project, de 220 in orde maken.
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Bewijs maar weer eens geleverd, forum is goud waard
Gisteren en van daag nog even wat voortgang gemaakt, koppeling nemercilinder schoongemaakt, was vrij dreckig,, maar van binnen nog helemaal goed.
We hebben nog al moete om de juiste koppelingsslang voor de nemer cilinder te vinden, deze moest echt vervangen worden, maar eentje met aan beide kanten M14 was niet te vinden, dus de oude laten repareren door een bedrijfje in Utrecht die het nog een leuke uitdaging vond om dat te doen.
Verder zitten beide remklauwen weer in elkaarm en kunnen we ook beginnen met de ATF olie vullen in de versnellinsbak, wat Rene zonder uitzondering vertragingsbak blijft noemen.
Ik zal binnenkort weer wat foto's maken.
Groet, Henk
Gisteren en van daag nog even wat voortgang gemaakt, koppeling nemercilinder schoongemaakt, was vrij dreckig,, maar van binnen nog helemaal goed.
We hebben nog al moete om de juiste koppelingsslang voor de nemer cilinder te vinden, deze moest echt vervangen worden, maar eentje met aan beide kanten M14 was niet te vinden, dus de oude laten repareren door een bedrijfje in Utrecht die het nog een leuke uitdaging vond om dat te doen.
Verder zitten beide remklauwen weer in elkaarm en kunnen we ook beginnen met de ATF olie vullen in de versnellinsbak, wat Rene zonder uitzondering vertragingsbak blijft noemen.
Ik zal binnenkort weer wat foto's maken.
Groet, Henk
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Vandaag weer met Rene een flink stuk op geschoten, de koppelings nemercilinder weer gemonteerd met nieuw rubbertje, voor een paar euro bij een professioneel bedrijf gevonden, koppelt nu weer prima.
De beide voor rem klauwen ook weer geplaatst maar we wachten nog op de blokken, dan kunnen we die plaatsen en de baan op met de 220SE.
Kijken wat we nu verder nog tegen komen, zal best wel het een en ander zijn, we zijn tenslotte toch een beetje perfectionistisch ingesteld
Maar eerst een weekje naar terschelling, em dan weer verder.
Groet, en ook anderen die bijna aan de vacantie beginnen goeie weken!
Groet, Henk
De beide voor rem klauwen ook weer geplaatst maar we wachten nog op de blokken, dan kunnen we die plaatsen en de baan op met de 220SE.
Kijken wat we nu verder nog tegen komen, zal best wel het een en ander zijn, we zijn tenslotte toch een beetje perfectionistisch ingesteld
Maar eerst een weekje naar terschelling, em dan weer verder.
Groet, en ook anderen die bijna aan de vacantie beginnen goeie weken!
Groet, Henk
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Gisteren met Rene, de remblokjes er ingezet.
Laatste dingetjes nog gedaan aan de stuurversnelling, en de bouten en moeren nogmaals gecontroleerd aan de stuurstangen.
Toen proef gereden, de 220SE voorop en de w115 babybleu er achter als assistentie of anderre bijstand nodig zou kunnen zijn.
Maar alles ging prima, klein stuje rond Utrecht gereden, en we hadden een heerlijke avond met de beide oldtimers, we hadden ons biertje weer verdient (toen we thuis waren uiteraard).
De kont wil bij bochte toch nog wel uitbreken, dus dat is nog iets waar goed naar gekeken moet worden, en meer dan dat waarschijnlijk.
De schokbrekers zijn toch niet zo geschikt voor een auto met een zware gastank achterin, (Moroe lucht levelers) gewone schokbrekers zijn denk ik beter, maar dan in kombinatie met versterkte achterveren.
Ook willen we de auto weer (mede) op benzine laten rijden.
Nu rijdt hij alleen maar op LPG, dat hij overigens prima doet, al vele jaren zelfs.
Tot de volgende keer
Groet, Henk (en Rene)
Laatste dingetjes nog gedaan aan de stuurversnelling, en de bouten en moeren nogmaals gecontroleerd aan de stuurstangen.
Toen proef gereden, de 220SE voorop en de w115 babybleu er achter als assistentie of anderre bijstand nodig zou kunnen zijn.
Maar alles ging prima, klein stuje rond Utrecht gereden, en we hadden een heerlijke avond met de beide oldtimers, we hadden ons biertje weer verdient (toen we thuis waren uiteraard).
De kont wil bij bochte toch nog wel uitbreken, dus dat is nog iets waar goed naar gekeken moet worden, en meer dan dat waarschijnlijk.
