verlichting kilometer teller
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26-06-2012 12:29
verlichting kilometer teller
Kan iemand mij vertellen hoe ik op een makkelijke manier het lampje in de kilometer teller (dashboard) kan vervangen.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 23-09-2011 18:06
Bij mij is het ook donker op m'n thermometer. Ik heb me laten verteller dat het meestal de potmeter is die stuk is. Deze kan doorverbonden worden. Enige is dat hij dan niet meer regelbaar is qua sterkte.
Ik heb er nog niets aan gedaan, iets van later zorg. Maar ik ben wel benieuwd hoe je dit gaat oplossen.
Laat je 't even weten? Liefst natuurlijk met een fotootje.
Ik heb er nog niets aan gedaan, iets van later zorg. Maar ik ben wel benieuwd hoe je dit gaat oplossen.
Laat je 't even weten? Liefst natuurlijk met een fotootje.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 22-08-2011 20:30
De ruimte om iets te doen achter het combieinstrument is minimaal
Om het netjes te maken kun je het beste het combieinstrument uitbouwen
De oliedrukleiding en de stekker moet dan losgemaakt worden en aan het motorblok de capilaire buis voor de koelwater temperatuur meter dus ook het koelwater moet dan afgetapt worden
Deze moet in zijn geheel met het kombieinstrument vorzichtig naar voren gehaald worden
Als de potmeter kappot is dan zou ik deze doorverbinden met een betrouwbare verbinding
Als alles losgemaakt is kan er netjes gewerkt worden
groeten leon
Om het netjes te maken kun je het beste het combieinstrument uitbouwen
De oliedrukleiding en de stekker moet dan losgemaakt worden en aan het motorblok de capilaire buis voor de koelwater temperatuur meter dus ook het koelwater moet dan afgetapt worden
Deze moet in zijn geheel met het kombieinstrument vorzichtig naar voren gehaald worden
Als de potmeter kappot is dan zou ik deze doorverbinden met een betrouwbare verbinding
Als alles losgemaakt is kan er netjes gewerkt worden
groeten leon
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
ouder bericht maar toch, je kunt het kombi instrument naar voren halen zonder de capilaire temperatuurmeter uit het blok te schroeven, de oliedrukslang kan ook blijven zitten, maar als je toch wat meer ruimte wil kun je deze ook wel even loshalen, NIET VERGETEN weer vast te zetten!!!
Voorzichtig omgaan met het capilair is ook geboden, deze is relatief kwetsbaar, niet hard aan gaan trekken of buigen.
Het kombi instrument zit aan de achterzijde wel vast met een grote vleugelmoer, deze moet dus met een goede greep onder het dashboard losgedraaid worden.
De lampjes zitten op verschillende plaatsen in het kombiinstrument met een wegdraaibaar kontakt erachterop. Het zijn gewone 12V BA9 3W. Let wel op, de polen zijn omgedraaid in het kombi instrument, LED lampjes werken dus niet (heb ik ooit willen doen...lastig).
Groetjes,
Mathieu
Voorzichtig omgaan met het capilair is ook geboden, deze is relatief kwetsbaar, niet hard aan gaan trekken of buigen.
Het kombi instrument zit aan de achterzijde wel vast met een grote vleugelmoer, deze moet dus met een goede greep onder het dashboard losgedraaid worden.
De lampjes zitten op verschillende plaatsen in het kombiinstrument met een wegdraaibaar kontakt erachterop. Het zijn gewone 12V BA9 3W. Let wel op, de polen zijn omgedraaid in het kombi instrument, LED lampjes werken dus niet (heb ik ooit willen doen...lastig).
Groetjes,
Mathieu