Wat klusjes voor de winter aan de 200

Plaats hier vragen of reacties op activiteiten
Plaats reactie
zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Wat klusjes voor de winter aan de 200

Bericht door zuendfolge » 20-12-2015 12:37

Vanmorgen even naar de 200 gekeken.
Ik had nog een setje BERU kabels van de 230S liggen dus die heb ik vanmorgen op de 200 gezet. Deze waren nog zo goed als nieuw.
Ik had ze ooit op de 230S maar daar had ik later duurdere kabels met ontstoordoppen voor gekocht.

Ik heb de kortste 2 kabels nog een stukje verder ingekort zodat er geen warboel van kabels ontstaat.

Verder de olie en koelvloeistof bijgevuld en alle stangetjes wat ingevet.
Natuurlijk ook de ruitesproeier vloeistof vervangen voor blauwe voor de winter.

Zodadelijk maar even een ritje naar duitsland om te tanken en een kerstmarktje :-)
Afbeelding

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 21-12-2015 21:44

Hoi Mathieu, hou jij al rekening met de winter? de winter zit nog helemaal niet tussen mijn oren :o)
Maar je hebt gelijk natuurlijk, de winter kan zo binnen komen vallen en dan overrompelt ie ons weer, net zoals bijna alle winters, we zijn soms net eekhorens,, of was het soms die krekel ?

Ik blijf alleen met de w115 door rijden als het nodig is hoor.
De w124 staat in de stalling, mag de weg nu even niet op.
De 200D en de w111 Heckflosse zou ik voor nood ook nog wel kunnen en durven gebruiken.

Groet, Henk

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 07-02-2016 16:59

Op de planning staat een dagje Winterbergen deze week.
Natuurlijk wil ik met de Heckflosse gaan maar al een paar weken trekt de wagen naar links bij het remmen...

Toch vorige week wat spullen besteld bij Marcel Kappen en die waren binnen 2 dagen binnnen :P Meteen aan de slag dus.

Al snel bleek dat aan de rechterkant een remblok helemaal versleten was, 1 mm voering nog. Dat zal de reden van het scheeftrekken geweest zijn. Blijft natuurlijk de vraag waarom vooral die blok zo ver heen was, toch een stroeve remzuiger? Of een dichte slang?

De slangen bleken allemaal nog best goed en open, maar nu ik toch bezig was maar meteen alles vernieuwd.
Afbeelding


Klauwen eraf
Afbeelding

Schoonmaken en in de hamerslag
Afbeelding

Verf 2 dagen laten drogen en dan de cilinders reinigen en licht schuren. Nieuwe afdichtringen en stofkapjes.
Afbeelding

Dit leidibgetje was wat lastig, moeilijk er recht in te draaien. Uiteindelijk maar los gemaakt en goed recht eringedraaid.
Afbeelding

Wat kopervet achter op de blokken en met een nieuw montagesetje erop.
Afbeelding

En de voorkant klaar. Nu alles openlag heb ik ook de vooras doorgesmeerd. Wat een vetzooi altijd... en ik had ook niet genoeg vet dit keer, vetspuit leeg...
Afbeelding

En dan ook de cilinders achter. Ik wilde eigenlijk alleen nieuwe remcups en stofhoezen monteren maar wegens acuut tijdgebrek (Winterbergen! :lol: ) maar in de buidel getats en 2 nieuwe Ate remcilinders gekocht. Deze ook even hamerslag grijs geschilderd anders gaan die dure cilinders meteen roesten. (ook al ziet niemand ze..)
Afbeelding

En achter ook weer gemonteerd. Ik had graag alles mooi opnieuw geschilderd maar ja, dat kost altijd de meeste tijd en die had ik nu evven niet.
Afbeelding

Even een proefritje gemaakt, hij doet het en remt weer prima. Nog wat sponzig, er zal nog wat lucht uitmoeten maar morgen eerst een fles remolie kopen want ook die had ik nog maar een beetje in huis helaas.

Groeten, Math

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 07-02-2016 21:20

Hoi Mathieu, dat ziet er weer prima uit man!
Ook al ziet niemand het, het gevoel is goed! en dat rijdt toch veel lekkerder he.

Ik heb ook al eens zo iets gehad met de w115, dat trekken bij remmen naar een kant

Dat was zo dat als ik remde ging de auto naar links, en als ik de rem los liet ging die naar rechts :lol:

Uit kunnen theoretiseren dat het de remslang moest zijn rechts, en dat klopte!
Maar toch maar beide kanten vervangen.

Mooi toch dat alle spullen voor onze auto's nog te koop zijn he, misschien niet allemaal spot goedkoop, maar toch.

Mathieu ga je naar de winterbergen? of naar winterberg :D
Winterberg ken ik wel een beetje, kan daar verschrikkelijk en verraderlijk glad zijn in de winter(bergen), gedoseerd remmen wou ik zeggen.

Groet en veel plezier daar,
Henk

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 14-02-2016 10:05

Hoi Henk,

Winterberg was het :wink: , mooi daar en niet zo ver, we waren er een nachtje.
De 200 deed het erg goed, helaas, en dat heb ik eigenlijk altijd gehad met mijn mercedessen, ging wel de uitlaat kapot op de heenweg.
Ik hoorde een afwijkend geluid toen ik een afslag nam, ben gestopt en zag dat de pijp voor de achterste pot vol gaten zat.

Ik heb dus met een koperdraad de uitlaat vastgebonden aan de draadstang die de achteras vasthoudt. Zo maar verder gereden de rest van de vakantie. Sportief geluid, dat moet ik wel zeggen!

Vermogen heeft zoń 200 ook genoeg. Ik vind hem nog steeds fijner rijden dan de 230S. Hij is gewoon nog soepeler en voelt vlotter aan.

Nu eens kijken of ik een benzine of diesel uitlaat ga bestellen. Volgens mij is de middelste demper anders maar ik vraag me af of het kwaad kan om een dieseluitlaat onder een benzine te zetten.

Groeten, Mathieu

Afbeelding



Afbeelding

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 21-02-2016 13:38

Mooi plaatje zo in de sneeuw :D
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 02-03-2016 22:44

Nou, afgelopen weekeinde toch de 200 maar even op de put gezet bij mijn vader, even kijken of we de uitlaat tijdelijk konden repareren.

Nu hing er ook nog een oude uitlaat in de garage, ik dacht van een W115 maar die bleek van een W110 :D
Meteen maar even eronder gezet!
Geen nieuwe maar toch niet voor niks bewaard dus.

Groetjes Math

Afbeelding

Afbeelding

en de overblijfselen... was ook op andere plaatsen gescheurd...

Afbeelding

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 02-03-2016 23:48

Uitlaatje Mathieu, komen we allemaal met enige regelmaat voor te staan.
Meestal als het net niet uitkomt, als je de volgende dag op vacantie wilde gaan of zo he :oops:

Van mijn 220SE zit de uitlaat er trouwens wel al 18 jaar onder en is nog punt gaaf.
De man waarvan ik hem kocht had hem net helemaal laten vernieuwen voor een originele, 500 gulden dacht ik.
Origineel, het is een keus, pakt in sommige gevallen toch goed uit!

Groet, Henk

NB: Mathieu, weet jij dat misschien, van mijn 200D is de uitlaat van voor tot achter helemaal bruin van de roest, maar nergens lek!
Bestaat er een soort verf om die uitlaat te behandelen, zodat ie er weer netjes uitziet, en misschien ook nog wat langer bruikbaar blijft?

Plaats reactie