Mijn 250SE hangt teveel door aan de achterkant en dat lijkt aan de balansvergelijking achter op het differentieel te liggen. Dat is bij mij zo'n hydro-pneumatische veer. Hij lijkt stuk, lekt olie enzo.
Op het internet zie ik dat je hem ook kunt vervangen door een gewone veer, de oudere modellen coupe en sedan hadden ook zo'n gewone veer. Heeft iemand ervaring hiermee, geen problemen met vervanging?
De originele hydro-pneumatische veer is niet meer bij MB te bestellen en op het net worden ze aangeboden voor meer dan 1000 EUR......
Kapotte balansveer
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 12-01-2014 17:51
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 23-09-2011 18:06
Ik heb een 230S uit 1967 en die had ook zo'n Bogebein. Ding was stuk en een revisie kost een vermogen. Heb hem ook vervangen voor een spiraalveer en bevalt prima.
Of het rijcomfort minder is dan met dat hydroding kan ik niet beoordelen maar ik denk dat dat wel meevalt.
Marcel Kappen verkoopt die dingen en kan je ook wel eea er over vertellen.
Ik heb nog de hoogte gemeten tussen de straat en m'n kofferbakslot om te zien of hij hoger kwam te staan met die spiraalveer, en ja hoor, scheelde zo'n 9 cm :D
Eerste foto is dus met lekke Bogebein, tweede met de spiraalveer.
Of het rijcomfort minder is dan met dat hydroding kan ik niet beoordelen maar ik denk dat dat wel meevalt.
Marcel Kappen verkoopt die dingen en kan je ook wel eea er over vertellen.
Ik heb nog de hoogte gemeten tussen de straat en m'n kofferbakslot om te zien of hij hoger kwam te staan met die spiraalveer, en ja hoor, scheelde zo'n 9 cm :D
Eerste foto is dus met lekke Bogebein, tweede met de spiraalveer.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)