C-zuil ontluchting op W110 modellen - lastig dilemma
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Ja leuk he die foto's uit de oude doos, ik moet er ook nog een paar hebben van rond 1971 denk ik mijn eerste 200D, DE-00-51, daarna heb ik nooit meer een kenteken kunnen onthouden, dat is echte liefde he ))
Ik ga echt een keer zoeken naar die foto's, het zijn er hooguit een stuk of 3 a 4 denk ik met mijn eerste liefde er in,,, ach laat ik dat maar vergeten, het is voorbij, was ook een liedje van he van Wieteke van Dort geloof ik, "ach wat jammer 'tis voobij,,,
Je kan je natuurlijk afvragen of het voorbij is, want waarom ben ik dan nu weer met een 200D met vloerschakeling bezig? en het is warm, maar ik heb geen koorts!
Groet, Henk
Ik ga echt een keer zoeken naar die foto's, het zijn er hooguit een stuk of 3 a 4 denk ik met mijn eerste liefde er in,,, ach laat ik dat maar vergeten, het is voorbij, was ook een liedje van he van Wieteke van Dort geloof ik, "ach wat jammer 'tis voobij,,,
Je kan je natuurlijk afvragen of het voorbij is, want waarom ben ik dan nu weer met een 200D met vloerschakeling bezig? en het is warm, maar ik heb geen koorts!
Groet, Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 21-01-2013 20:21
Dag Mathieu,
heb je soms nog gegevens van die zwarte 190c uit '64? Ik heb namelijk vorig jaar in Eindhoven een gelijkaardige Heckflosse gekocht in Eindhoven. Heb je het chassisnummer en Nederlands kenteken nog van toen? De mijne is op nl kenteken gezet in 1995 denk ik . Ik zal de originele papieren nog eens moeten opzoeken. Ik zou het wel fijn vinden als ik wat meer van de voorgeschiedenis van mijn ouwe 190 kan te weten komen. Mijne heeft ook de optionele "nebelleuchten" onder de koplampen en de karakteristieke extra reflectoren boven de achterlichten,net naast de vleugeltjes.
Vriendelijke groeten Dirk
heb je soms nog gegevens van die zwarte 190c uit '64? Ik heb namelijk vorig jaar in Eindhoven een gelijkaardige Heckflosse gekocht in Eindhoven. Heb je het chassisnummer en Nederlands kenteken nog van toen? De mijne is op nl kenteken gezet in 1995 denk ik . Ik zal de originele papieren nog eens moeten opzoeken. Ik zou het wel fijn vinden als ik wat meer van de voorgeschiedenis van mijn ouwe 190 kan te weten komen. Mijne heeft ook de optionele "nebelleuchten" onder de koplampen en de karakteristieke extra reflectoren boven de achterlichten,net naast de vleugeltjes.
Vriendelijke groeten Dirk
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
Hoi Dirk,
Deze auto zal inderdaad rond 1995 ingevoerd zijn, ik geloof dat ik dat zelf nog gedaan heb toen.
Het was een 190c uit Parijs, was helemaal roestvrij! Hij stond op een sloperij in de buurt van Parijs, er zaten geen papieren en sleutels bij...
Toch kreeg ik na wat extra wachttijd in NL gewoon een kenteken. Het NL kenteken weet ik niet meer.
Ik heb de auto in Venray verkocht.
Het was een kale zwarte 190c met een mb-tex lichtbruin interieur en een wit stuurwiel.
Die extra reflectoren op de vleugeltjes die meestal op franse auto's zitten zaten er echter niet op als ik op de foto's terugkijk...
Was wel een spannende rit toen, ik weet nog dat de benzinepomp flink lekte en op het laatst ook een lekke koppakking begon op te spelen. Toch zijn we goed thuis gekomen.
groetjes Mathieu
Deze auto zal inderdaad rond 1995 ingevoerd zijn, ik geloof dat ik dat zelf nog gedaan heb toen.
