C-zuil ontluchting op W110 modellen - lastig dilemma
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
C-zuil ontluchting op W110 modellen - lastig dilemma
Hallo mensen,
Ik zit met een probleem welk ik niet helemaal opgelost krijg.
Ik heb een 190Dc gevonden van 8-1965 met chassisnummer 110110-10-216855
Dit is dus een van de laatste 190's want de 200 modellen werden al vanaf 7-1965 gebouwd.
Er moeten na deze auto dus nog bijna 9000 190's gebouwd zijn.
Nu, deze auto heeft de C-zuil ontluichting met chroom in de achterste dakzuil. Tot nu toe dacht ik dat alleen de 220S-300SE en vanaf 1965 de 200 modellen deze ontluchting hadden.
Ook het Mercedes classic center zegt mij:
Sehr geehrter Herr Bouten,
die Entlüftung war immer nur ab 11011010225648 bekamen die Fahrzeuge eine andere Entlüftung mit Chromblende
Ikzelf heb het slecht 1x eerder gezien maar die auto had een ander dak erop gelast gekregen (daar heb ik natuurlijk geen zin in!)
Mijn vraag nu, kent iemand een 190 die ook origineel de ontluchting heeft?
(met dus een chassisnummer tussen 216855 en 225648 of bj. 8-1965)?
Groeten,
Mathieu
Ik zit met een probleem welk ik niet helemaal opgelost krijg.
Ik heb een 190Dc gevonden van 8-1965 met chassisnummer 110110-10-216855
Dit is dus een van de laatste 190's want de 200 modellen werden al vanaf 7-1965 gebouwd.
Er moeten na deze auto dus nog bijna 9000 190's gebouwd zijn.
Nu, deze auto heeft de C-zuil ontluichting met chroom in de achterste dakzuil. Tot nu toe dacht ik dat alleen de 220S-300SE en vanaf 1965 de 200 modellen deze ontluchting hadden.
Ook het Mercedes classic center zegt mij:
Sehr geehrter Herr Bouten,
die Entlüftung war immer nur ab 11011010225648 bekamen die Fahrzeuge eine andere Entlüftung mit Chromblende
Ikzelf heb het slecht 1x eerder gezien maar die auto had een ander dak erop gelast gekregen (daar heb ik natuurlijk geen zin in!)
Mijn vraag nu, kent iemand een 190 die ook origineel de ontluchting heeft?
(met dus een chassisnummer tussen 216855 en 225648 of bj. 8-1965)?
Groeten,
Mathieu
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
Ik zal zelf nog even antwoorden.
Ik denk dat de ontluchting origineel was op deze auto. Het is een van de laatste modellen en er werden ook al 200 modellen gebouwd in de fabriek sinds juli 1965.
Hoe dan ook, deze auto heb ik niet gekocht, de motor was slechter dan gedacht en er was stiekum nog veel werk aan de wagen. De prijs was bovendien erg hoog, te veel voor deze auto.
Ik heb nu een 200 Benzine van 1967 gekocht.
Groeten,
Mathieu
Ik denk dat de ontluchting origineel was op deze auto. Het is een van de laatste modellen en er werden ook al 200 modellen gebouwd in de fabriek sinds juli 1965.
Hoe dan ook, deze auto heb ik niet gekocht, de motor was slechter dan gedacht en er was stiekum nog veel werk aan de wagen. De prijs was bovendien erg hoog, te veel voor deze auto.
Ik heb nu een 200 Benzine van 1967 gekocht.
Groeten,
Mathieu
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Hoi Mathieu, ik ben helaas niet zo'n MB schriftgeleerde, ik kijk naar de techniek, en het model, originaliteit is wel belangrijk, maar zo streng ben ik nu ook weer niet.
