Hallo allen,
Ik wilde eens vragen wat de ervaringen zijn met gordels in de Heckflosse.
In de 200 die ik nu heb zitten smalle vaste gordels (die dus niet oprollen).
Dit is wat lastig vanwege:
- sluiting moeilijk opzoeken langs de stoel
- naar voren buigen om op kruisingen te kijken (of radio bedienen etc.) moeilijk
- Lastig lengte verstellen als iemand anders plaats neemt
- het is maar een 2 punts gordel en dus weer minder veilig (hij zit ook al losser en vangt dus later op).
In mijn 230S had ik oprolgordels en dat werkte prima, enige nadeel was dat de oprolautomaten tegen de zijkant van de binnenkokerbalk zaten en je met je voet achter de gordel kon blijven hangen als je achterin ging zitten.
Wat is jullie ervaring met de gordels? Welke hebben jullie en waar heb je ze eventueel gekocht?
Zonder gordel rijden deed ik vroeger in de 200D maar dat wil ik niet meer (verstand komt toch met de jaren )
groetjes,
Mathieu
oprol gordels in de Heckflosse
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 23-09-2011 18:06
Hoi Mathieu,
Beetje laat maar ik heb in m'n 230S ook gewoon oprolgordels zitten, zowel voor als achterin.
Zelf zit ik nooit achterin maar ik heb nog nooit klachten gehoord dat iemand achter de gordel bleef hangen.
En waar ik ze gekocht heb? De voor gordels kwamen uit m'n W114, daar zaten ze al in toen ik hem kocht. De achtergordels heb ik ooit gekocht voor in m'n W114 en later overgezet naar m'n Flosse, waren gewoon standaard driepuntgordels uit een automaterialenzaak.
Groet, Marcel
Beetje laat maar ik heb in m'n 230S ook gewoon oprolgordels zitten, zowel voor als achterin.
Zelf zit ik nooit achterin maar ik heb nog nooit klachten gehoord dat iemand achter de gordel bleef hangen.
En waar ik ze gekocht heb? De voor gordels kwamen uit m'n W114, daar zaten ze al in toen ik hem kocht. De achtergordels heb ik ooit gekocht voor in m'n W114 en later overgezet naar m'n Flosse, waren gewoon standaard driepuntgordels uit een automaterialenzaak.
Groet, Marcel
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
Bedankt voor de reactie!
In mijn 230S zaten achterin geen gordels. Ja wel toen ik hem kocht trouwens, er zaten blauwe vliegtuig heupgordels in (de wagen was eerder van een piloot!), maar deze heb ik er bij de restauratie uitgehaald.
Voorin zaten al oprolgordels, waarschijnlijk ook uit de /8, deze pastten goed alleen de oprolautomaat zat tegen de kokerbalk e stak dus uit, als je achterin stapte kon je met je voet achter de gordel haken die omhoog liep naar de B-stijl.
Niet rampzalig hoor maar toch.
Ik zal eens kijken of er meerdere bevestigings-schroefdraden zitten op de dorpel, misschien kan de oprolautomaat iets verder nar voren gemonteerd worden. Ik zal de bekleding eens verwijderen binnenkort.
Ik denk dat ik gewoon nieuwe gordels bestel bij mb-depot of zo, kosten geloof ik 55 euro per stuk.
groeten,
Mathieu
In mijn 230S zaten achterin geen gordels. Ja wel toen ik hem kocht trouwens, er zaten blauwe vliegtuig heupgordels in (de wagen was eerder van een piloot!), maar deze heb ik er bij de restauratie uitgehaald.
Voorin zaten al oprolgordels, waarschijnlijk ook uit de /8, deze pastten goed alleen de oprolautomaat zat tegen de kokerbalk e stak dus uit, als je achterin stapte kon je met je voet achter de gordel haken die omhoog liep naar de B-stijl.
Niet rampzalig hoor maar toch.
Ik zal eens kijken of er meerdere bevestigings-schroefdraden zitten op de dorpel, misschien kan de oprolautomaat iets verder nar voren gemonteerd worden. Ik zal de bekleding eens verwijderen binnenkort.
Ik denk dat ik gewoon nieuwe gordels bestel bij mb-depot of zo, kosten geloof ik 55 euro per stuk.
groeten,
Mathieu