Automaatbak van de 230

Plaats hier vragen over alle techniek aan je wagen
Ronniew62
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-09-2013 22:24

Bericht door Ronniew62 » 04-05-2016 20:23

Dank je wel jongens. Ik ben op dit gebied niet erg technisch dus ga dat niet redden zelf denk ik.
Ik heb trouwens atf bijgevuld zoals jullie aangaven. Rare is dat bij een hete motor het oliepeil te hoog aangeeft. Terwijl ik steeds goed opgelet hrb hoeveel ik bijvulde. Moet je het peilen nog op een bepaald ander moment doen ? Met warme motor toch ?
Was al jaren lid maar wachtwoord vergeten en zo. Dom. Ik heb al 10 jaar een 230 automaat uit 1967. Prachtige kar. Hoop af en toe wat contact met jullie te hebben over van alles en nog wat mbt de Benz

Ronniew62
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-09-2013 22:24

Bericht door Ronniew62 » 04-05-2016 20:23

Dank je wel jongens. Ik ben op dit gebied niet erg technisch dus ga dat niet redden zelf denk ik.
Ik heb trouwens atf bijgevuld zoals jullie aangaven. Rare is dat bij een hete motor het oliepeil te hoog aangeeft. Terwijl ik steeds goed opgelet hrb hoeveel ik bijvulde. Moet je het peilen nog op een bepaald ander moment doen ? Met warme motor toch ?
Was al jaren lid maar wachtwoord vergeten en zo. Dom. Ik heb al 10 jaar een 230 automaat uit 1967. Prachtige kar. Hoop af en toe wat contact met jullie te hebben over van alles en nog wat mbt de Benz

Jos
Site Admin
Berichten: 53
Lid geworden op: 26-04-2016 14:41

Bericht door Jos » 04-05-2016 21:37

Klopt helemaal, met warme draaiende motor :!: En teveel is niet goed.

Merk je verschil met schakelen?
Van voor het bijvullen en daarna?

Dat het moeilijk te peilen is ligt niet aan jou hoor, maar aan das haus.

Ronniew62
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-09-2013 22:24

Bericht door Ronniew62 » 04-05-2016 23:14

Ja Jos. Wel soepeler. Maar niet meer versnellingen. ☺
Is het mogelijknom eventueel teveel olie af te tappen ? En wat kan er gebeuren bij teveel olie ?
Was al jaren lid maar wachtwoord vergeten en zo. Dom. Ik heb al 10 jaar een 230 automaat uit 1967. Prachtige kar. Hoop af en toe wat contact met jullie te hebben over van alles en nog wat mbt de Benz

Jos
Site Admin
Berichten: 53
Lid geworden op: 26-04-2016 14:41

Bericht door Jos » 05-05-2016 08:26

Bel om even te vragen of hij je kan helpen Peter Pul in Urk.

Teveel ATF is een te grote belasting voor de bak, lagers etc.
Tap wat af via de aftapplug, en vul daarna tot het nivo bij.

Bijvullen met 100ML tegelijk, niet meer want je zit er zo weer overheen.

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 05-05-2016 22:17

Peter Pul? Ik dacht dat hij Gert Pul heette. In ieder geval een goede tip denk ik want hij weet erg veel en is erg behulpzaam.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Jos
Site Admin
Berichten: 53
Lid geworden op: 26-04-2016 14:41

Bericht door Jos » 05-05-2016 22:21

Voor onderhoud moet je Peter hebben. http://www.autobedrijfpul.nl/
Voor motorrevisie zijn broer, ik geloof dat hij Jaap heet, ook in Urk maar een andere loods. Heeft geen website.

Plaats reactie