LPG installatie in een W111

Plaats hier vragen over alle techniek aan je wagen
Plaats reactie
RolandvanKeekem
Site Admin
Berichten: 6
Lid geworden op: 30-10-2014 09:11

LPG installatie in een W111

Bericht door RolandvanKeekem » 12-01-2015 19:27

De laatste tijd heb ik wat startproblemen met een afgeslagen of warme motor. Mijn Flosse rijd lekker op gas, maar gisteren tijdens een winter warming-up hield de motor plotseling in en de motor kon moeilijk stationair blijven draaien; alleen op benzine verder te rijden.
Ik heb het vermoeden dat de verdamper niet meer goed werkt. Wie heeft ervaringen met dit euvel en wat is er aan te doen?
Indien ik een nieuwe verdamper moet aanschaffen, welk type is dan het meest geschikt voor de 50-jarige Flosse?
graag hoor ik van jullie.
Groet, Roland van Keekem
NHR Ledenadministratie

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 12-01-2015 23:09

Hoi Roland, ik heb ook goede ervaring met gas in de w111 carburatiemotor in dit geval.
Mijn verdamper, een OMVL (als ik de juiste lettercombinatie heb!?) een italiaans merk, waar door de vakman niet zo hoog wordt opgegeven, maar hij doet het wel prima.
Maar het is al wel de tweede, na een jaar of tien zijn ze wel op, membraam verhard of wat dan ook.
Ik weet niet hoelang jij hem al in de auto hebt?
Ik zou gewoon een goed inbouw station polsen, en bij twijfel er een nieuwe in laten zetten, maar misschien is het een simpel probleempje Roland.
Groet, Henk

NB: Roland, heb jij je hardyschijf al laten vervangen?

RolandvanKeekem
Site Admin
Berichten: 6
Lid geworden op: 30-10-2014 09:11

Bericht door RolandvanKeekem » 14-01-2015 09:44

Hallo Henk,
Dank voor je advies. Ik wist niet dat die verdampers zo relatief kort meegaan en hij zit er al lange tijd in, ik denk veel meer dan 10 jaar. Ik zal eens naar het merk speuren, dat lukte dit weekend in het donker niet. Zeer aannemelijk komt er een nieuwe in. Iets van € 175 geloof ik.
De Hardy-schijf is vervangen door mijn vakgarage Post-Uiterweer in Alphen a/d Rijn. Lijkt wel of de auto dan ook soepeler rijdt. Kost ca. € 145 e.btw en dan nog wat arbeid.
Groet, Roland
NHR Ledenadministratie

Plaats reactie