Hangende kont

Plaats hier vragen over carrosserie, dit kan ook de binnen carrosserie zijn
Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 31-10-2012 23:16

Hoi Marcel, je blaast flink in de bus man :o))
Ik ben vandaag ook met Rene een stukkie wezen rijden met de 200D had wel wat voeten in de aarde hoor voor ie aansloeg.
Motor voorverwarmen, extra accu aansluiten enz. enz.
Maar als ie lopt loopt ie ook netjes, wel nog een raar geluid uit de achteras, met de wagensnelheid mee.
Ik denk ook dat de startmotor gereviceerd moet worden, pakt af en toe niet, draaait niet konstant, en soms helemaal geen klik uit de bendix.
Ga komende week nadere diagnose stellen.
Groet, Henk

remy walet
Forumgebruiker
Berichten: 213
Lid geworden op: 13-01-2012 23:15

henk

Bericht door remy walet » 01-11-2012 17:30

henk stel je kleppen eens , dan zal die zonder gloeien wel moeten aanslaan

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 01-11-2012 19:31

Ik moet nog een set sleutels hebben liggen voor de 200D w115, die zijn denk hetzelfde voor de 200D flosse.
Ik heb ook nog geinformeerd voor een andere starmotor bij een revisie bedrijf.
Die hadden een nieuw type voor de 200D Heckflosse, die worden veel gebruikt voor scheepsmoteren begreep ik.
Maar allemaal niet goedkoop. nieuw kost dat ding 325 euro incl.
Dus even open maken loont zeker.
Groet, Henk

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 01-11-2012 20:36

325 euro, pffff, dat is 3 maanden mrb ;-)
Maar jij doet toch iets in de elektriek? Dan zou het toch te fixen moeten zijn?
http://www.kfz.josefscholz.de/Anlasser.html
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 01-11-2012 23:15

Hoi Marcel, 3 mnd wegenbelasting, wordt bij jou zeker de nieuwe rekeneenheid!?
Nou ik snap wel hoe een start motor werkt, maar daarmee kan je nog niet alles reviseren natuurlijk, vrijloop kan je niet repareren sluiting in het anker, versleten lagers ingebrande contacten, noem maar op je kan het constateren, maar vervangende onderdelen is een andere probleem.
desalniet temin gaat ie wel uit elkaar en wie weet is het nog jiepierabel.
Groet, Henk

NB: Lekker uitgelopen onderwerp he zo'n hangend kontje :o))

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 03-11-2012 22:46

Ja, ik reken alles om naar mrb's. :(
Ben ooit eens met een dynamo naar: http://www.autoelektraamersfoort.nl/ geweest. Leuk rommelig werkplaatsje met aardige en kundige lui. Mocht je hem er uit hebben dan kunnen zij hem vast wel doormeten en de diagnose stellen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 03-11-2012 23:46

Ja lijkt mij een interesant bedrijf Marcel.
Maar ik ben er inmiddels achter dat het start relay geen spannig krijgt van de trekschakelaar, of soms maar een gedeelte van de spanninig.
Ik ga als voorlopige oplossing er een schakelaar bij zetten waarmee ik het start relay op de startmotor kan bedienen.
Dit moet best wel een flinke schakelaar/drukknop zijn, een paar ampere schat ik zeker dat er verbruikt wordt in het start relay.
groet, henk

leon
Forumgebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 22-08-2011 20:30

Bericht door leon » 09-11-2012 22:16

ik zou een gewone schakelaar monteren
en deze door een extra relais aansturen
dit werkt veel betrouwbaarder en is ook veel goedkoper
voor het start relais aan te sturen heb je wel een erg zware schakelaar nodig
een goed relais kan 30A aan en kun je met een licht schakelaartje aansturen
aansl 30 een dikke+
aansl 87 uitgang naar start relais
aansl 85 naar massa
aansl 86 spanning van schakelaartje aangstuurd over contact
advies gebruik voor de stekkers een moment kabelschoen tang
veel beter en een klein schakelaartje is veel makkelijker en mooier weg te werken

groeten leon

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 09-11-2012 23:25

Hoi Leon, klopt, maar omdat ik het simpel wilde houden heb ik maar gekozen om het start relay direct te schakelen, ik heb daar een schakelaar voor gevonden die 16A kan schakelen, en dat deel wat boven het panneel zit is maar klein, ik maak er wel een fotootje van :o))
Ik
denk dat het start relay ook alleen een grote aanloopstroom gebruikt, de houdstroom is denk net 1 of 2 ampere, maar dat zal ik nog wel meten.
Verder heb ik tegen ongewenst/perongeluk de knop indrukken de spanning van de voorgloeischakelaar afgehaald, dus het knopje kan alleen bediend worden als je momenteel ook voorgloeid, dus ik ben er gloeiend bij.
Wel is het helaas zo dat de trekschakelaar zolangzamerhand alleen maar gebruikt gaat worden om de motor uit te zetten en in de rij stand te zetten.
Ik gebruik de trekschakelaar dus ook niet meer om te starten en de inspuitpomp in de startstand te houden, of dat goed werkt moet ik nog ervaren.
Maar van dat systeem is MB al afgestapt bij de sleutelstartres, ik denk ook omdat ze het simpel niet konden oplossen.

Groet, Henk

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 10-11-2012 22:35

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Plaats reactie