krijg de versnelling niet in de achteruit

Plaats hier vragen over carrosserie, dit kan ook de binnen carrosserie zijn
Plaats reactie
Jan ten Brinke
Forumgebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-04-2012 15:24

krijg de versnelling niet in de achteruit

Bericht door Jan ten Brinke » 15-08-2014 10:48

Krijg de versnelling niet in de achter uit, na een serie pogingen gaat het eindelijk een keer lukken maar dit is onverantwoord in het verkeer en krijg hem zo wie zo niet door de APK. Het schakelen ging moeilijk en met wat meer( later bleek te veel) kracht toch in de achteruit gekregen. Bij deze actie knapte er wat of schoot uit positie. Heb het stuur er af gehaald maar kan dan nog niets zien, en vindt het beangstigend om zomaar alles los te halen. Heeft iemand hier ervaring mee, en wil mij hiermee helpen of heeft een punt voor punt omschrijving hoor ik het graag.

gr. Jan

johndewinger
Forumgebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 24-11-2013 01:56

Bericht door johndewinger » 17-08-2014 00:49

Hoi Jan

vermoedelijk is er een iets versleten (gammel/rok) in je schakel overbrenging onder de benz
Dus er ff onder kijken.
Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Jan ten Brinke
Forumgebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-04-2012 15:24

Bericht door Jan ten Brinke » 18-08-2014 18:13

Hallo John
bedankt voor je reactie, heb de schakelstangen onder nagekeken en erwas een nylon bus uit het aluminium huis. Naar Dalen geweest en een nieuwe gehaald. Het erkt weer zoals het moet.
Afbeelding

Afbeelding
gr. Jan

Zwart
Forumgebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: 23-09-2011 18:06

Bericht door Zwart » 18-08-2014 20:37

Ik was afgelopen week dezelfde nylon bus verloren, kon ineens niet meer schakelen en dus geen kant meer op. Daar stond ik dan.
Was eerlijk gezegd m'n eigen schuld. Ik wist dat hij al aardig versleten was en het was ook m'n bedoeling om hem te vervangen, maar ja, vergeten.
Even tijdelijk met een tiewrap vastgemaakt (altijd bij je hebben), was voldoende om naar huis te kunnen komen.
Snel een nieuwe besteld bij Kappen en de volgende dag lag hij op de mat en heb ik hem direct omgewisseld.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mercedes W111 230S, 1967 (Sparflosse)
Volkswagen T3, CU, 1980 (Katastrophenschutz Kamperbulli)

Plaats reactie