Stuurhuis w111 demonteren

Plaats hier vragen over losse onderdelen
titusw111
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-05-2013 17:40

Stuurhuis w111 demonteren

Bericht door titusw111 » 18-10-2014 15:39

Nou eindelijk begonnen, het weer wordt slecht tijd voor groot onderhoud van mijn W111 1964.
bezig met desboard te demonteren met dis hele kleine moertjes, met behulp van thema's die op het forum staan.
lukt aardig.mijn plan is om de rembekrachtiger te demonteren, stuurhuis en stuurstang met grijze omhulsel, stuur schakelpook en hier de nodige zaken te vernieuwen.
Nu is mijn vraag wie weet hoe ik die moeren van het omhulsel van de stuurstang los krijg? de buitenste buis waar stuurstang en schakelpook in zitten. Van achteren kan ik er niet bij nu.
in bezit van garage met hefbrug

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 18-10-2014 23:03

Bedoel je dit ding??
Afbeelding
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

titusw111
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-05-2013 17:40

stuurhuis

Bericht door titusw111 » 19-10-2014 10:22

Ja dit wil ik graag demonteren, maar nu zit het stuurstng omhulsel vast met een strip met twee moeren aan de achterkant , dus achter het desboard ergens. hoe kom ik daar dan bij??
in bezit van garage met hefbrug

Jan ten Brinke
Forumgebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-04-2012 15:24

Bericht door Jan ten Brinke » 19-10-2014 12:24

Hallo heren
na het monteren van de oplossing die we hebben gezien in Elburg ben ik toch niet tevreden. Nu sta ik op het punt om dit toch op de juiste manier aan te pakken maar.... waar moet je op letten en hoe ga je te werk? Als je begint en het gaat niet goed kun je niets meer als het stuur los ligt. Met andere woorden huiverig om er aan te beginnen. Is er iemand die mij kan /wil helpen of die er mee bezig gaat waar ik mee mag kijken/helpen? De afstand wel een beetje in de gaten houdend.

gr. Jan

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 19-10-2014 12:53

Titus,
Die strop die om de stuurkolom heen zit, zit met 2 moeren vast aan de achterkant. Deze zijn te bereiken door je teller even naar voren te halen.
Als je aan de achterkant van je teller voelt zit daar een grote vleugelmoer. deze moet je even losdraaien en je kunt dan de teller naar voren halen. Hij kan niet heel ver want hij zit dan nog vast aan KM-kabel, oliedrukleiding en je temperatuurvoeler.
KM-kabel en oliedrukleiding kun je losdraaien en je kunt eventueel je temp-voeler uit je blok draaien om de teller er helemaal uit te kunnen halen.
Vervolgens zie je de moeren van de strop zitten en kun je die losdraaien.

Jan,
Je bedoelt die oplossing van dat witte plaatje vanwege de speling op het schakelgebeuren? Zag ik eerlijk gezegd ook niet zitten en ga ook voor de juiste oplossing: ringetjes onder en bovenaan de schakelstang vervangen. Wanneer weet ik nog niet, dit zal pas over een paar weken zijn.
Ik ga dit doen op de manier dat Mathieu dat deed, dus door het stuurhuis te demonteren.
Oh ja, nog een tip: Niet bang zijn! :wink:

Groet, Marcel
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

titusw111
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-05-2013 17:40

Bericht door titusw111 » 19-10-2014 17:13

nou Marcel super uitleg ik ga er binnenkort mee verder, lijkt me duidelijk allemaal, en natuurlijk Jan ik ga ook voor orgineel en goed anders maar niet. op het forum kwam ik de nummers van de lagering tegen bij een ander, dus peach off cake. hartelijk dank allemaal.

o ja, Jan als je meer wilt weten zodra ik er weer aan begin zal ik foto's maken en je informeren. uiteraard mag je ook komenm kijken maar ik zit dicht bij Beek Montferland, ik weet niet hoe ver dat is. ik hoor wel ,
groetjes Titus
in bezit van garage met hefbrug

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 19-10-2014 17:26

Leuk en nuttig zo'n forum! misschien lukt het een van jullie om er inderdaad een foto reportage van te maken.
Ik weet zeker meer van ons een keer tegen dit probleem gaan aanlopen.
Groet, en succes mannen.
Henk Lith.

Jan ten Brinke
Forumgebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-04-2012 15:24

Bericht door Jan ten Brinke » 19-10-2014 18:06

Hoi Titus
als het kan kom ik graag die kant op.
laat me maar weten wanneer op j.tenbrinke@caiway.nl

Gr. Jan

o ja kan ik meteen fotoreportage maken voor Henk :P

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 19-10-2014 22:06

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Jan ten Brinke
Forumgebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-04-2012 15:24

Bericht door Jan ten Brinke » 21-10-2014 19:55

welke ringen/bussen moet ik bestellen om te vervangen?
men spreekt over twee ringen bovenin en bussen onderin welke nr. zijn dat op de tekening? tenminste als de tekening wordt weer gegeven.
http://forum.mercedesclub.de/index.php? ... embedded=1

Plaats reactie