stripverhaal, lees, sierstrippen demonteren

Plaats hier vragen over carrosserie, dit kan ook de binnen carrosserie zijn
Plaats reactie
Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

stripverhaal, lees, sierstrippen demonteren

Bericht door Henk Lith » 24-12-2013 19:51

Ik heb toch nog een vraagje, rondom de auto zitten van die mooie brede sierstrippen van iets aluminiumachtigs (moeilijk woord om uit te spreken maar ook om te schrijven), de strippen wil ik er eigenlijk even af hebben.
Dat gaat op de deuren nog redelijk makkelijk, die kan je nog wel omhoog wippen.
Maar lastiger lijkt mij de strippen onder het voorraam en het achterraam er uit te nemen.
Vooral omdat er over die srtippen nog een kwetsbaar flapje rubber ligt.
Maar goed ook dat zal missichien nog wel te doen zijn, maaaar,, hoe krijg ik ze er dan weer in?
Die rubberflapjes zitten dan behoorlijk in de weg.
De raamrubbers kan je natuurlijk alleen maar verweideren kompleet met de ruit.
Is er een methode dat ik de strippen er "even" uit kan halen en dan ook weer makkelijk in kan zitten?
Ik hoor graag van een ervaren "stripper" wat de methode is :o)
Dank alvast voor de tip.
Groet, Henk Lith

Jan ten Brinke
Forumgebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-04-2012 15:24

Bericht door Jan ten Brinke » 25-12-2013 08:53

Hallo Henk
Bij onze W110 , ik weet niet of elke uitvoering het zelfde is, hebben we de strippen ook verwijderd en weer terug geplaatst. Het verwijderen zal wel lukken aan gezien het je bij de deure is gelukt. Bij de voorruit zit de strip op de uiteinden vast met speciale boutjes in het spatscherm. Pasop dat je deze niet kwijt raakt, is moeilijk aan te komen. Bij het herplaatsen heb ik eerst de plastic verbindingstukken in de strip geschoven. Hierna de strip schuin in het rubber gedrukt tot ik de plastic stukken in de tonnetjes in de carrosseriek kon drukken. Heb hiehiervoor een grote schroevendraaier gebruikt. Het is mij gelukt dus zal het jou met je jarenlange STER ervaring ook wel lukken. Ons werd wel aangeraden om nieuwe plasticdelen te gebruiken i.v.m. de klemkracht. Veel succes
Gr. Jan

Oja nog prettige feestdagen en de beste wensen voor 2014 voor alle lezers

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 25-12-2013 11:30

Duidelijk omschreven Jan, ik heb natuurlijk ook wel even in het dikke boek gekeken, maar ik kan niet zeggen dat dat de waarde heeft van een praktijk verhaal.
Zeker met voetnoten is het waarde vol, ik ga het proberen zo, het is toch net iets te koud in mijn werkplaatsje om wat te lakken of er langere tijd te vertoeven.
Bedankt Jan.
Groet, Henk Lith

zuendfolge
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 03-07-2013 15:50

Bericht door zuendfolge » 25-12-2013 15:05

Hoi Henk, even een kort berichtje de vrouw staat al te roepen dat ik moet komen kerstdiner...

in koud weer springen de klemmetjes/tonnetjes in de gaten ook snel stuk en ook de pinnetjes! warm maken dus. verder inderdaad schroeven op de uiteinden los en op de plek rond het pinnetje omhoog drukken met iets breeds.

Succes!! Mathieu

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 25-12-2013 15:32

Ha ha,, ja laat de eendenborst niet koud worden Mathieu!
Bedankt voor dit last minnit advies, als het zonnig is kan ik de auto even uit de box rijden, en dan warmt i heel snel op, anders wordt het gewoon een klussie voor het voorjaar, er zijn nog genoeg andere kleine dingetjes aan de auto te doen, de grote klussen worden steeds minder, of zijn er voorzover ik nu weet niet meer.
Ik hoop er de volgende meeting mee op de proppen te komen!
Heb ik eindelijk de auto waar ik 15 jaar geleden naar op zoek was, zelfde kleur, grondversnelling, alleen een schuifdakkie extra!
Groet, Henk (eet smakelijk)

Plaats reactie