Kachel

Plaats hier vragen over losse onderdelen
al0326
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-01-2017 19:54

Bericht door al0326 » 12-01-2017 19:15

Dag Henk,

Is idd nu best koud in de garage, maar als ik de klus ga doen maak ik er zeker paar foto's van, komt in orde.

Groet Bas

al0326
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-01-2017 19:54

Kachel

Bericht door al0326 » 05-05-2017 23:24

Dag Henk,

De kachel klus is inmiddels afgerond, al met al best nog een hele klus.
De kachel unit onder het dashbord vandaan halen vraagt een poosje acrobatische toeren, ik heb er wat foto's van gemaakt, die ik hier zal plaatsen. Voordat de kraan uit elkaar gaat even merken met een kraspen.
Via Duitse site een makkelijke tip; de kop van een bougie heeft dezelfde schroefdraad als de kraan, dan heb je dus wat houvast om aan te trekken. Nieuwe slangen en alles goed spoelen en schoonmaken, nieuwe O ringen gemonteerd en goed in de kranen vet gezet.

Daarna met behulp van een fietspompje en manometer de boel afgeperst, ik heb dat op 0,7 bar gedaan.

Ook de elektromotor uit elkaar gehad, hiervoor moest natuurlijk ventilatorblad er af nu die zat behoorlijk vast op de aangeroeste as, uit eindelijk met zweet in mn handjes toch een pulley trekker met wat bescherming eronder gebruik, heelvoorzichtig want een nieuwe staat voor 278 eurries in de prijslijst.
Let op het asje van de motor draait onder op een kogeltje, even op letten dus want die ben je zo kwijt. Koolborstels waren nog prima, lichtjes gesmeerd en weer in elkaar gezet.

De unit weer terug onder het dashbord geplaatst, was geen fijne klus, bij mij zat de zaak behoorlijk onder spanning en was zeer slecht voor gaats te krijgen, maar hij zit er weer in.

Alles doet het weer maar echt heel licht gaat de bediening nu ook weer niet, maar ik had niet het lef om met een dunnere O-ring te gaan experimenteren.

Als alleen de kranen vast zitten en je geen slangen hoeft te vervangen is dit gerust en goed in de auto te doen, wel goede voorzorgs maatregelen nemen voor lek water wat er altijd nog uit komt lopen! Op Duitse site stond een foto van een pvc gootje naar een teiltje bijvoorbeeld.

Mocht er iemand aan willen beginnen en je hebt nog vragen stel ze gerust.

Groet Bas
Afbeelding
[/url][/list][/list][/code][/quote]
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

al0326
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-01-2017 19:54

Kachel vervolg

Bericht door al0326 » 05-05-2017 23:34

Dag Henk,

Bij het kachel verslag zijn niet alle foto's mee in het bericht terecht ge komen dus hier bij de rest.

Groet Bas
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 05-05-2017 23:55

Hoi Bas zeer goede bijdrage!
Mooi ook die foto reportage, van Mathieu bouten is er ook nog iets degelijks op het forum te vinden.
Punt is dat ik het ook nog moet doe aan mijn 200D, dus dit geeft me weer moed.
Ik denk dat ik het probeer te fixen zonder de unit er uit te halen, motor is nog goed namelijk.
Maar wat je zegt, de koelvloeistof loopt er altijd uit he.
Bij mij zin de draden die de schuifjes bedienen ook afgebroken, minstens een in elk geval.
Als ik nu wat langer in de auto zit regel ik d temperatuur even met direct een combinatie tang op de armpjes van de kleppen :lol:

Vandaag trouwens ook met de 200D bezig geweest, de slave cylinder van de koppeling uitelkaar gehaald en gehoond.
Daarna de remolie van onder bij het ontluchtings nippeltje met een grote injectie naald omhoog gedrukt, tot het boven aan het voorraad potje er uitkomt, top methode, 10 minuten werk, niks geen gedoe met lucht uit een bandje en aansluiten op het voorraadpotje.

As. zaterdag kan ik zoals het er nu naar uitzien naar de meeting, kom jij ook nog?

Groet, Henk Lith

al0326
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-01-2017 19:54

Bericht door al0326 » 06-05-2017 23:14

Hallo Henk,

Handige tip om op die manier te ontluchten zeg.

Vandaag ook nog wat klein onderhoud aan de Benz gedaan zodat we zaterdag zo in kunnen stappen om naar de meeting te rijden.
Als we net zulk mooi weer hebben als de laatste najaars rit dan teken ik er voor.

Tot zaterdag dan.
groet Bas

Plaats reactie