Aansluiten TomTom via je sigarenaansteker

Alle vragen over elektra aan je wagen. Plaats hier vragen over elektronica/verlichting, kabelbomen e.d.
Plaats reactie
Theo Overduin
Site Admin
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-06-2011 19:38

Aansluiten TomTom via je sigarenaansteker

Bericht door Theo Overduin » 30-06-2012 07:03

Tot 2 x toe is mij het volgende overkomen. Zodra je de aansluitplug van je navigatie (in mijn geval TomTom) in de opening van je sigarenaansteker steekt (in mijn geval van een W110, 190 Dc, bouwjaar 1965), brandt er kennelijk iets door en laadt je TomTom daarna niet meer op. Wie heeft ook dit soort ervaringen? En wat is er aan te doen?
Ik hoor graag jullie ervaringen en vooral jullie tips!

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 30-06-2012 12:34

Hoi Theo, laadt je tomtom dan niet meer op omdat de spannig van de cigarenaansteker weg gevallen is, (zware zekering zit daar tussen dacht ik).
Of blijft de spanning wel op de cigarenaansteker staan, en gebeurt er iets vreemds in de Tomtom?
In beide gavallen moet je de storing anders benaderen denk ik.
Groet, Henk

Theo Overduin
Site Admin
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-06-2011 19:38

TomTom en de sigarenaansteker

Bericht door Theo Overduin » 01-07-2012 19:26

Klinkt als de titel van een nieuw stripboek. Weer eens wat anders als Kuifje op de maan. Sigarenaansteker blijft het nadat de TomTom-kabel kapot is gegaan gewoon doen. Vermoedelijk heeft het te maken met hoe de + en - intern zit in de sigarenaansteker en raken ze elkaar als de TomTom-plug wordt aangesloten. Jan Boeren had ook zoiets in zijn VW-camperbusje en heeft toen een aparte 2e aansteker ingebouwd. Daarna was zijn probleem verholpen. Ik ga ook maar zoiets doen denk ik. Binnenkort toch vakantie dus eindelijk wat meer tijd voor de Heckflosse.

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 01-07-2012 21:03

Theo je moet je auto niet helemaal volbouwen met electronica hoor.
Voor je het weet is alles volgebouwd.
Straks wil je ook nog een interval op je ruitenwissers :o))
Groet, Henk

Theo Overduin
Site Admin
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-06-2011 19:38

Electronica in je Heckflosse

Bericht door Theo Overduin » 01-07-2012 21:45

En een alarmlicht zou ook wel handig zijn, just in case. Is dat trouwens niet verplicht? Natuurlijk wil ik de boel zo veel mogelijk origineel houden, maar een klein beetje eigentijds gemak (en zeker het kunnen gebruiken van een navigatiesysteem) moet kunnen. Tweede aanstekerplug komt dan heel onopvallend onder het dashboard. Ik ga geen gaten in het dashboard zelf maken. Zullen we dat een keer samen doen in jouw fraaie werkplaats?

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 01-07-2012 22:08

Volgens mij is een allarmlicht niet verplicht voor onze auto's, in mijn 200D zit ie ook helemaal niet, vreemd genoeg in mijn (twee jaar oudere 220SE) weer wel.
Niet dat dat ding werkt, maar een keurmeester kijkt er gewoon niet naar.
Theo, je bent altijd welkom, weet je he!
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe jouw auto rijdt, hoeveel rijksweg je nodig hebt om aan de 100 te komen :o))
Weet je nog die auto in Limburg waar we zijn wezen kijken en rijden, die was na 2 kilometer nog niet aan de 80!
groet, Henk

Plaats reactie