Kapotte balansveer

Plaats hier vragen over carrosserie, dit kan ook de binnen carrosserie zijn
Plaats reactie
harold.vanderzande
Forumgebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-01-2014 17:51

Kapotte balansveer

Bericht door harold.vanderzande » 24-03-2014 21:27

Mijn 250SE hangt teveel door aan de achterkant en dat lijkt aan de balansvergelijking achter op het differentieel te liggen. Dat is bij mij zo'n hydro-pneumatische veer. Hij lijkt stuk, lekt olie enzo.
Op het internet zie ik dat je hem ook kunt vervangen door een gewone veer, de oudere modellen coupe en sedan hadden ook zo'n gewone veer. Heeft iemand ervaring hiermee, geen problemen met vervanging?
De originele hydro-pneumatische veer is niet meer bij MB te bestellen en op het net worden ze aangeboden voor meer dan 1000 EUR......

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 24-03-2014 22:05

Ik heb een 230S uit 1967 en die had ook zo'n Bogebein. Ding was stuk en een revisie kost een vermogen. Heb hem ook vervangen voor een spiraalveer en bevalt prima.
Of het rijcomfort minder is dan met dat hydroding kan ik niet beoordelen maar ik denk dat dat wel meevalt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Marcel Kappen verkoopt die dingen en kan je ook wel eea er over vertellen.
Ik heb nog de hoogte gemeten tussen de straat en m'n kofferbakslot om te zien of hij hoger kwam te staan met die spiraalveer, en ja hoor, scheelde zo'n 9 cm :D
AfbeeldingAfbeelding
Eerste foto is dus met lekke Bogebein, tweede met de spiraalveer.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Plaats reactie