cardanas vervangen en instellen

Als u een beschrijving van een klus aan uw wagen heeft. Plaats hem hier
Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 18-05-2014 19:23

Ik sleutel alleen in de weekends, doordeweeks moeten sommigen nog werken :wink:
Heb m'n M180 blok er uit gehaald en ben hem aan het vervangen voor een M130. M'n oude motor was wat versleten, vandaar.
De nieuwe motor heb ik er vandaag ingetilt en ben nu bezig alles weer vast te schroeven. Vervolgens alles weer afstellen. Volgende week weer verder dus, hopen maar weer op mooi weer.
Afbeelding
Maar jij weet nog wel eens wat van stroom geloof ik, en bent nu helemaal into dynamo's.
Stom vraagje, maar weet jij waar dat losse draadje aan moet? er zijn drie piefjes waar hij op kan maar eentje is wat kleiner, die zal het dus niet zijn. Vraag is dus de middelste of de linker. Weer jij dat?
Afbeelding
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 18-05-2014 19:46

Hoi Marcel, je bedoelt die dikkere zwarte draad?
Dat is denk ik de B+ draad, dat is de draad die naar de plus van accu gaat.
Volgens mij zijn die twee dikke platte pennen die naast elkaar zitten met elkaar doorverbonden, dat moet je kunnen zien of meten als je er in kijkt.
In dat geval maakt het niet uit welke van de twee je gebruikt.
Ik zal nog even kijken als ik bij de box ben op de achterkant van een van mijn reserve dynamo's.
Deze dynamo maakt gebruik van een externe spanningsregelaar, dat kan niet missen he want die zit gewoon met een stekker.
succes Marcel, ik zal duimen voor buitenspeel weer!
Groet, Henk

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 19-05-2014 21:47

Hoi Henk,
Even gemeten en die twee dikke platte pennen zijn met elkaar doorverbonden. Heb de draad dus gewoon op een van de twee geprikt.
Hoe simpel kan het zijn nietwaar?
Groet, Marcel
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 19-05-2014 21:51

Ok Marcel, ze hebben die twee connectoren gewoon dubbel uitgevoerd vanwege de aanmerkelijke stroom die de dynamo onder omstandigheden moet / kan leveren, een strippie kan maximaal 20 ampere verwerken, (kort wel iets meer hoor) vandaar dat ze dat dubbel hebben uitgevoerd, beetje houtje touwtje methode, dat wel natuurlijk.
Groet, Henk

Plaats reactie