project, de 220 in orde maken.
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
project, de 220 in orde maken.
Rene (mijn auto maatje) en ik zijn begonnen aan een soort gemeenschappelijk project zou je kunnen zeggen.
Na het schakel mechanisme in orde te hebben gebracht (misschien kom ik daar nog op terug) zijn we verder gegaan met allerlei zaken, van de vorige APK stond er nog een aandachtspuntje over een stuurkogel met net nog niet te veel speling, daar zijn we na de schakelpook perikelen mee begonnen.
Maar het volgende project diende zich al aan, de voorremmen het wiel liet zich met te veel kracht draaien, dus de remklauwen nader onderzoeken.
Dat was geen onnodige klus, want de zuigers wilde maar met veel moeite op en neer, de zuigers waren volledig verdrekt (waarom kan ik geen foto toevoegen, komt hopelijk later).
Wat ons opviel aan de remklauwen, is dat er over de toegang tot de remblokjes geen afdekplaatjes zitten (horen te zitten?)
De openingen zitten bovendien nog eens aan de voorkant van het wiel, dus stof regen en vuil kletteren direkt zo naar binnen.
Misschien heeft een van jullie zich daar ook al eens over verbaast, en daar iets creatiefs voor bedacht, anders zullen Rene en ik daar nog eens naar kijken.
tot vervolg, Rene en Henk
Na het schakel mechanisme in orde te hebben gebracht (misschien kom ik daar nog op terug) zijn we verder gegaan met allerlei zaken, van de vorige APK stond er nog een aandachtspuntje over een stuurkogel met net nog niet te veel speling, daar zijn we na de schakelpook perikelen mee begonnen.
Maar het volgende project diende zich al aan, de voorremmen het wiel liet zich met te veel kracht draaien, dus de remklauwen nader onderzoeken.
Dat was geen onnodige klus, want de zuigers wilde maar met veel moeite op en neer, de zuigers waren volledig verdrekt (waarom kan ik geen foto toevoegen, komt hopelijk later).
Wat ons opviel aan de remklauwen, is dat er over de toegang tot de remblokjes geen afdekplaatjes zitten (horen te zitten?)
De openingen zitten bovendien nog eens aan de voorkant van het wiel, dus stof regen en vuil kletteren direkt zo naar binnen.
Misschien heeft een van jullie zich daar ook al eens over verbaast, en daar iets creatiefs voor bedacht, anders zullen Rene en ik daar nog eens naar kijken.
tot vervolg, Rene en Henk
-
- Site Admin
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 26-04-2016 14:41
Hoe het in elkaar zit weet ik niet Henk.
Heb van een aantal Benzen de remmen gereviseerd en ken de grappen met perslucht voor de zuigertjes. Pas op je vingers
Je kunt het niet "inpakken", hooguit een beschermkapje buigen.
Waarom ik hier even inhaak is omdat het leuk is dit projectje te volgen.
Wist je als je oude boutjes en moertjes en kleien onderdelen die her gebruikt moeten worden in de azijn legt, dat het weer aardig als nieuw wordt.
Heb van een aantal Benzen de remmen gereviseerd en ken de grappen met perslucht voor de zuigertjes. Pas op je vingers
Je kunt het niet "inpakken", hooguit een beschermkapje buigen.
Waarom ik hier even inhaak is omdat het leuk is dit projectje te volgen.
Wist je als je oude boutjes en moertjes en kleien onderdelen die her gebruikt moeten worden in de azijn legt, dat het weer aardig als nieuw wordt.
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Ha Jos,, Ja die waarschuwing voor je vingers is heel terecht, dat gaf me klap man dat wil je niet weten,,, of beter daar wil je je vingers niet tussen hebben
Misschien dat ik een klepje kan maken van aulmiminum (moeilijk om te schrijven).
Dat met dat azijn is misschien wel een goed idee, ik had daar ooit wel is iets over gelezen Jos, ik ga dat proberen, heb nog wel wat in huis denk ik.
Het stikt in mijn werkplaatsje al naar diesel, komt nu nog azijn bij
Hoop dat Marina mij nog in huis wil hebben, anders wordt het buiten slapen
Laat nog wat van me horen,
Henk
Misschien dat ik een klepje kan maken van aulmiminum (moeilijk om te schrijven).
Dat met dat azijn is misschien wel een goed idee, ik had daar ooit wel is iets over gelezen Jos, ik ga dat proberen, heb nog wel wat in huis denk ik.
