Hangende kont
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Hoi Marcel, je blaast flink in de bus man ))
Ik ben vandaag ook met Rene een stukkie wezen rijden met de 200D had wel wat voeten in de aarde hoor voor ie aansloeg.
Motor voorverwarmen, extra accu aansluiten enz. enz.
Maar als ie lopt loopt ie ook netjes, wel nog een raar geluid uit de achteras, met de wagensnelheid mee.
Ik denk ook dat de startmotor gereviceerd moet worden, pakt af en toe niet, draaait niet konstant, en soms helemaal geen klik uit de bendix.
Ga komende week nadere diagnose stellen.
Groet, Henk
Ik ben vandaag ook met Rene een stukkie wezen rijden met de 200D had wel wat voeten in de aarde hoor voor ie aansloeg.
Motor voorverwarmen, extra accu aansluiten enz. enz.
Maar als ie lopt loopt ie ook netjes, wel nog een raar geluid uit de achteras, met de wagensnelheid mee.
Ik denk ook dat de startmotor gereviceerd moet worden, pakt af en toe niet, draaait niet konstant, en soms helemaal geen klik uit de bendix.
Ga komende week nadere diagnose stellen.
Groet, Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 13-01-2012 23:15
henk
henk stel je kleppen eens , dan zal die zonder gloeien wel moeten aanslaan
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Ik moet nog een set sleutels hebben liggen voor de 200D w115, die zijn denk hetzelfde voor de 200D flosse.
Ik heb ook nog geinformeerd voor een andere starmotor bij een revisie bedrijf.
Die hadden een nieuw type voor de 200D Heckflosse, die worden veel gebruikt voor scheepsmoteren begreep ik.
Maar allemaal niet goedkoop. nieuw kost dat ding 325 euro incl.
Dus even open maken loont zeker.
Groet, Henk
Ik heb ook nog geinformeerd voor een andere starmotor bij een revisie bedrijf.
Die hadden een nieuw type voor de 200D Heckflosse, die worden veel gebruikt voor scheepsmoteren begreep ik.
Maar allemaal niet goedkoop. nieuw kost dat ding 325 euro incl.
Dus even open maken loont zeker.
Groet, Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 23-09-2011 18:06
325 euro, pffff, dat is 3 maanden mrb
Maar jij doet toch iets in de elektriek? Dan zou het toch te fixen moeten zijn?
http://www.kfz.josefscholz.de/Anlasser.html
Maar jij doet toch iets in de elektriek? Dan zou het toch te fixen moeten zijn?
http://www.kfz.josefscholz.de/Anlasser.html
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Hoi Marcel, 3 mnd wegenbelasting, wordt bij jou zeker de nieuwe rekeneenheid!?
Nou ik snap wel hoe een start motor werkt, maar daarmee kan je nog niet alles reviseren natuurlijk, vrijloop kan je niet repareren sluiting in het anker, versleten lagers ingebrande contacten, noem maar op je kan het constateren, maar vervangende onderdelen is een andere probleem.
desalniet temin gaat ie wel uit elkaar en wie weet is het nog jiepierabel.
Groet, Henk
NB: Lekker uitgelopen onderwerp he zo'n hangend kontje ))
Nou ik snap wel hoe een start motor werkt, maar daarmee kan je nog niet alles reviseren natuurlijk, vrijloop kan je niet repareren sluiting in het anker, versleten lagers ingebrande contacten, noem maar op je kan het constateren, maar vervangende onderdelen is een andere probleem.
desalniet temin gaat ie wel uit elkaar en wie weet is het nog jiepierabel.
Groet, Henk
NB: Lekker uitgelopen onderwerp he zo'n hangend kontje ))
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 23-09-2011 18:06
Ja, ik reken alles om naar mrb's.
Ben ooit eens met een dynamo naar: http://www.autoelektraamersfoort.nl/ geweest. Leuk rommelig werkplaatsje met aardige en kundige lui. Mocht je hem er uit hebben dan kunnen zij hem vast wel doormeten en de diagnose stellen.
Ben ooit eens met een dynamo naar: http://www.autoelektraamersfoort.nl/ geweest. Leuk rommelig werkplaatsje met aardige en kundige lui. Mocht je hem er uit hebben dan kunnen zij hem vast wel doormeten en de diagnose stellen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Ja lijkt mij een interesant bedrijf Marcel.
