Verbindingsstuk stuurhuis

Plaats hier vragen over carrosserie, dit kan ook de binnen carrosserie zijn
Plaats reactie
Devermeulen
Forumgebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 21-01-2013 20:21

Verbindingsstuk stuurhuis

Bericht door Devermeulen » 21-09-2013 14:09

Dag Heckflosseliefhebbers,

bij het rijden met mijn 190c viel me op dat er nogal veel speling zat op het stuur. Bij nader bekijken heb ik gezien dat het tussenstuk,dat tussen het stuurhuis en de stuurstang zit, versleten is. Er zit teveel speling op. Heeft iemand dit bij zijn auto al eens vervangen? Is dit goed te doen? Het koppelstuk zit op spiebanen heb ik gezien. En mijn 2é vraag,waar kan ik het bewuste onderdeel nog krijgen? Heb daarstraks al eens een mailtje naar Marcel Kappen gestuurd met die vraag. Maar als er nog iemand een goed adres weet? DB-depot heeft het niet op zijn website staan. Niemöller wel,op speciale aanvraag. Maar wel 131 € dacht ik.
Alle tips zijn welkom.
Vriendelijke groeten Dirk

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 21-09-2013 15:06

Hoi Dirk, ik neem aan hat je zijwaartse speling bedoelt.
Dat koppelstuk moet toch wel ergens te vinden zijn lijkt mij, goed gebruikt natuurlijk.
Even een schot voor de boeg, Anton Hulsman!? 0572-301508
Mijn ervaring is dat je tegen etendtijd moet bellen :o))
Groet, Henk Lith

NB: ik hoop dat jullie elkaar kunnen verstaan :o))

Anders Mercedes Only, vlak bij de Belgische grens nogwel.
Even googelen voor zijn telefoon nummer.

Devermeulen
Forumgebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 21-01-2013 20:21

Bericht door Devermeulen » 21-09-2013 15:34

Dag Henk,

heb net telefoon gehad van Marcel Kappen. Hij heeft het koppelstuk liggen. Kost iets van een 89€ +btw & verzending. Heb het maar gelijk besteld,op de stuurinrichting gaan we niet bezuinigen. Maar dat ene adres dat je opgaf hou ik wel bij. Kan altijd van pas komen in de toekomst. Mercedes-only kende ik al.
Bedankt voor de tip en tot op de najaarsrit
Vriendelijke groeten Dirk

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 28-10-2013 17:37

Hoi Dirk,

De nylon ringen in het koppelstuk zijn los te vervangen. Dit is goed te combineren met het vervangen van de onderste ringen van het schakelmechanisme, ik zal kijken of ik daarover wat kan schrijven op het forum.

Mathieu

Devermeulen
Forumgebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 21-01-2013 20:21

Bericht door Devermeulen » 28-10-2013 19:57

Dag Mathieu,

het verbindingsstuk van stuurstang/stuurhuis is ondertussen vervangen. Maar jouw herstelling van alle slijtdelen van het schakelstangen mechanisme interesseert mij wel. kunststof ringetjes heb ik al,evenals dat kunstof busje of hoe moet ik het noemen,dat onder de chroméring aan de schakelpook zit. Maar dat zijn de onderdelen aan het stuur. Kan je die na demonteren van het stuurwiel gemakkelijk vervangen? Het moeilijkste lijkt mij het schakelblok dat naast het stuurhuis zit. Ik kijk al uit naar je beschrijving.

Vriendelijke groeten Dirk

Plaats reactie