Afwatering achteraan

Plaats hier vragen over carrosserie, dit kan ook de binnen carrosserie zijn
Plaats reactie
Ignace
Forumgebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-10-2013 19:28

Afwatering achteraan

Bericht door Ignace » 08-11-2013 17:01

Beste forumgenoten,
Door opruimwerk garage moest mijn heckflosse noodgedwongen even buitenstaan.na een hevige plensbui vond ik water in de koffer.nu komt dit vanuit de scharnierpunten van de achterklep.vanuit het vlak van de scharnierpunten lopen 2 korte buisjes in de koffer waar het water natuurlijk doorloopt.kan toch niet de bedoeling zijn?zit dat origineel met iets afgestopt?kan me moeilijk voorstellen dat die oerdegelijke duitsers dat zo ontworpen hebben :D
A star is born

Devermeulen
Forumgebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 21-01-2013 20:21

Bericht door Devermeulen » 08-11-2013 20:21

Dag Ignace,
origineel is dat zo met die korte buisjes van ongeveer 15 cm. Het water loopt zo op het binnenspatbord en dan naar beneden in die kuipjes L en R van de kofferruimte. Daar zouden dan afwateringsgaatjes moeten inzitten. Later bij de 200 modellen is dat afwateringssyteem veranderd. Roest is daarmee een beetje voorgeprogrammeerd bij de heckflosse :oops: Ik heb dat aangepast met links en rechts een waterslang aan de scharnierkuip te bevestigen en dan via het binnenspatbord zo naar beneden in het afwateringsgaatje in de kuipjes te leiden. Heb daar gewone koelwaterslang van 12 of 14 mm,die aan de lopende meter verkocht worden,voor genomen. Gaat prima. Bij het wassen van de auto komt het water nu netjes onderaan de kuipjes uitgelopen en is het in de koffer droog

Groetjes Dirk

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 08-11-2013 21:51

Die afwatering is een verschikkelijk dom systeem, dat zou je van Mercedes niet verwacht hebben.
Bij bijna al onze auto's is inmiddels de bove beschreven modificatie doorgevoerd.
Bij de W123 bleek bij de afwatering van de voorruit ook weer de liefde van die Duitsers voor watervalletjes, ook hier is het nodige met creativiteit en even nadenken opgelost kunnen worden.
Groet, Henk

Ignace
Forumgebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-10-2013 19:28

Bericht door Ignace » 09-11-2013 07:06

dus toch?Geen wonder dat de linker kuip in de koffer rot zit :( Straks moet ik met haar naar Heikant voor prijsbestek las-spuitwerk.Eens dit mocht gedaan zijn zal de "plastik slang truc"ook snel toegepast worden.Bedankt voor de tip jongens!

Ik neem dus aan dat het dan niet meer dan normaal is dat vooraan(zijkant motorruimte) ook geen afwatergootje zit?Het water dat van de vooruit komt loopt in een (brede)goot vooraan maar opzij van de motorruimte zit niks :roll: Dat loopt dus ook gewoon de motorruimte in over de binnenkant wielkasten,langsheen de batterij en zo...met ook daar een plas water tot gevolg aan de voetruimte bestuurderskant en in mindere mate passagierskant.
Had dus gister mijn dagje niet.Dacht al dat ik eerder een vergiet dan een wagen gekocht had :D
mvg
Ignace
A star is born

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 09-11-2013 13:11

Ja ik heb ook eens de auto laten staan in een hoosbui, toen had ik ook flink veel water in de binnenruimte, volgens mij kan je zoiets voorkomen als je de luchthapper boven de motorkap dicht zet.
maar normaal heb je bij de Heckflosse niet veel last van water binnen is mijn ervaring.
Wel zorgen dat het water weg kan uit de bak waar het weg moet stromen, onder de motorkap direkt tegen het schutboard zitten twee rubberen uitstroom openingetjes deze even van de buis aftrekken en schoon maken, vooral in de periode dat de bladeren vallen zoal nu dus!
Groet, Henk

Ignace
Forumgebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-10-2013 19:28

Bericht door Ignace » 09-11-2013 20:21

Wagen wordt vanaf volgende week volledig gestript dus zal de uitstroomopeningetjes wel tegenkomen Henk.
Thx voor de info
Mvg
Ignace
A star is born

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 09-11-2013 21:14

Hoi Ignace, maak je er ook een foto reportage van?
Groet, Henk

Ignace
Forumgebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-10-2013 19:28

Bericht door Ignace » 09-11-2013 21:23

Jazeker Henk.Stap voor stap zal vastgelegd worden.Ten gepaste tijde zullen jullie hier wel foto's zien verschijnen :D
A star is born

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 09-11-2013 23:54

Mooi, ik ben gek op anatomische foto's.
Ga ik mee door tot de hardeschijf vol is! o:))
Groet, Henk

Ignace
Forumgebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-10-2013 19:28

Bericht door Ignace » 10-11-2013 08:36

haha Henk.Okay,je zal er krijgen! :D 8)
A star is born

Plaats reactie