originele kleuren Heckflosse

Plaats hier vragen over carrosserie, dit kan ook de binnen carrosserie zijn
Ignace
Forumgebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-10-2013 19:28

originele kleuren Heckflosse

Bericht door Ignace » 20-10-2013 09:05

Mijn heckflosse is ergens in zijn levensweg van het originele zwart herspoten naar een blauw/grijs niet origineel Benz kleur(denk ik)
Aangezien ik de wagen terug in een zo originele staat wil plaatsen maar zwart niet zo mooi vindt voor een heckflosse vroeg ik me af of er ergens een lijst beschikbaar is waar je alle originele kleuren van heckflosse's uit 1965 kan vinden.Iemand een vermoeden?
Thx
A star is born

Devermeulen
Forumgebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 21-01-2013 20:21

Bericht door Devermeulen » 20-10-2013 12:51

Dag Ignace,

Tik bij google eens "classicway.de in. Op deze site staan heel veel oude Benzen met foto's in de toenmalige kleuren. De lijst is niet helemaal volledig,maar het geeft je al een aardig idee. En tof dat je je ingeschreven hebt op het Heckflosse register. Fijn om landgenoten erbij te hebben.

Groetjes Dirk

Ignace
Forumgebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-10-2013 19:28

Bericht door Ignace » 20-10-2013 13:55

Ga ik onmiddelijk eens doen Dirk.Bedankt voor de info.Ja,ons Noorderburen zijn steeds behulpzaam en toffe mensen hier op het forum(en ongetwijfeld erbuiten)maar het is steeds leuk een landgenoot/heckflosse fanaat te treffen.
Grtjs
A star is born

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 20-10-2013 15:02

Zie bijv. de winterflosse en zomerflosse onderaan deze pagina:
http://www.classicway.de/Horizontblau%2 ... cedes_.htm

Maar er is natuurlijk ook gewoon via het heckflosseregister wat over kleurtjes te vinden:
http://www.heckflosse.nl/excol4.htm

Groet, Marcel
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Devermeulen
Forumgebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 21-01-2013 20:21

Bericht door Devermeulen » 20-10-2013 15:20

Dag Marcel & Ignace,

heb daarnet nog eens op classicway gekeken. En inderdaad jouw spic & span gepoetste 220 S zag ik ook staan. Mijn zwarte 190c staat er ook al een tijdje op.

Ignace
Forumgebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-10-2013 19:28

Bericht door Ignace » 20-10-2013 16:25

Das dus jouw zwarte flosse op die duitse. Site dirk?Mooi!Ik denk er sterk aan om toch maar terug naar het oorspronkelijke zwart te gaan.Dit om de kosten te drukken.Binnenkanten deuren en wielkasten zijn nog origineel zwart.Deurpanelen zijn ook nog origineel zwart èn in goede staat.Wanneer ik hem laat spuiten in een ander kleurtje moet alles gespoten worden en moeten deurpanelen etc.ook herbekleedt worden.En ik breng hem terug naar zijn originele geboortekleur wat toch ook een nobel idee is

Dank je marcel voor de kleurenlijst.Top!
A star is born

Devermeulen
Forumgebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 21-01-2013 20:21

Bericht door Devermeulen » 21-10-2013 14:04

Dag Ignace,
dat is goed dat je hem terug in originele staat wil terugbrengen. En ook de originele kleur. Er zijn inderdaad mooiere kleuren dan dat zwart,maar het staat wel bij een flosse. Zeker in kombinatie met rood Mb-Tex interieur. Welke kleur heeft je interieur? Stof of Mb-Tex? Het enige wat ik ergerlijk vind is, nadat je een zwarte auto gewassen hebt je er maar een half uur plezier van hebt...want dan ligt er al terug stof op :o

Groetjes Dirk

Ignace
Forumgebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-10-2013 19:28

Bericht door Ignace » 21-10-2013 18:18

hey dirk,
momenteel zit er een cognac/bruin interieur in.Maar ik heb van de verkoper nog een volledig bordeaux interieur bij gekregen.In bijna onberispelijke staat,enkel de bestuurderszetel heeft de gekende slijtage opgelopen.Beetje oplapwerk dus.Het zijn beiden Mb-Tex interieurs.
Dus het terugkeren naar zwart heeft alles te maken met originaliteit én het drukken van de kosten.Wat ook leuk meegenomen is,vindt ik,is dat je toch wel niet zoveel zwarte Heckflosses ziet lopen.En dat laagje stof...ach,weer een excuus om haar te vertroetelen he
:D
A star is born

Devermeulen
Forumgebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 21-01-2013 20:21

Bericht door Devermeulen » 21-10-2013 18:33

Bij mij zit er een beige Mb-Tex interieur in. Origineel is hij met een blauw interieur geleverd. Het dashbord is nog in het originele blauw evenals de bekleding van de B-stijl. Waarschijnlijk zal het stoffen interieur kapot geweest zijn. Mijn 190 komt zo goed als zeker ook uit Frankrijk. En de stof zal door zon en ouderdom wel kapotgeschenen zijn. Als je het rode interieur niet moest gebruiken ben ik wel geinteresseerd.

Veel sleutelplezier,Dirk

Ignace
Forumgebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-10-2013 19:28

Bericht door Ignace » 21-10-2013 18:38

dirk,
Ik ga eens bekijken welk interieur het best er zou bijpassen.Mocht ik toch het cognac kiezen ben je de eerste die het hoort voor het rode interieur.

Mss dat ik even verder neus voor two tone.Ik dacht te zien in die kleurlijsten dat je de zwarte destijds ook kon krijgen met wit dak.Vindt ik wel mooi.
A star is born

Plaats reactie