gaat om milieu, brandstof economie, is bijna het zelfde natuurlijk, veiligheid, en zo van buitenaf toch onzichtbaar is.
Maar,, het zal nog wel een flinke klus worden hem weer op benzine te laten lopen, denk aan de carburateur die wellicht dicht gegomd is, lek geraakte pakkingkjes her en der, leidingen die verdroogd zijn, Tank zelf kan roest of andere troep in zitten, noem maar op.
het is hobby, dat scheelt
Groet, Henk