Remtrommels achter nakijken

Als u een beschrijving van een klus aan uw wagen heeft. Plaats hem hier
Plaats reactie
zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Remtrommels achter nakijken

Bericht door zuendfolge » 16-04-2014 20:05

Hoi Allemaal,

Ik heb de 200 al een tijdje in de garage staan omdat ik dacht iets te horen schuren in een remtrommel achter. Ik dacht misschien een voering eraf/versleten?

Ik wilde eigenlijk alvast 2 nieuwe remcylinders (of losse cup, zijn die er nog?) kopen en ook een setje remschoenen opnieuw laten bekleden met nieuwe remvoering (lijmen of klinken?).
Dan zou ik mooi alles kunnen vernieuwen.

Maar toch maar eerst eens gekeken, blijkt dat allebei de kanten eigenlijk nog heel netjes zijn! Ook fijn!

Dus toch de motorolie maat even gauw ververst en dan snel maar weer rijden met die auto!

Ik zal toch wat remvoeringen klaar willen leggen voor later en evt ook nieuwe remcylinders (of dus een setje cylinders reviseren met nieuwe cup).
Wie weet of er nog losse cup (rubbertjes) voor in de cylinders verkocht worden?

Groeten,
Mathieu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 19-04-2014 14:31

Hoi Mathieu,
Volgens mij verkoopt Marcel Kappen die revisiesetjes nog wel, iets van 25 euro dacht ik. Een nieuwe wielremcylinder kost ongeveer het dubbele.
Bij mij zagen die remcylinders na 12 jaar stilstand er ook niet meer uit. Rubbertjes bleken niet goed gezeten te hebben. Ik heb ze toen gewoon uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt, binnenkant met heel fijn schuurpapier voorzichtig beetje schoongeschuurd, daarna ingevet en weer in elkaar gezet. En weer als nieuw :-)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 19-04-2014 23:21

Hoi Mathieu, die prijzen die Marcel noemt komen ook overeen met wat ik er voor heb betaald bij Ben Haagsma van AI motors.

Je moet wel achter de broek van Ben aanzitten, anders duurt het vreselijk lang, jammer, hij neemt wel weer de tijd om een en ander toe te lichten, en dat is weer positief natuurlijk.

Groet, Henk

Plaats reactie