Wat me wel tegen de borst stuit zijn verkeerde wielen, ik ga over mijn nek van bijvoorbeeld honingraadvelgen op onze statige auto's het zijn geen kermiswagens toch?
een C zuil onluchting wel of niet, acht ik kijk daar overheen vrees ik ))
Groet, Henk
Wat me wel tegen de borst stuit zijn verkeerde wielen, ik ga over mijn nek van bijvoorbeeld honingraadvelgen op onze statige auto's het zijn geen kermiswagens toch?
een C zuil onluchting wel of niet, acht ik kijk daar overheen vrees ik ))
Groet, Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
Hoi Henk,
nou ja, wielen kun je zo verwisselen (hoewel ik ook afknap op een auto met echt verkeerde wielen).
Maar die ontluchting gaat verder dan alleen een stukje chroom aan de buitenkant.
Er wordt wel eens een ander dak op een auto gelast, vanwege schade of omdat met een schuifdak wil. Dit is natuurlijk niet origineel en kan ook slecht gebeurd zijn waardoor ramen en of deuren niet goed meer passen.
Ook de structurele sterkte van de auto kan natuurlijk in het geding komen.
Vandaar mijn zorg, maar enfin, ik heb deze auto toch laten staan (niet vanwege de ontluchting uiteindelijk).
Groetjes,
Mathieu
nou ja, wielen kun je zo verwisselen (hoewel ik ook afknap op een auto met echt verkeerde wielen).
Maar die ontluchting gaat verder dan alleen een stukje chroom aan de buitenkant.
Er wordt wel eens een ander dak op een auto gelast, vanwege schade of omdat met een schuifdak wil. Dit is natuurlijk niet origineel en kan ook slecht gebeurd zijn waardoor ramen en of deuren niet goed meer passen.
Ook de structurele sterkte van de auto kan natuurlijk in het geding komen.
Vandaar mijn zorg, maar enfin, ik heb deze auto toch laten staan (niet vanwege de ontluchting uiteindelijk).
Groetjes,
Mathieu
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 13-01-2012 23:15
wielen
nou henk , dan zal je mijn wielen ook niet leuk vinden , alle 3 de heckflosse s komen op lichtmetaal....
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Je bedoelt zeker dat je er 14 inch wielen kroonkurken op wil hebben.
Ik kan daar kort over zijn ik vind het niks, net niet zo afgrijselijk als honingraad velgen, maar toch.
Voor de w123 vind ik de kroonkurkvelgen nog wel netjes, is gewoon een moderne auto natuurlijk, maar dat is de Heckflosse niet.
Zet er maar is twee flosses naast elkaar, een met de origine 13 inch velgen en een met modernere velgen, dan kan je alleen maar tot de conclusie komen dat origineel het meest passend is!
Groet, Henk
Ik kan daar kort over zijn ik vind het niks, net niet zo afgrijselijk als honingraad velgen, maar toch.
Voor de w123 vind ik de kroonkurkvelgen nog wel netjes, is gewoon een moderne auto natuurlijk, maar dat is de Heckflosse niet.
Zet er maar is twee flosses naast elkaar, een met de origine 13 inch velgen en een met modernere velgen, dan kan je alleen maar tot de conclusie komen dat origineel het meest passend is!
Groet, Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
Nou het is gelukt!
Ja toen ik 18 was wilde ik wel wat sportvelgen op mijn vlugge 200D
Maar ik ben het nu zeker met je eens Henk, die 190c zag er beter uit met zijn originele wielen en banden.
Als ik goed kijk zie ik ook nog mijn grote opbouw-speakers op de hoedenplank en mijn gele duplo lampen in de koplampen. Wat een wagen 8)
Groetjes,
Mathieu
Ja toen ik 18 was wilde ik wel wat sportvelgen op mijn vlugge 200D
Maar ik ben het nu zeker met je eens Henk, die 190c zag er beter uit met zijn originele wielen en banden.
Als ik goed kijk zie ik ook nog mijn grote opbouw-speakers op de hoedenplank en mijn gele duplo lampen in de koplampen. Wat een wagen 8)
Groetjes,
Mathieu