remmende werking

Plaats hier vragen over carrosserie, dit kan ook de binnen carrosserie zijn
zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 01-08-2014 13:58

Hoi Henk, ja altijd goed om wat van gedachten te wisselen. Ik heb vroeger ook eens een wiellager achter vervangen en dat hielp toen niks tegen de kantel-speling die ik in het wiel voelde...

Ga je ver weg met de diesel? Voor de zekerheid zou ik niet te hard rijden, zeg max. 125 km/h en niet sneller optrekken dan 0-100 in 30 seconden :lol: ha ha

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 01-08-2014 19:46

Ha ha,, van jou kan ik wel wat hebben Mathieu, humor verpest niet noodzakelijkerwijs humeur zal ik maar zeggen, maar,,,, hou het wel een beetje wetenschappelijk he :o))

Vandaag rechts nog even het cabine ontluchtingsrooster in de C zuil afgedicht, heb toch een open dakje he, weer van die sup(b)tile humor zal ik maar zeggen.

jammer he dat zovelen van ons register kennelijk niet weten hoe leuk het forum toch wel is!

Groet, Henk

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 05-08-2014 20:53

Gisteren het rechter lager nog even te hulpgeschoten door in het compartimentje waar dat lager in is geplaatst halfvol te voorzien van cardanolie SAE 90.
dit compartimentje wordt aan de binnen en buitenkant van het lager afgesloten door links en rechts ervan een olie keer ring.
gaatje van 2,5 mm geboord in de ashuis, net naast het lager, waar nog enkele miliemeters ruimte over is.
Zie foto, nu afentoe maar is oliepeil controleren :o)
Groet Henk
Afbeelding

een mooi 3mm schroefje er ingedraaid om eventueel vuil te weren en de olie er niet uit te laten klotsen.

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 07-08-2014 20:40

Kijk Henk, dat waren ze bij Mercedes dus weer vergeten :)
Nu gaat dat lager natuurlijk eeuwig mee!

Wel opletten dat dat zelftappertje er niet uitvalt 8)

Groetjes,
Mathieu

Plaats reactie