Stuurhuis w111 demonteren
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 23-09-2011 18:06
Ik heb (met dank aan Mathieu) op m'n boodschappenlijstje staan:
Voor bovenin de stuurkolom:
111 997 1240 - 2x (nylon ringetjes)
Voor onderin de stuurkolom:
111 268 1050 (nylon reparatiebus)
111 268 0251 (nylon afstandsring)
Voor om de schakelpook:
111 268 0392 (nylon balletje)
Groet, Marcel
Voor bovenin de stuurkolom:
111 997 1240 - 2x (nylon ringetjes)
Voor onderin de stuurkolom:
111 268 1050 (nylon reparatiebus)
111 268 0251 (nylon afstandsring)
Voor om de schakelpook:
111 268 0392 (nylon balletje)
Groet, Marcel
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 03-04-2012 15:24
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 09-05-2013 17:40
:D vandaag met stralend mooi weer begonnen met Jan ten Brinke aan de w111 met schakelprobleem.
Jan had wat problemen onderweg maar verlaat toch gekomen. Eerst koffie en toen aan de slag. Ik had het gehele dashboard al gedemonteerd en we konden starten met het verwijderen van stuurhuis met stuurstang schakelblok met schakelstang en pook. Het stuurhuis zat zoals verteld op het forum met twee moeren vast aan het dashboard deel, maar er zaten borgmoeren op. lastig lost te krijgen, maar we hebben een platte sleutel 14 gemaakt en het lukte. Weinig ruimte voor twee sleutels tegelijk. naast de stuurkolom zit nog een bout welke verwijderd dient te worden. Onderaan de stuurkolom zit nog een bout welke de stuurkolom klemt en een zoek boutje welke ook moet worden verwijderd. Hierna onder de kap.
Eerst de schakelarmpjes los, diegene met een kunstof binnenzijde kunnen er zo met een grote schroeverdraaier van de kogel af gewipt worden. Diegene met de rondebol zijn geborgd met een veertje rondom het schakelarmpje, even los wippen en eruit halen. Toen eerst het schakelblok eraf gehaald, vier moeren op de grondplaat eraf en hij zakt van zelf.
Toen de stuurstang zelf los gemaakt van de koppeling naar het stuurhuis: de klembout verwijderd bij de vertanding van de stuurstang.
De stekker aan de snoer welke uit het de stuurkolom komt losmaken, en de draaden losgekoppeld van de knipperlicht schakelaar en de claxon.De twee inbusbouten in het aluminium frame net onder het stuur verwijderd en daar mee kan de gehele stuurkolom eruit. Klus geklaard. kunstofringen waren nergens meer aanwezig, :shock: Na een mooie dag werken alles klaar, nu eerst stuurkolom spuiten in de goede kleur alles van vet voorzien en dan weer monteren. wordt aan gewerkt. Groetjes Titus
:lol:
Jan had wat problemen onderweg maar verlaat toch gekomen. Eerst koffie en toen aan de slag. Ik had het gehele dashboard al gedemonteerd en we konden starten met het verwijderen van stuurhuis met stuurstang schakelblok met schakelstang en pook. Het stuurhuis zat zoals verteld op het forum met twee moeren vast aan het dashboard deel, maar er zaten borgmoeren op. lastig lost te krijgen, maar we hebben een platte sleutel 14 gemaakt en het lukte. Weinig ruimte voor twee sleutels tegelijk. naast de stuurkolom zit nog een bout welke verwijderd dient te worden. Onderaan de stuurkolom zit nog een bout welke de stuurkolom klemt en een zoek boutje welke ook moet worden verwijderd. Hierna onder de kap.
Eerst de schakelarmpjes los, diegene met een kunstof binnenzijde kunnen er zo met een grote schroeverdraaier van de kogel af gewipt worden. Diegene met de rondebol zijn geborgd met een veertje rondom het schakelarmpje, even los wippen en eruit halen. Toen eerst het schakelblok eraf gehaald, vier moeren op de grondplaat eraf en hij zakt van zelf.
Toen de stuurstang zelf los gemaakt van de koppeling naar het stuurhuis: de klembout verwijderd bij de vertanding van de stuurstang.
De stekker aan de snoer welke uit het de stuurkolom komt losmaken, en de draaden losgekoppeld van de knipperlicht schakelaar en de claxon.De twee inbusbouten in het aluminium frame net onder het stuur verwijderd en daar mee kan de gehele stuurkolom eruit. Klus geklaard. kunstofringen waren nergens meer aanwezig, :shock: Na een mooie dag werken alles klaar, nu eerst stuurkolom spuiten in de goede kleur alles van vet voorzien en dan weer monteren. wordt aan gewerkt. Groetjes Titus
:lol:
in bezit van garage met hefbrug
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33