De schokbrekers zijn toch niet zo geschikt voor een auto met een zware gastank achterin, (Moroe lucht levelers) gewone schokbrekers zijn denk ik beter, maar dan in kombinatie met versterkte achterveren.
Ook willen we de auto weer (mede) op benzine laten rijden.
Nu rijdt hij alleen maar op LPG, dat hij overigens prima doet, al vele jaren zelfs.
Tot de volgende keer
Groet, Henk (en Rene)
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Na juli vorig jaar nog een en ander aan de 220SE gedaan samen met Rene.
Onderandere de voortrein laten uitrichten bij Euromaster in Utrecht.
Na eerst de koppeling tussen stuurspindel en stuurhuis (onbekrachtigd) vervangen te hebben, tevens de beide voorschokbrekers.
De rubbers aan de voor stabilisator ook vervangen. daarna dus de voorwielen en de vooras laten uitlijnen.
Toen even een tijdje niks gedaan, aan de 220SE dan, wel bezig met mijn andere auto's, je moet de tijd een beetje verdelen over het wagenparkje he.
Maar binnen kort beginnen we weer aan de 220SE en wel willen we een poging doe om de auto mede ook op benzine te laten rijden.
Alleen maar op gas is een zwakte, als je zonder komt te staan, en daar zijn we al een paar keer heel dichtbij geweest, dan sta je ook echt stil en moet je je laten slepen naar een LPG punt!
Wordt vervolgt!
Groet, Henk Lith
Onderandere de voortrein laten uitrichten bij Euromaster in Utrecht.
Na eerst de koppeling tussen stuurspindel en stuurhuis (onbekrachtigd) vervangen te hebben, tevens de beide voorschokbrekers.
De rubbers aan de voor stabilisator ook vervangen. daarna dus de voorwielen en de vooras laten uitlijnen.
Toen even een tijdje niks gedaan, aan de 220SE dan, wel bezig met mijn andere auto's, je moet de tijd een beetje verdelen over het wagenparkje he.
Maar binnen kort beginnen we weer aan de 220SE en wel willen we een poging doe om de auto mede ook op benzine te laten rijden.
Alleen maar op gas is een zwakte, als je zonder komt te staan, en daar zijn we al een paar keer heel dichtbij geweest, dan sta je ook echt stil en moet je je laten slepen naar een LPG punt!
Wordt vervolgt!
Groet, Henk Lith
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Om je benieuwdheid niet al te lang op de proef testellen Jos, hier tussendoor nog even een "status" berichtje
De 220SE staat inmiddels op de lageweide industrie terrein.
De 200D even naar een andere locatie gereden omwille van de ruimte.
Ondanks dat de 220SE drie maanden niet had bewogen, was het toch starten en lopen (de motor ging lopen om misverstanden te voorkomen).
Heb er nog even een ommetje mee gemaakt, en dat is toch wel genieten hoor met zo'n auto, hij rijdt prima op gas, en hij kan ook niet anders tot nog toe dan.
Wat me wel opvalt is dat de auto nog steeds heel licht zweverig is, vooral ook wel wat met veranderende zijwind is goed merkbaar.
Dat was al zo, dus er is niet veel veranderd.
Ik heb nog eens gekeken wanneer voor het laatst de stuur schokbreker vervangen is, en dat is zeker 16 of 17 jaar terug.
Deze zal ik bestellen, en dan nog is een stukkie tuffen.
Ook zitten de voorbanden er al een verschrikkelijke tijd onder, misschien wel 20 jaar, ik heb ze nooit vervangen tenminste
Wordt vervolgt.
Groet, Henk
De 220SE staat inmiddels op de lageweide industrie terrein.
De 200D even naar een andere locatie gereden omwille van de ruimte.
Ondanks dat de 220SE drie maanden niet had bewogen, was het toch starten en lopen (de motor ging lopen om misverstanden te voorkomen).
Heb er nog even een ommetje mee gemaakt, en dat is toch wel genieten hoor met zo'n auto, hij rijdt prima op gas, en hij kan ook niet anders tot nog toe dan.
Wat me wel opvalt is dat de auto nog steeds heel licht zweverig is, vooral ook wel wat met veranderende zijwind is goed merkbaar.
Dat was al zo, dus er is niet veel veranderd.
Ik heb nog eens gekeken wanneer voor het laatst de stuur schokbreker vervangen is, en dat is zeker 16 of 17 jaar terug.
Deze zal ik bestellen, en dan nog is een stukkie tuffen.
Ook zitten de voorbanden er al een verschrikkelijke tijd onder, misschien wel 20 jaar, ik heb ze nooit vervangen tenminste
Wordt vervolgt.
Groet, Henk