achterklepslot repareren
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
achterklepslot repareren
Repareren is misschien niet het juiste woord, ik krijg de klep niet meer opslot omdat ik het passende sleuteltje niet heb.
De klep staat gewoon open (niet op slot bedoel ik).
Nu heb ik het slot wel uit de klep, een kwestie van een moertje losdraaien.
Ook heb ik een binnenring los gekregen uit de omhullende cylinder, maar verder kom ik zonder geweld natuurlijk niet.
Als ik de binnencylinder er uit kon krijgen zou ik met de inleg schuifjes nog wel een combinatie kunnen maken waarmee ik met de voordeursleutel kon werken, denk ik dan!?
Maar misschien moet ik uitkijken naar een ander slot met! de bijbehorende sleutel natuurlijk.
Ook kan ik met het nummer dat op het slot staat een sleutel bij MB bestellen, maar of dat nog kan na 50 jaar, denk ik dat dat ook een dure oplossing is.
Wie kan mij technisch wat verder helpen, of voor wat geld en goede woorden een ander slot aanbieden?
Groet, Henk
De klep staat gewoon open (niet op slot bedoel ik).
Nu heb ik het slot wel uit de klep, een kwestie van een moertje losdraaien.
Ook heb ik een binnenring los gekregen uit de omhullende cylinder, maar verder kom ik zonder geweld natuurlijk niet.
Als ik de binnencylinder er uit kon krijgen zou ik met de inleg schuifjes nog wel een combinatie kunnen maken waarmee ik met de voordeursleutel kon werken, denk ik dan!?
Maar misschien moet ik uitkijken naar een ander slot met! de bijbehorende sleutel natuurlijk.
Ook kan ik met het nummer dat op het slot staat een sleutel bij MB bestellen, maar of dat nog kan na 50 jaar, denk ik dat dat ook een dure oplossing is.
Wie kan mij technisch wat verder helpen, of voor wat geld en goede woorden een ander slot aanbieden?
Groet, Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 03-04-2012 15:24
Hoi Henk
In het verleden heb ik ook zo iiets gehad.
Heb je de cilinder waar de schuifjes in zitten los.
Steek nu de sleutel er in, dan steken enkele schuifjes uit de cilinder. Ik heb deze toen afgevijld tot op de cilinder.
Hierna het slot weer in elkaar gezet en het werkte bij mij.
Dus het is te proberen
Sukses Jan
In het verleden heb ik ook zo iiets gehad.
Heb je de cilinder waar de schuifjes in zitten los.
Steek nu de sleutel er in, dan steken enkele schuifjes uit de cilinder. Ik heb deze toen afgevijld tot op de cilinder.
Hierna het slot weer in elkaar gezet en het werkte bij mij.
Dus het is te proberen
Sukses Jan
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Bedankt Hans, maar ik heb niet de goede sleutel, dus ze kunnen dan ook niks "namaken" denk ik .
Mathieu, het probleem is dat ik de cylinder niet uit de huls kan krijgen, anders had ik ook gewoon de wat in de weg zittende plaatjes gewoon er uit kunnen halen, en de cylinder dan werkend maken op de sleutel van het linker voor portier.
Al werkt het maar op een of twee plaatjes he.
Nadeel is dan weer dat er ook van andere Heckflosse bestuurders enkele sleutels op mijn kofferdeksel passen, maar dat benne alenig maer goeie lui,,, toch?
Groet, Henk
Mathieu, het probleem is dat ik de cylinder niet uit de huls kan krijgen, anders had ik ook gewoon de wat in de weg zittende plaatjes gewoon er uit kunnen halen, en de cylinder dan werkend maken op de sleutel van het linker voor portier.
Al werkt het maar op een of twee plaatjes he.
Nadeel is dan weer dat er ook van andere Heckflosse bestuurders enkele sleutels op mijn kofferdeksel passen, maar dat benne alenig maer goeie lui,,, toch?
Groet, Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 23-09-2011 18:06
Helaas Henk, met het slotnummer kunnen ze bij Mercedes niets meer. Heb ik ook ondervonden.