Het stikt in mijn werkplaatsje al naar diesel, komt nu nog azijn bij
Hoop dat Marina mij nog in huis wil hebben, anders wordt het buiten slapen
Laat nog wat van me horen,
Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
Hoi Henk,
Bij de Heckflossen hoort er inderdaad een afschermblekje voor de remblokken op de remklauw te zitten.
Dit is een stalen blekje met een kruis erin gestanst, ik heb ze laatst nog schoongemaakt met de staalborstel en in de hamerslag gezet.
Ik kan helaas geen foto's vinden van de hele remklauwrevisie, schijnbaar heb ik geen een foto gemaakt...
Van welk jaar is jouw Heckflosse Henk, de oudere types (voor ~1964) hadden andere types remklauwen.
Groetjes Mathieu
Bij de Heckflossen hoort er inderdaad een afschermblekje voor de remblokken op de remklauw te zitten.
Dit is een stalen blekje met een kruis erin gestanst, ik heb ze laatst nog schoongemaakt met de staalborstel en in de hamerslag gezet.
Ik kan helaas geen foto's vinden van de hele remklauwrevisie, schijnbaar heb ik geen een foto gemaakt...
Van welk jaar is jouw Heckflosse Henk, de oudere types (voor ~1964) hadden andere types remklauwen.
Groetjes Mathieu
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Hoi Mathieu, tís allemaal goud wet er blink he :lol:
Jammer dat je er vanaf de straat maar zo weinig van ziet dan.
Ik had geen goud verf, dus ik heb ze verzilverd :oops:
Ik zie dat jij er weer prachtig de foto's bij heb gezet, ik zal zo ook nog even proberen of dat lukt, er is wat gedoe mee geweest, maar ik heb nu weer een nieuwe handleiding van Jos gekregen.
Oh ja wat denk jij, welke minimum maat hou jij aan voor de dikte van de remblojes, die van ons zijn ca 5 mm.
Groet, Henk
en nu nog een keer met grotere resolutie, komt het beter tot zijn recht tussen de blote meiden :twisted:
en nu nog wat groter,,, ome henk zoekt de grenzen op :shock:
Ja nu ben ik tevreden :lol: Ik heb gekozen voor 1000 x nog iets, stond bi voor 17 inch monitoren!!!
Groet, Henk 8)
Jammer dat je er vanaf de straat maar zo weinig van ziet dan.
Ik had geen goud verf, dus ik heb ze verzilverd :oops:
Ik zie dat jij er weer prachtig de foto's bij heb gezet, ik zal zo ook nog even proberen of dat lukt, er is wat gedoe mee geweest, maar ik heb nu weer een nieuwe handleiding van Jos gekregen.
Oh ja wat denk jij, welke minimum maat hou jij aan voor de dikte van de remblojes, die van ons zijn ca 5 mm.
Groet, Henk
en nu nog een keer met grotere resolutie, komt het beter tot zijn recht tussen de blote meiden :twisted:
en nu nog wat groter,,, ome henk zoekt de grenzen op :shock:
Ja nu ben ik tevreden :lol: Ik heb gekozen voor 1000 x nog iets, stond bi voor 17 inch monitoren!!!
Groet, Henk 8)
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Vanavond geprobeerd om alvast een remklauw in elkaar te zetten.
Vreemd, ik kreeg de ouwe rubber ring niet in de groef van de cilinder, hij was gewoon te lang, en toch kwam die er wel uit!?
Toen een rubberring gepakt uit een reparatie setje dat ik nog had liggen, en die paste perfect.
De ring die er uitkwam had een binnen diameter van 60 mm. en die uit het reparatie setje 57 mm.
Nu is de zuiger ook exact 57 mm. dus ik kan geen andere conclusie trekken dat er verkeerde rubber ringen in gezeten hebben, hoe ze die er in gekregen hebben is me een raadsel.
Maar goed, een klauw zit in elkaar met nieuwe stofkap en hitteschildje, we gaan stug verder
Groet, Henk
Vreemd, ik kreeg de ouwe rubber ring niet in de groef van de cilinder, hij was gewoon te lang, en toch kwam die er wel uit!?
Toen een rubberring gepakt uit een reparatie setje dat ik nog had liggen, en die paste perfect.
De ring die er uitkwam had een binnen diameter van 60 mm. en die uit het reparatie setje 57 mm.
Nu is de zuiger ook exact 57 mm. dus ik kan geen andere conclusie trekken dat er verkeerde rubber ringen in gezeten hebben, hoe ze die er in gekregen hebben is me een raadsel.
Maar goed, een klauw zit in elkaar met nieuwe stofkap en hitteschildje, we gaan stug verder
Groet, Henk