Afwatering achteraan
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 16-10-2013 19:28
Afwatering achteraan
Beste forumgenoten,
Door opruimwerk garage moest mijn heckflosse noodgedwongen even buitenstaan.na een hevige plensbui vond ik water in de koffer.nu komt dit vanuit de scharnierpunten van de achterklep.vanuit het vlak van de scharnierpunten lopen 2 korte buisjes in de koffer waar het water natuurlijk doorloopt.kan toch niet de bedoeling zijn?zit dat origineel met iets afgestopt?kan me moeilijk voorstellen dat die oerdegelijke duitsers dat zo ontworpen hebben
Door opruimwerk garage moest mijn heckflosse noodgedwongen even buitenstaan.na een hevige plensbui vond ik water in de koffer.nu komt dit vanuit de scharnierpunten van de achterklep.vanuit het vlak van de scharnierpunten lopen 2 korte buisjes in de koffer waar het water natuurlijk doorloopt.kan toch niet de bedoeling zijn?zit dat origineel met iets afgestopt?kan me moeilijk voorstellen dat die oerdegelijke duitsers dat zo ontworpen hebben
A star is born
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 21-01-2013 20:21
Dag Ignace,
origineel is dat zo met die korte buisjes van ongeveer 15 cm. Het water loopt zo op het binnenspatbord en dan naar beneden in die kuipjes L en R van de kofferruimte. Daar zouden dan afwateringsgaatjes moeten inzitten. Later bij de 200 modellen is dat afwateringssyteem veranderd. Roest is daarmee een beetje voorgeprogrammeerd bij de heckflosse Ik heb dat aangepast met links en rechts een waterslang aan de scharnierkuip te bevestigen en dan via het binnenspatbord zo naar beneden in het afwateringsgaatje in de kuipjes te leiden. Heb daar gewone koelwaterslang van 12 of 14 mm,die aan de lopende meter verkocht worden,voor genomen. Gaat prima. Bij het wassen van de auto komt het water nu netjes onderaan de kuipjes uitgelopen en is het in de koffer droog
Groetjes Dirk
origineel is dat zo met die korte buisjes van ongeveer 15 cm. Het water loopt zo op het binnenspatbord en dan naar beneden in die kuipjes L en R van de kofferruimte. Daar zouden dan afwateringsgaatjes moeten inzitten. Later bij de 200 modellen is dat afwateringssyteem veranderd. Roest is daarmee een beetje voorgeprogrammeerd bij de heckflosse Ik heb dat aangepast met links en rechts een waterslang aan de scharnierkuip te bevestigen en dan via het binnenspatbord zo naar beneden in het afwateringsgaatje in de kuipjes te leiden. Heb daar gewone koelwaterslang van 12 of 14 mm,die aan de lopende meter verkocht worden,voor genomen. Gaat prima. Bij het wassen van de auto komt het water nu netjes onderaan de kuipjes uitgelopen en is het in de koffer droog
Groetjes Dirk
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Die afwatering is een verschikkelijk dom systeem, dat zou je van Mercedes niet verwacht hebben.
Bij bijna al onze auto's is inmiddels de bove beschreven modificatie doorgevoerd.
Bij de W123 bleek bij de afwatering van de voorruit ook weer de liefde van die Duitsers voor watervalletjes, ook hier is het nodige met creativiteit en even nadenken opgelost kunnen worden.
Groet, Henk
Bij bijna al onze auto's is inmiddels de bove beschreven modificatie doorgevoerd.
Bij de W123 bleek bij de afwatering van de voorruit ook weer de liefde van die Duitsers voor watervalletjes, ook hier is het nodige met creativiteit en even nadenken opgelost kunnen worden.
Groet, Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 16-10-2013 19:28
dus toch?Geen wonder dat de linker kuip in de koffer rot zit Straks moet ik met haar naar Heikant voor prijsbestek las-spuitwerk.Eens dit mocht gedaan zijn zal de "plastik slang truc"ook snel toegepast worden.Bedankt voor de tip jongens!
Ik neem dus aan dat het dan niet meer dan normaal is dat vooraan(zijkant motorruimte) ook geen afwatergootje zit?Het water dat van de vooruit komt loopt in een (brede)goot vooraan maar opzij van de motorruimte zit niks Dat loopt dus ook gewoon de motorruimte in over de binnenkant wielkasten,langsheen de batterij en zo...met ook daar een plas water tot gevolg aan de voetruimte bestuurderskant en in mindere mate passagierskant.
Had dus gister mijn dagje niet.Dacht al dat ik eerder een vergiet dan een wagen gekocht had
mvg
Ignace
Ik neem dus aan dat het dan niet meer dan normaal is dat vooraan(zijkant motorruimte) ook geen afwatergootje zit?Het water dat van de vooruit komt loopt in een (brede)goot vooraan maar opzij van de motorruimte zit niks Dat loopt dus ook gewoon de motorruimte in over de binnenkant wielkasten,langsheen de batterij en zo...met ook daar een plas water tot gevolg aan de voetruimte bestuurderskant en in mindere mate passagierskant.
Had dus gister mijn dagje niet.Dacht al dat ik eerder een vergiet dan een wagen gekocht had
mvg
Ignace
A star is born
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Ja ik heb ook eens de auto laten staan in een hoosbui, toen had ik ook flink veel water in de binnenruimte, volgens mij kan je zoiets voorkomen als je de luchthapper boven de motorkap dicht zet.
maar normaal heb je bij de Heckflosse niet veel last van water binnen is mijn ervaring.
Wel zorgen dat het water weg kan uit de bak waar het weg moet stromen, onder de motorkap direkt tegen het schutboard zitten twee rubberen uitstroom openingetjes deze even van de buis aftrekken en schoon maken, vooral in de periode dat de bladeren vallen zoal nu dus!
Groet, Henk
maar normaal heb je bij de Heckflosse niet veel last van water binnen is mijn ervaring.
Wel zorgen dat het water weg kan uit de bak waar het weg moet stromen, onder de motorkap direkt tegen het schutboard zitten twee rubberen uitstroom openingetjes deze even van de buis aftrekken en schoon maken, vooral in de periode dat de bladeren vallen zoal nu dus!
Groet, Henk