knipper relay doet vreemd

Alle vragen over elektra aan je wagen. Plaats hier vragen over elektronica/verlichting, kabelbomen e.d.
Plaats reactie
Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

knipper relay doet vreemd

Bericht door Henk Lith » 18-08-2012 12:13

Merwaardigerwijs knippert de rechterkant goed, en links gaat ie te keer met hartslag 140.
Eerst maar is de lampjes links en rechts voor en achter gecontroleerd, want als die te klein zijn, gaat ie ook sneller knipperen, maar die waren allemaal volgens het boekoe pienter 18W, dan maar vevangen voor nieuwe voor alle zekerheid, maar ook niks.
Toen viel mij op dat als ikop links een testlampje aansluit, de knipper frequentie gelijk was met rechts, niks kunnen vinden waar dat mee te maken had.
Maar goed, ik heb de voorlamp dan maar vervangen voor een 21 watter, en zie daar links en recht ok.
Nou zit ik daar als electronicus toch wel een beetje mee natuurlijk, want waar komt dit nu door?
Mijn voorlopige idee is dat het met contactovergangen te maken heeft, in de schakelaar mogelijk, of in het knipper relay zelf.
Links en recht hebben zo hun eigen wegen door de schakelaar en door het knipperrelay ook voor een deel.
Tijd zal het leren of het zo ok blijft.
Groet, Henk

Jan ten Brinke
Forumgebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-04-2012 15:24

Bericht door Jan ten Brinke » 23-08-2012 22:32

Nou Henk ik denk dat het met de leeftijd te maken heeft.
Jij bent nog van de "oude stempel" niet te veel nadenken goed is goed.
Doen ze tegenwoordig bijna allemaal :lol:
sukses verder met je onderhoud

Jan ten Brinke

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 23-08-2012 23:48

Hoi Jan, dat is het techneutenbloed van mij denk ik Jan, allemaal ok, als je er maar geen hoofdpijn van krijgt zal ik maar zeggen!
Groet, Henk

Plaats reactie