Kachel
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 27-01-2014 21:41
Kachel
Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald een heckflosse uit 1964 , 220 se, 250 km gereden en ondanks de diagonaal banden en wat windgeruis ( deurrubbers) rijd de auto prima, motorisch en technisch gezond volgens mij.
Alleen de kachel Edie Inges huiven doen niet veel zitten erg vast en er brak er al een af( plastic opschuifhandeltje) die zoek ik dus eentje en iemand ervaring wat te doen met de kachel ,hoe uit te bouwen, kan dat makkelijk van onderuit het dashboard?
Hoor graag als iemand suggesties heeft
Gr Hans Geertman
Alleen de kachel Edie Inges huiven doen niet veel zitten erg vast en er brak er al een af( plastic opschuifhandeltje) die zoek ik dus eentje en iemand ervaring wat te doen met de kachel ,hoe uit te bouwen, kan dat makkelijk van onderuit het dashboard?
Hoor graag als iemand suggesties heeft
Gr Hans Geertman
Komt het nu niet dan komt het later....
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
hoi Hans, ja het uitbouwen vanonder het armaturenbrett is niet zo'n probleem.
Meestal zitten de kraantjes vast. Deze kun je demonteren en met watervast vet nieuwe rubber ringetjes erin.
Wel goed kijken hoe het busje in het kraantje zat, aantekenen met een kraspen of zo!
Kijk ook of je Bowdenkabels goed werken, evt. wat olie erin laten lopen etc.
Mathieu
Meestal zitten de kraantjes vast. Deze kun je demonteren en met watervast vet nieuwe rubber ringetjes erin.
Wel goed kijken hoe het busje in het kraantje zat, aantekenen met een kraspen of zo!
Kijk ook of je Bowdenkabels goed werken, evt. wat olie erin laten lopen etc.
Mathieu
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Mooie "exploedid view" (als je dat zo schrijft).
Bij mijn 200D is dit ook nog een klusje dat ik even voor me uit heb ge planned.
Dus ik ben ook blij met alles wat ik er over kan vinden in dit "draadje".
Moet je alle koelvloeistof weer aftappen, of zijn er handigheijdjes om dat niet te hoeven doen?
Groet, Henk
Bij mijn 200D is dit ook nog een klusje dat ik even voor me uit heb ge planned.
Dus ik ben ook blij met alles wat ik er over kan vinden in dit "draadje".
Moet je alle koelvloeistof weer aftappen, of zijn er handigheijdjes om dat niet te hoeven doen?
Groet, Henk
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Hoi Mathieu, hoe krijg je dat kraantje verder uit elkaar?
ik heb het armpje waar de kabel aan zit er af, dan kan je daaronder nog een ringetje er uitwippen, die de maximale slag van dat kraantje bepaalt neem ik aan, maar hoe kom ik dan verder bij het echte binnenwerkje?
En is dat te doen met de kachel nog in de auto?
Verder denk ik dat alle water er uitloopt, dus moet je wat slangen onder de motorkap blokkeren?
Groet, Henk
ik heb het armpje waar de kabel aan zit er af, dan kan je daaronder nog een ringetje er uitwippen, die de maximale slag van dat kraantje bepaalt neem ik aan, maar hoe kom ik dan verder bij het echte binnenwerkje?
En is dat te doen met de kachel nog in de auto?
Verder denk ik dat alle water er uitloopt, dus moet je wat slangen onder de motorkap blokkeren?
Groet, Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
Hoi Henk, even een snel antwoord want ik sta op het punt naar Venray te gaan om mijn hardyschijhven ed te vervangen van de 500SE.
Je kunt een schroefj ein het midden van het kraanbusje draaien en daarmee het kraanbusje eruit trekken, het gaat wat moeilijk door de rubber O-ring die om het busje zit en evt. vuil.
Ja er loopt dan wel koelvloeistof uit dus beter eerst aflaten en doek eronder.
Groetjes Mathieu
Je kunt een schroefj ein het midden van het kraanbusje draaien en daarmee het kraanbusje eruit trekken, het gaat wat moeilijk door de rubber O-ring die om het busje zit en evt. vuil.
Ja er loopt dan wel koelvloeistof uit dus beter eerst aflaten en doek eronder.
Groetjes Mathieu
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Thanks Mathieu, een gewaarschuwd mens telt voor twee ))
Dan vrees ik dat nagenoeg alle koelmiddel er uit zal lopen, vanwege die onderste slang op het motorblok.
Of ik moet die opening blokkeren (slang dicht knijpen?)
Van bovenaf zal er denk ik niet veel uitlopen, of ik moet ook die slang vooraf dichtknijpen.
Succes met de Hardy schijven!
Groet, Henk
Dan vrees ik dat nagenoeg alle koelmiddel er uit zal lopen, vanwege die onderste slang op het motorblok.
Of ik moet die opening blokkeren (slang dicht knijpen?)
Van bovenaf zal er denk ik niet veel uitlopen, of ik moet ook die slang vooraf dichtknijpen.
Succes met de Hardy schijven!
Groet, Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05-01-2017 19:54
Kachel
Beste allen,
Van mijn 230 S zitten de kachel kranen muurvast.
ik lees op het forum dat het uitbouwen van de kachel redelijk te doen is.
Er wordt over een exploded view geschreven, bericht uit 2014 geloof ik, maar ik zie dat plaatje niet.
Ik zou graag even een handig plaatje willen zien of de uitbouw een beetje makkelijk is. Of adviseer je de radiateur te laten zitten en de kraantjes er uit te sleutelen? Hoor graag adviezen.
Groet Bas
Van mijn 230 S zitten de kachel kranen muurvast.
ik lees op het forum dat het uitbouwen van de kachel redelijk te doen is.
Er wordt over een exploded view geschreven, bericht uit 2014 geloof ik, maar ik zie dat plaatje niet.
Ik zou graag even een handig plaatje willen zien of de uitbouw een beetje makkelijk is. Of adviseer je de radiateur te laten zitten en de kraantjes er uit te sleutelen? Hoor graag adviezen.
Groet Bas
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
Hoi Bas,
De kachel zit maar met 3 schroeven vast. Onder 2 boutjes en boven een schroef vertikaal bij de ventilator.
Verder hangt hij vast een de slangen die door het schutbord gaan. Deze klemmen en het is beter niet te hard eraan te trekken omdat het soldeer van de leidingen kan scheuren.
Dus beter duwen vanuit de motorruimte, kruipolie tec.
Slangen ook beter meteen vernieuwen natuurlijk en goede slangenklemmen gebruiken.
Leuke klus. Ik zou de kachel dus zeker uitbouwen, radiateurtjes schoonmaken, motortje smeren etc. etc.
Succes, Math
De kachel zit maar met 3 schroeven vast. Onder 2 boutjes en boven een schroef vertikaal bij de ventilator.
Verder hangt hij vast een de slangen die door het schutbord gaan. Deze klemmen en het is beter niet te hard eraan te trekken omdat het soldeer van de leidingen kan scheuren.
Dus beter duwen vanuit de motorruimte, kruipolie tec.
Slangen ook beter meteen vernieuwen natuurlijk en goede slangenklemmen gebruiken.
Leuke klus. Ik zou de kachel dus zeker uitbouwen, radiateurtjes schoonmaken, motortje smeren etc. etc.
Succes, Math
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05-01-2017 19:54