Remcilinder

Plaats hier vragen over carrosserie, dit kan ook de binnen carrosserie zijn
Plaats reactie
Ronniew62
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-09-2013 22:24

Remcilinder

Bericht door Ronniew62 » 29-05-2016 23:48

Hallo allen

Ik ben bezig met de afdeling remmen van mijn 230.
Loop tegen 1 lekke remcilinder aan bij t achterwiel. Advies !! Vervangen of revisie ? En waar koop ik dit. Bij de Mercedes dealers hier hebben ze het niet.
Was al jaren lid maar wachtwoord vergeten en zo. Dom. Ik heb al 10 jaar een 230 automaat uit 1967. Prachtige kar. Hoop af en toe wat contact met jullie te hebben over van alles en nog wat mbt de Benz

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 30-05-2016 11:31

Hoi Ron, ik neem aan dat de lekkage zit in de cuppies van de remcilinder.
Je hebt ook trommel remmen vooronderstel ik.
Graaf je dan even naar dat remcilindertje (goed optekenen hoe een en ander in elkaar zit, hopelijk is het nog steeds een beetje in originele staat!)
Dan kan je het cilindertje honen, met nat polijstpapier, want daar zitten misschien wel wat plekjes op.
de cuppies kan je bestellen bij http://www.kartservice.nl/ Ik heb ze daar ook wel eens gehaald voor een paar euro per stuk, of je neemt de oude mee om te vergelijken, die kerel daar heeft hele laden vol met dat spul.


NB: Ron, als je ook de beide afdek kapjes nodig hebt, want die kunnen ook slecht zijn, en vuil binnen laten, dan kan je ook voor een revisie setje kompleet gaan, of een hele remcilinder natuurlijk.

Informeer dan bij Ben Haagsma van AI motors.
Tel: 0511-521082

Groet, Henk Lith


Laat even weten of het is gelukt Ron!

Advies,, ja compleet nieuw is natuurlijk het zekerst, en dan ook aan beide zijden, maar ik ben toen voor vier cuppies gegaan en hij remt nog als een tierelier of zoiets :o)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 30-05-2016 12:15

Ja Ron, ik kom er toch nog even op terug, remmerij, is toch wel heel belangrijk.
Ik weet ook niet hoe goed jij bent in dit sleutelwerk.
Informeer anders ook nog even bij Stercentrum in Elburg, bij Herman Schutte voor het geval je het toch liever uitbesteed, wat ik helemaal geen schande zou vinden hoor.

Je vindt het adres end. in de info bulletins.

nogmaals groet, Henk Lith

Jan ten Brinke
Forumgebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-04-2012 15:24

Bericht door Jan ten Brinke » 30-05-2016 20:10

Hoi Ron
Marcel Kappen in Daalen is misschien ook een optie.
http://www.mercedes-classic-parts.com

Succes Jan ten Brinke

Ronniew62
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-09-2013 22:24

Bericht door Ronniew62 » 01-06-2016 07:14

Dank je wel jongens. Ik ga er mee aan de slag. Jullie horen de afloop
Was al jaren lid maar wachtwoord vergeten en zo. Dom. Ik heb al 10 jaar een 230 automaat uit 1967. Prachtige kar. Hoop af en toe wat contact met jullie te hebben over van alles en nog wat mbt de Benz

Plaats reactie