project, de 220 in orde maken.

In deze rubriek kunt u een leuk verhaal over uw auto kwijt en alles bijhouden wat u aan uw auto doet, met een foto erbij.
Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 18-04-2017 21:22

Wegens een lekker zonnetje, overigens bij niet al te hoge temperaturen, nog even een paar uurtjes naar de Boxx geweest.
We moeten toch een begin maken met de inbouw van de benzine mogelijkheid, alleen maar gas aan boord is niet altijd zo zeker.

Daarom eerst maar is de mechanische opvoerpomp verwijderd.
de slagen daaraan waren deels al gedemonteerd.

Als je de opvoerpomp van de motor haalt, ontstaat daar natuurlijk een gat waar de motorolie uitweg kan lopen.
Dus eerst maar een plaatje maken dat het gat goed afdicht, ik kon de originele pakking nog gebruiken.
Zo te zien, en na de motor even te laten draaien is hij goed afgedicht.
nu een goed plekje vinden voor de electrische benzinepomp.
Een electrische benzinepomp is een stuk handiger dan de oude mechanische opvoerpomp.
Je kan nu zonder de motor te laten draaien namelijk de carburateur vullen, gewoon door de schakelaar op benzine te zetten gaat er 12V naar de elctrische brandstofpomp.

Ik heb deze constructie ook al eens ingebouwd in een 200 W115, en dat werkt al 10 jaar probleemloos.

Ik moet nog even vertellen de 220SE geen injectie motor meer heeft.
Deze is al heel vroeg in het bestaan van de auto verruild voor een 220S motor, tenminste dat is mij zo verteld.

Als ik binnenkort weer naar de Boxx ga maak ik een paar foto's van de brandstofpomp.

Groet, Henk

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 28-04-2017 16:34

Hier dan de losse mechanische opvoerpomp, los van de motor, inplaats van deze pomp komt er dan een elctrische pomp in, veel makkelijker met schakelen tussen de beide brandstoffen.

Afbeelding

Hier dan nog de lokatie waar de electrische pomp moet komen.
Op de linker voorpoot, onder de accubak.


Afbeelding

Je ziet ook hoe dik het chassis in de dinitrol zit, niet mooi, ok, maar wel goed verzegeld.

Als laatste foto nog het gat waar de mechanische pomp aan de motor zat gedicht met een net plaatje, onder dit plaatje zit uiteraard de oude pomp pakking.


Afbeelding

Hopelijk loopt er geen motorolie uit.
Tot zover weer dit kleine updeetje.

Groet, Henk

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 16-05-2017 16:09

Vandaag nog een uurtje besteed aan de opvoerpomp inbouwen / aan bouwen aan de accubak dan maar.
elctra inorede maken, en kijken of alles werkt, kan zijn dat ik de pomp via een relai moet aansturen, omdat er vrij veel spanning valt over de bedrading, de pomp trekt gevoelsmatig vrij veel stroom.
Ook voor de veiligheid zou je er beter een LPG achtig relai tussen kunnen zeten, zo een die na twee seconde weer uitvalt als de motor nog geen pulsen geeft, we zullen zien, is geen afstudeer project zal ik maar zeggen :lol:

OH ja volgende keer als ik weer in de boxx ben een universeel meter mee nemen, kon er verdorie geen een vinden in de boxx, gelukkig thuis een stuk of 12 van die dingen

Groet, Henk
Afbeelding :oops: :oops:

Plaats reactie