Maar ik ben er inmiddels achter dat het start relay geen spannig krijgt van de trekschakelaar, of soms maar een gedeelte van de spanninig.
Ik ga als voorlopige oplossing er een schakelaar bij zetten waarmee ik het start relay op de startmotor kan bedienen.
Dit moet best wel een flinke schakelaar/drukknop zijn, een paar ampere schat ik zeker dat er verbruikt wordt in het start relay.
groet, henk
Maar ik ben er inmiddels achter dat het start relay geen spannig krijgt van de trekschakelaar, of soms maar een gedeelte van de spanninig.
Ik ga als voorlopige oplossing er een schakelaar bij zetten waarmee ik het start relay op de startmotor kan bedienen.
Dit moet best wel een flinke schakelaar/drukknop zijn, een paar ampere schat ik zeker dat er verbruikt wordt in het start relay.
groet, henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 22-08-2011 20:30
ik zou een gewone schakelaar monteren
en deze door een extra relais aansturen
dit werkt veel betrouwbaarder en is ook veel goedkoper
voor het start relais aan te sturen heb je wel een erg zware schakelaar nodig
een goed relais kan 30A aan en kun je met een licht schakelaartje aansturen
aansl 30 een dikke+
aansl 87 uitgang naar start relais
aansl 85 naar massa
aansl 86 spanning van schakelaartje aangstuurd over contact
advies gebruik voor de stekkers een moment kabelschoen tang
veel beter en een klein schakelaartje is veel makkelijker en mooier weg te werken
groeten leon
en deze door een extra relais aansturen
dit werkt veel betrouwbaarder en is ook veel goedkoper
voor het start relais aan te sturen heb je wel een erg zware schakelaar nodig
een goed relais kan 30A aan en kun je met een licht schakelaartje aansturen
aansl 30 een dikke+
aansl 87 uitgang naar start relais
aansl 85 naar massa
aansl 86 spanning van schakelaartje aangstuurd over contact
advies gebruik voor de stekkers een moment kabelschoen tang
veel beter en een klein schakelaartje is veel makkelijker en mooier weg te werken
groeten leon
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Hoi Leon, klopt, maar omdat ik het simpel wilde houden heb ik maar gekozen om het start relay direct te schakelen, ik heb daar een schakelaar voor gevonden die 16A kan schakelen, en dat deel wat boven het panneel zit is maar klein, ik maak er wel een fotootje van ))
Ik
denk dat het start relay ook alleen een grote aanloopstroom gebruikt, de houdstroom is denk net 1 of 2 ampere, maar dat zal ik nog wel meten.
Verder heb ik tegen ongewenst/perongeluk de knop indrukken de spanning van de voorgloeischakelaar afgehaald, dus het knopje kan alleen bediend worden als je momenteel ook voorgloeid, dus ik ben er gloeiend bij.
Wel is het helaas zo dat de trekschakelaar zolangzamerhand alleen maar gebruikt gaat worden om de motor uit te zetten en in de rij stand te zetten.
Ik gebruik de trekschakelaar dus ook niet meer om te starten en de inspuitpomp in de startstand te houden, of dat goed werkt moet ik nog ervaren.
Maar van dat systeem is MB al afgestapt bij de sleutelstartres, ik denk ook omdat ze het simpel niet konden oplossen.
Groet, Henk
Ik
denk dat het start relay ook alleen een grote aanloopstroom gebruikt, de houdstroom is denk net 1 of 2 ampere, maar dat zal ik nog wel meten.
Verder heb ik tegen ongewenst/perongeluk de knop indrukken de spanning van de voorgloeischakelaar afgehaald, dus het knopje kan alleen bediend worden als je momenteel ook voorgloeid, dus ik ben er gloeiend bij.
Wel is het helaas zo dat de trekschakelaar zolangzamerhand alleen maar gebruikt gaat worden om de motor uit te zetten en in de rij stand te zetten.
Ik gebruik de trekschakelaar dus ook niet meer om te starten en de inspuitpomp in de startstand te houden, of dat goed werkt moet ik nog ervaren.
Maar van dat systeem is MB al afgestapt bij de sleutelstartres, ik denk ook omdat ze het simpel niet konden oplossen.
Groet, Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 23-09-2011 18:06
Toch weer hoop: http://www.nu.nl/economie/2954937/klass ... -vrij.html
We wachten af.
We wachten af.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)