Hoofdremcilinder

Als u een beschrijving van een klus aan uw wagen heeft. Plaats hem hier
Plaats reactie
johndewinger
Forumgebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 24-11-2013 01:56

Hoofdremcilinder

Bericht door johndewinger » 28-03-2015 01:03

Hoi

Enkele weken terug de Benz bij Garage Johan Colenbrander gehad om het een en ander .
Maar waar ik niet op gerekend had was dat de rempot bijna leeg was :shock:
Dus onder de Heckflosse kijken waar het gebleven was maar niks te zien,Johan heeft de hoofdremcilinder er afgehaald en ja hoor de bekrachtiger zat vol remvloeistof :cry:
Hij heeft de hooftrem cilinder uit elkaar gehaald maar na het honen was het nog niet mooi van binnen dus een nieuwe erop.
Ook nog wat waterslangen vernieuwd en de thermosstaat (was van chinese makelij :shock: )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verder is er onder de Benz het slangetje en het hoesje van de koppeling vervangen wat op de TD bij Herman te zien was.

Afbeelding

Ook de tellerbak is er uit geweest I.V.M. dat de dag en km teller niet meer werkten.
In mijn voorraad had ik nog een tellerbak en daar zijn de nodige tandwieltjes uit gehaald en het werkt weer perfect :D

Afbeelding

Dit was het voor zover eerst :)
Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 29-03-2015 21:39

Hoi John, ik wist niet dat er zo veel remvloeistof in kon staan, goed om dat is te controleren, zeker als er af en toe remvloeistof bijgevuld moet worden.
Wat mij wel is opgvallen aan de veer die aan de koppelnemercilinderzit dat deze behoorlijke slijtage veroorzaakt kan hebben aan de hebel van de koppelingsarm, die veer zelf kan op dat punt ook vrij dun zijn, dus conrtoleer die veer afentoe ook eens.

Zinvolle klussen John vlak voor het oldtimer syzoen toch?

Groet, Henk

Plaats reactie