Toerental

Plaats hier vragen over alle techniek aan je wagen
Plaats reactie
Hans 111
Forumgebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-01-2014 21:41

Toerental

Bericht door Hans 111 » 05-05-2015 21:59

Heb al eens eerder verhaald over mijn 220 se, de motor draaide eerst fantastisch, op een gegeven moment wat stotterend soms na langere rit, dachten aan een soort vapour look.
Enige weken later bleek dat de benzineopvoerpomp bij de tank niet of onregelmatig draaide, gedemonteerd, schoongemaakt en nieuwe voeding vanuit de zekeringkast getrokken, bougies , rotor en contactpuntjes en verdeelkap vernieuwd , verder benzinefilter en luchtfilter vernieuwd.
Liep tijdje goed maar daarna weer wat hortend, en vreemd genoeg stationair veel harder, zonder dat ik iets aan de afstelling heb veranderd.
Staat nu bij een mercedesman in Soerendonk, de injectoren sproeiden alle kanten uit zei hij, en heeft ze ultrasoon gereinigd, maar hoog stationair toerental nog niet opgelost, heeft ook de pompdruk? Nog naar beneden bijgesteld, auto staat er nu nog gaat er deze week aan verder?
Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar ik probeer compleet te zijn, wie heeft suggesties, want heb het idee dat de mercedesman ook een beetje voor een raadsel staat
Gr Hans Geertman
Komt het nu niet dan komt het later....

Pierre
Forumgebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-03-2012 22:10

Bericht door Pierre » 09-05-2015 21:11

ik geef toe Hans, ik ken het probleem niet van mijn Mercedes maar van mijn Jensen: bougiekabels! Meteen starten, prachtig lopen (nou ja, voor een gekietelde achtcilinder dan) maar als ie goed warm was: stotteren, inhouden, je werd er niet goed van. Nou wordt het bij die auto onder de kap ernstig warm, dat gecombineerd met de aanrader van dikke bougiekabels: dat deed ik dus, nieuwe, dikke kabels, mooi blauw zelfs, en: over met het stotteren, nooit meer een misse slag.
Tweede, wel van m'n Mercedes: het Velleman kastje. Mocht je die hebben, flikker het ding zo ver mogelijk uit de buurt van je auto. Ik had er zelfs een ventilatortje bij om het ding te koelen, maar toch: stotteren in de zomer na lang rijden. Uiteindelijk midden in een dorpje in de Ardennen dat stuk electronica eruit getrokken en ouderwets aangesloten: nooit meer een misse slag (zie boven)
Ik wens je veel wijsheid en succes!
Pierre Jongebloet
Mercedes 250(280)se coupe 1966, Audi 100 Coupé S 1971, 1976, Jensen Interceptor EFI 1972, Toyota Supra 1986

Hans 111
Forumgebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-01-2014 21:41

Bericht door Hans 111 » 09-05-2015 21:54

Dank voor je reactie Pierre, zo'n kastje zal er niet in zitten, maar bougiekabels is een mogelijkheid, maar dat hoge toerental is nu meteen bij de koude start en blijft, alsof de choke blijft hangen , maar die heeft een mechanische injectiemotor niet
We gaan er van de week mee verder
Gr Hans
Komt het nu niet dan komt het later....

Hans 111
Forumgebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-01-2014 21:41

Bericht door Hans 111 » 09-06-2015 07:22

Injectoren ultrasoon gereinigd, sproeiden alle kanten op, inspuitponpdruk veel te hoog, dus onverbrande benzine bij de motorolie , natte bougies en veel te hoog co
Pompdruk minimaal afgesteld, bougies vernieuwd, olie ververst, ontsteking op tijd gezet, met lucht mengschroef stationairafstelling geoptimaliseerd, olie in de mechanische pomp op niveau gezet, stond droog...
Het lijkt er nu meer op , motor loopt en trekt goed, nauwelijks nog stotteren, wel stationair bij warme motor wat onregelmatig
Die mechanische pompen zijn toch wel complex, zitten nog allerlei afstelplaatjes in etc, maar daar blijven we maar eens vanaf, voorlopig goed zo
Toch benieuwd of niet meer mercedesrijders problemen hebben met zo'n oude mechanische injectie, als ik erop Google kom ik toch eea tegen, zelfs mensen die daarom de auto maar op lpg laten lopen, dan zijn ze van die injectie af...
Gr Hans
Komt het nu niet dan komt het later....

Plaats reactie