achterklepslot repareren

Plaats hier vragen over carrosserie, dit kan ook de binnen carrosserie zijn
Plaats reactie
Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

achterklepslot repareren

Bericht door Henk Lith » 14-02-2014 16:02

Repareren is misschien niet het juiste woord, ik krijg de klep niet meer opslot omdat ik het passende sleuteltje niet heb.
De klep staat gewoon open (niet op slot bedoel ik).
Nu heb ik het slot wel uit de klep, een kwestie van een moertje losdraaien.
Ook heb ik een binnenring los gekregen uit de omhullende cylinder, maar verder kom ik zonder geweld natuurlijk niet.
Als ik de binnencylinder er uit kon krijgen zou ik met de inleg schuifjes nog wel een combinatie kunnen maken waarmee ik met de voordeursleutel kon werken, denk ik dan!?
Maar misschien moet ik uitkijken naar een ander slot met! de bijbehorende sleutel natuurlijk.
Ook kan ik met het nummer dat op het slot staat een sleutel bij MB bestellen, maar of dat nog kan na 50 jaar, denk ik dat dat ook een dure oplossing is.
Wie kan mij technisch wat verder helpen, of voor wat geld en goede woorden een ander slot aanbieden?
Groet, Henk

Hans 111
Forumgebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-01-2014 21:41

Bericht door Hans 111 » 14-02-2014 17:57

Henk kunt ook een sleutel laten maken door Loek Sleutelprof, staat altijd op allerlei oldtimer beurzen oa Rosmalen
Gr. Hans Geertman
Komt het nu niet dan komt het later....

Jan ten Brinke
Forumgebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-04-2012 15:24

Bericht door Jan ten Brinke » 14-02-2014 20:27

Hoi Henk
In het verleden heb ik ook zo iiets gehad.
Heb je de cilinder waar de schuifjes in zitten los.
Steek nu de sleutel er in, dan steken enkele schuifjes uit de cilinder. Ik heb deze toen afgevijld tot op de cilinder.
Hierna het slot weer in elkaar gezet en het werkte bij mij.
Dus het is te proberen
Sukses Jan

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 14-02-2014 23:12

Bedankt Hans, maar ik heb niet de goede sleutel, dus ze kunnen dan ook niks "namaken" denk ik .
Mathieu, het probleem is dat ik de cylinder niet uit de huls kan krijgen, anders had ik ook gewoon de wat in de weg zittende plaatjes gewoon er uit kunnen halen, en de cylinder dan werkend maken op de sleutel van het linker voor portier.
Al werkt het maar op een of twee plaatjes he.
Nadeel is dan weer dat er ook van andere Heckflosse bestuurders enkele sleutels op mijn kofferdeksel passen, maar dat benne alenig maer goeie lui,,, toch?
Groet, Henk

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 14-02-2014 23:18

Helaas Henk, met het slotnummer kunnen ze bij Mercedes niets meer. Heb ik ook ondervonden.
Ik had ook geen sleutels bij m'n sloten maar kwam uiteindelijk op het spoor van de Kasseler Schlüsseldienst, zij hebben de oude gegevens nog en kunnen nog sleutels maken adhv het slotnummer.
Heb ze toen gebeld, ik zou ze het geld toesturen en ze zouden er dan eentje maken en mij toesturen.
Toeval wilde dat ik net in die tijd plotseling naar Kassel moest voor m'n werk en heb hem toen even langsgehaald.

www.ks-sd.de Aardige mensen dus wel een telefoontje waard denk ik.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 14-02-2014 23:52

Hoi Marcel hoe bestaat het he dat ze dat nog hebben, nou dat zou dus een mogelijkheid kunnen zijn, want er staan wel nummers op het slot zelf!
Het vreemde is dat ik ooit bij een w123 wel die cylinders een keer los heb kunnen krijgen, en weer gangbaar gemaakt, maar bij dit kofferslot van de w110 lijkt het wel niet de bedoeling te zijn dat dit ooit uit elkaar moet of hoeft.

Volgens mij zijn de portiersloten nog makkelijker open te krijgen.
Ik weet nog dat ik ooit in Munchen een keer mijn deur dicht gooide, en de sleutel zat nog in het contactslot, ik had net de deur van buiten dus op slot gedaan.
Ik was bij mensen waar ik de selutels van mijn appartement moest ophalen .
Die man is in een laadje gaan zoeken waar een stelletje koffersleutels lagen.
En zie bij een van de eerste sleutels kon ik de deur al weer open krijgen.
Die fout heb ik daarna natuurlijk nooit meer gemaakt, het knopje van de deur naar beneden drukken lukt mij nooit meer als ik de sleutels niet in die zelfde hand heb, dat zit gewoon ingeprogrammeerd.
Bedankt nog voor de info Marcel!

Groet, Henk

Hans 111
Forumgebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-01-2014 21:41

Bericht door Hans 111 » 15-02-2014 19:24

Henk had wel begrepen dat je geen sleutel meer hebt , dus nogmaals loek sleutelprof, zie zijn website maakt vanuit een bestaand slot een passende sleutel
Gr. Hans
Komt het nu niet dan komt het later....

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 15-02-2014 22:58

OK Hans, ik zal even op zijn naam googelen.
Dank, Henk

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 16-02-2014 00:02

De sleutelprof lijkt me een prima tip! Zal ik ook onthouden :D
En mocht dat niet lukken, Kassel kost rond ee tientje plus een postzegel. Dus zeg zo'n 15 euro.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 22-02-2014 23:10

dinsdag middag de sleutel bij de "prof" besteld, gelijk betaald via ideal, en woensdag al met de post bezorgd, dat is nog is service.
moet nog wel even controleren of de sleutel ook werkt :o))
Kan best zo zijn dat in de 50 jaar hisory er toch wat "gesleuteld" is aan het slot.
Groet, Henk Lith

Plaats reactie