Ik had ook geen sleutels bij m'n sloten maar kwam uiteindelijk op het spoor van de Kasseler Schlüsseldienst, zij hebben de oude gegevens nog en kunnen nog sleutels maken adhv het slotnummer.
Heb ze toen gebeld, ik zou ze het geld toesturen en ze zouden er dan eentje maken en mij toesturen.
Toeval wilde dat ik net in die tijd plotseling naar Kassel moest voor m'n werk en heb hem toen even langsgehaald.
www.ks-sd.de Aardige mensen dus wel een telefoontje waard denk ik.
Ik had ook geen sleutels bij m'n sloten maar kwam uiteindelijk op het spoor van de Kasseler Schlüsseldienst, zij hebben de oude gegevens nog en kunnen nog sleutels maken adhv het slotnummer.
Heb ze toen gebeld, ik zou ze het geld toesturen en ze zouden er dan eentje maken en mij toesturen.
Toeval wilde dat ik net in die tijd plotseling naar Kassel moest voor m'n werk en heb hem toen even langsgehaald.
www.ks-sd.de Aardige mensen dus wel een telefoontje waard denk ik.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33
Hoi Marcel hoe bestaat het he dat ze dat nog hebben, nou dat zou dus een mogelijkheid kunnen zijn, want er staan wel nummers op het slot zelf!
Het vreemde is dat ik ooit bij een w123 wel die cylinders een keer los heb kunnen krijgen, en weer gangbaar gemaakt, maar bij dit kofferslot van de w110 lijkt het wel niet de bedoeling te zijn dat dit ooit uit elkaar moet of hoeft.
Volgens mij zijn de portiersloten nog makkelijker open te krijgen.
Ik weet nog dat ik ooit in Munchen een keer mijn deur dicht gooide, en de sleutel zat nog in het contactslot, ik had net de deur van buiten dus op slot gedaan.
Ik was bij mensen waar ik de selutels van mijn appartement moest ophalen .
Die man is in een laadje gaan zoeken waar een stelletje koffersleutels lagen.
En zie bij een van de eerste sleutels kon ik de deur al weer open krijgen.
Die fout heb ik daarna natuurlijk nooit meer gemaakt, het knopje van de deur naar beneden drukken lukt mij nooit meer als ik de sleutels niet in die zelfde hand heb, dat zit gewoon ingeprogrammeerd.
Bedankt nog voor de info Marcel!
Groet, Henk
Het vreemde is dat ik ooit bij een w123 wel die cylinders een keer los heb kunnen krijgen, en weer gangbaar gemaakt, maar bij dit kofferslot van de w110 lijkt het wel niet de bedoeling te zijn dat dit ooit uit elkaar moet of hoeft.
Volgens mij zijn de portiersloten nog makkelijker open te krijgen.
Ik weet nog dat ik ooit in Munchen een keer mijn deur dicht gooide, en de sleutel zat nog in het contactslot, ik had net de deur van buiten dus op slot gedaan.
Ik was bij mensen waar ik de selutels van mijn appartement moest ophalen .
Die man is in een laadje gaan zoeken waar een stelletje koffersleutels lagen.
En zie bij een van de eerste sleutels kon ik de deur al weer open krijgen.
Die fout heb ik daarna natuurlijk nooit meer gemaakt, het knopje van de deur naar beneden drukken lukt mij nooit meer als ik de sleutels niet in die zelfde hand heb, dat zit gewoon ingeprogrammeerd.
Bedankt nog voor de info Marcel!
Groet, Henk
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 23-09-2011 18:06
De sleutelprof lijkt me een prima tip! Zal ik ook onthouden
En mocht dat niet lukken, Kassel kost rond ee tientje plus een postzegel. Dus zeg zo'n 15 euro.
En mocht dat niet lukken, Kassel kost rond ee tientje plus een postzegel. Dus zeg zo'n 15 euro.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
-
- Moderator
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 30-06-2011 10:33