slecht functionerende startmotor

Alle vragen over elektra aan je wagen. Plaats hier vragen over elektronica/verlichting, kabelbomen e.d.
Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 07-11-2014 15:57

Hoi Marcel, ik heb uiteindelijk 125 euro betaald, de start motor wordt als het niet helemaal duielijk is wat er aan de hand is gewoon helemaal "uberhold", nieuwe contactvlakken en brug in het relay, totaal nieuw ronsel, plus de vrijloop en de het tandwiel, en de koolborstels nog vervangen, en als laatste een nieuw zwart verfje natuurlijk.
Ik heb de motor inmiddels ingebouwd, en ik moet zeggen dat hij start als een tierelier, en totaal geen andere bijgeluiden, dus ik ben er wel happy mee.
Een nieuwe startmotor kost zeker 7 a 8 honderd euro.
Een nieuwe nabouw kost 325 euro.

Het zijn daar echt nog een paar vakluir van het oude stempel, met een goeie instelling, de klant helpen, en niet een poot uitrukken :o))

En garantie van een jaar, ze hebben er een garantie datum in gegraveerd.

Groet, Henk

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 07-11-2014 16:53

Zijn inderdaad vaklui. Gewoon mannen met een werkbank en verstand van zaken. Ook voor raad kun je gewoon bij ze terecht.
Voor m'n busje had ik toen eerst een nieuw imitatieding gekocht. Was een slechte beslissing want die was al na 2 jaar stuk.
Toen heb ik m'n ouwe kapotte Bosch weer opgezocht en naar Autoelektra gegaan en was zoals je weet zeer tevreden.

Liever een goed überholte Bosch als een nieuw imitatieding.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

johndewinger
Forumgebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 24-11-2013 01:56

Bericht door johndewinger » 09-11-2014 10:32

Mooi dat ie weer goed start Henk
En gelukkig geen starterkrans :wink:
Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Plaats reactie