Het was een 190c uit Parijs, was helemaal roestvrij! Hij stond op een sloperij in de buurt van Parijs, er zaten geen papieren en sleutels bij...
Toch kreeg ik na wat extra wachttijd in NL gewoon een kenteken. Het NL kenteken weet ik niet meer.
Ik heb de auto in Venray verkocht.
Het was een kale zwarte 190c met een mb-tex lichtbruin interieur en een wit stuurwiel.
Die extra reflectoren op de vleugeltjes die meestal op franse auto's zitten zaten er echter niet op als ik op de foto's terugkijk...
Was wel een spannende rit toen, ik weet nog dat de benzinepomp flink lekte en op het laatst ook een lekke koppakking begon op te spelen. Toch zijn we goed thuis gekomen.
groetjes Mathieu
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 21-01-2013 20:21
Dag beste Heckflosse liefhebbers;
Het Nl kenteken van mijn 190 was : DL-80-65 en het chassisnr : 110010-10-091819 Ik heb hem vorig jaar oktober van Mr Van Gastel uit Eindhoven Gekocht. Hij is ooit al eens herspoten in zijn originele kleur 040 zwart. Origineel moet hij een blauw interieur gehad hebben maar het is ooit vervangen door een beige wat oranje MB-Tex interieur met bijbehorende deurbekledingen. De bekleding van het dashbord is nog blauw. Ik denk een interieur uit een 220 b want hij heeft voor en achter een middenarmsteun. De eerste inschrijveng was op 30/06/1964. Als iemand meer over de voorgeschiedenis van mijn auto weet ,mag me gerust mailen.
Vriendelijke groeten Dirk
Het Nl kenteken van mijn 190 was : DL-80-65 en het chassisnr : 110010-10-091819 Ik heb hem vorig jaar oktober van Mr Van Gastel uit Eindhoven Gekocht. Hij is ooit al eens herspoten in zijn originele kleur 040 zwart. Origineel moet hij een blauw interieur gehad hebben maar het is ooit vervangen door een beige wat oranje MB-Tex interieur met bijbehorende deurbekledingen. De bekleding van het dashbord is nog blauw. Ik denk een interieur uit een 220 b want hij heeft voor en achter een middenarmsteun. De eerste inschrijveng was op 30/06/1964. Als iemand meer over de voorgeschiedenis van mijn auto weet ,mag me gerust mailen.
Vriendelijke groeten Dirk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 21-01-2013 20:21
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 21-01-2013 20:21
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 03-07-2013 15:50
Hoi Dirk,
De auto lijkt inderdaad sprekend op de 190c die ik destijds in Frankrijk heb gekocht.
Deze auto had volgens mij ook een blauw dashboard en blauwe deur-fensterschluessel.
Ik denk dat dit toch origineel was bij dit geel-bruine mb-tex.
De ontbrekende reflectoren op de achterschermen zijn helaas toch een indicatie dat dit niet dezelfde auto is.
Ik herinner me dat 'mijn' 190c ook uitgerust was met onderbodem-bescherming, zeg maar platen om het motorcarter en achteras/tank te beschermen. Vond ik toen al merkwaardig voor een auto met een kenteken uit Parijs......
Mathieu
De auto lijkt inderdaad sprekend op de 190c die ik destijds in Frankrijk heb gekocht.
Deze auto had volgens mij ook een blauw dashboard en blauwe deur-fensterschluessel.
Ik denk dat dit toch origineel was bij dit geel-bruine mb-tex.
De ontbrekende reflectoren op de achterschermen zijn helaas toch een indicatie dat dit niet dezelfde auto is.
Ik herinner me dat 'mijn' 190c ook uitgerust was met onderbodem-bescherming, zeg maar platen om het motorcarter en achteras/tank te beschermen. Vond ik toen al merkwaardig voor een auto met een kenteken uit Parijs......
Mathieu