claxon gaat af bij sturen

Als u een beschrijving van een klus aan uw wagen heeft. Plaats hem hier
Plaats reactie
Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

claxon gaat af bij sturen

Bericht door Henk Lith » 25-02-2016 17:34

Ik weet dat dit een bekend probleem is, maar waar komt het nu precies vandaan, is het de schakelstang, (bij stuurschakelinge uiteraard) of is het de stang van het stuur dat af en toe massa maakt? of kan het dan nog van beide komen?
Is er een goede beschrijving hoe diagnose, en hoe te verhelpen?
Groet, Henk

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 27-02-2016 12:00

Hoi hoi,, ik heb inmiddels wel het een en ander hier op ons eigen forum gevonden, ik wist het, maar ik kon het zo snel niet vinden :oops:

Ik vindt het stuurschakel systeem een beetje moeilijk, moeilijk om er van het vlakke papier een beeld van te vormen in drie dimensies, ik ben maar een eenvoudige electronicus :?

Maar goed, het heeft mij toch wel wat inzichten gegeven samen met nog wat zoeken op het net.

In mijn 200D overigens zit een vloer schakeling, werkelijk de eenvoud zelve, en daar houd ik van.

Maar goed, ik ga al die ringetjes bestellen bij Ben Haagsme van IA motors.
De kuchelpfannen die op het eind zitten van de eigenlijke schakelstangen die naar de versnellingsbak, heb ik al van Ben ontvangen, voor 7 euro per stuk moet je die gewoon hebben liggen.
Van een daarvan was het plasticbusje die in die kop zit al hemaal voor zich zelf begonnen, en ik kon hem dus bijna niet meer in z'n 3 krijgen, alleen met enig flink drukken lukte dat nog net.

Ik weet zeker dat ik daardoor ook die plastic schijfjes die voor de isolatie op de schakelstang zitten heb verpulverd.

Ik moet dat nog uit elkaar halen, maar dat lijkt mij niet zo'n grote klus.

Ok, tot zover,, mocht ik nog vragen hebben dan meldt ik me wel weer.

Groet, Henk Lith

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 16-03-2016 21:49

Van Mathieu kreeg ik het volgende bericht:
----------------------------------------------------------------------------------
Hoi Henk,

Sorry ik heb een tijdje niet op de de fora gekeken.

Ik zou vooral het schakelvorkje dat op het einde van de schakelstang zit markeren. (over de langsvertanding in dat doosje). In mijn topic zie je de witte verf van mijn markering er ook nog opzitten. (mijn ding was afgebroken en heb ik gelast, die foto).

Beetje lastig markeren maar ik zou deze wel goed terug willen plaatsen.

Succes Henk!


Ik heb daar het volgende antwoord op gegeven:
----------------------------------------------------------------------------------
OK Mathieu, ik had je al gemist Surprised)
Ok, ja ik heb gezien dat dat armpje wat op die schuif vertanding zit redelijk parellel staat aan de schakel arm (die je met de hand bedient, dus daar heb je een aardige referentie aan de draai beweging heb ik het dus over.

De schuifbeweging is inderdaad wat ongemakkelijker te volgen, misschien moet je in een bepaalde stand, bv. in de eerste versnelling opmeten hoever dat kopje van deze arm van een bepaald punt op het schutbord staat.
Je kan dat armpje dacht ik op de as waar hij op zit nog draaien! met een klemschroef.
Maar wel moet het vork mechanisme waar jij aan gelast hebt in de goede midden stand staan, zodat hij de totale beweging van 1>2 of van 3>4 ook in die vork goed kan maken.

Al met al een leuke !? uitdaging Surprised))

Ik zit te wachten op die bussen uit dat lijstje van jou, heb ik besteld bij Ben Haagsma van AI motors.

Ik heb ook onder aan de schakel arm, waar de stang door het schutboard gaat enorme speling wel 3 a 4 mm, dus de busching is daar wellicht volkomen aan gort.

NB: misschien zet ik deze discussie wel op het forum Mathieu, met jouw goedvinden neem ik aan!?

Groet, Henk Lith

Bij deze de dicussie tussen twee heckflosse mannen met enige moeite en creativiteit toch weer in de openbaarheid gebracht, het kan het daglicht goed verdragen toch? Mathieu.

Groet, Henk Lith

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 19-03-2016 20:14

Hoi Henk,

Ja hoor, top!
En dat vervangen van de bussen is een dankbare klus.

Math

Plaats reactie