Motor slaat af

Plaats hier vragen over alle techniek aan je wagen
Hans 111
Forumgebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-01-2014 21:41

Bericht door Hans 111 » 08-09-2014 22:52

Henk mijn auto rijd gewoon op benzine, verhaal van John zou kunnen maar vandaag liep de auto weer prima, een techneut vertelde mij dat het toch waarschijnlijk bij mij vapourlook is geweest, heel warm weer met een lange rit met lage snelheden ( toertocht) allemaal kleine weggetjes etc en injectieleidingen langs het blok
Afijn als het weer de kop opsteekt meld ik me
Gr Hans
Komt het nu niet dan komt het later....

Hans 111
Forumgebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-01-2014 21:41

Motor

Bericht door Hans 111 » 18-02-2015 22:44

Laatst weer een stukje gereden, maar een hoop gestotter en op een gegeven moment was het afgelopen.
Auto gesleept, nieuwe bougies, contactpuntjes, verdelerkap en rotor geplaatst.
Nu denk ik dat het de benzinepomp is want de auto krijgt duidelijk geen brandstof, de elektrische pomp bij de tank hoor ik ook niet als contact aangezet wordt, is wel een smurrie daar, misschien aansluiting los of niet goed contact?
Iemand hier ervaring mee, kan het ook een defecte pomp zijn?
Denk anders eerst de pomp er maar eens onderuit te halen
Auto is een 220 se
Komt het nu niet dan komt het later....

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 19-02-2015 16:06

Hoi Hans, volgens mij zit er in de brandstofpomp ook nog een filtertje die kannatuurlijk ook dicht zitten.
Maar ik zou zeker ook even kijken of de pomp wel spanning krijgt, lijkt mij zeer elementair!
Groet, Henk

Hans 111
Forumgebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-01-2014 21:41

Bericht door Hans 111 » 25-02-2015 23:22

Nou het is opgelost, de electrische benzinepomp liep niet constant, na heel lang zoeken moet er toch in de voeding ergens een kabelbreuk zitten, dus nieuwe plus getrokken vanaf de 4 e zekering naar de pomp en een aparte min vanaf de pomp naar de koffervloer, werkt nu weer perfect, dat moet ook de oorzaak zijn geweest van het zo nu en dan haperen en stotteren van de motor, kreeg gewoon af en toe geen constante benzinetoevoer door de haperende pomp.
Komt het nu niet dan komt het later....

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 26-02-2015 11:22

Ja Hans spanning op de pomp, elementaire voorwaarde, het meten is vaak het probleem, zeker als het een af en toe optredend probleem is, diagnose is dan lastig, ik weet het, ik heb een goeie boterham verdient, met het zoeken naar dit soort verschijnselen in computersystemen bij Siemens :o)
Groet, Henk

Plaats reactie