ophanging differentieel

Plaats hier vragen over carrosserie, dit kan ook de binnen carrosserie zijn
Plaats reactie
Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

ophanging differentieel

Bericht door Henk Lith » 26-11-2014 17:26

Min of meer toevallig, de kofferbak stond nog open, zag ik dat bij het heffen van de kont, via een krik onder het differentieel het rubber van de ophanging ongeveer 2 CM. omhoog kwam (poe,, wat een lange zin).

Bij het weer laten zakken van genoemde kont, zakte het rubber weer teug, maar de afsluitplaat zit te dicht bij de achterbalk, maakt bijna contact, metaal op metaal.

Nu heb ik raad gevraagd bij Ben Haagsma, want het blijkt dat het originele lager erg duur is, en zeer slecht is van kwaliteit.

Er schijnt een alternatief te zijn veel goedkoper, en veel beter.
Ben gaat uitzoeken hoe het zit, en of hij dat lager dan ook kan gaan leveren voor de Heckflosse groep!?

Ik zal mijn tekst nog wat verduidelijken met de foto's van dit rubber "Gummi" auf Deutsch.

Groet, Henk

Afbeelding
In normale rustpositie.


Afbeelding
Opgekrikte kont.

Pierre
Forumgebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-03-2012 22:10

Gummi

Bericht door Pierre » 28-11-2014 12:13

Henk,

Jouw rubber is gewoon naar de kl......, mag ook wel na weet ik veel hoeveel jaar, toch? De vulcanisatie heeft losgelaten, mag het? Goed, ik heb nog wel een goeie voor je liggen voor wat ik weinig vind (wat jij weinig vind kom ik achter nadat je een voorstel hebt gedaan).
Mercedes 250(280)se coupe 1966, Audi 100 Coupé S 1971, 1976, Jensen Interceptor EFI 1972, Toyota Supra 1986

Henk Lith
Moderator
Berichten: 597
Lid geworden op: 30-06-2011 10:33

Bericht door Henk Lith » 28-11-2014 14:36

Hoi Pierre, over dit ophangrubber vond ik het een en ander op een Duitsforum, dat heb ik even gecopieerd, de foto's heb ik er maar uitgelaten, ook de uit de complete tekst heb ik alleen even de introductie overgenomen.

Ik heb gelezen dat voor leden van club een verbeterd lager is te bestellen van ca. 40 euro (clubpreis dus).

Ik zou graag gaan voor het verbeterde type, en niet alleen maar voor de gunstiger preis.
Maar hieronder dus even het verhaaltje!
Groet, Henk Lith

verstärkte Hinterachslager in den Teilebestand mit aufgenommen
Thema: Gummilager im Kofferraum für die Hinterachse wechseln

Das originale Gummilager 110 350 06 75 für die Hinterachse im Kofferraum ist viel zu schwach dimensioniert. (Derzeitiger MB-Preis 214,93) Es hat lediglich 40 Shore Gummihärte.
Selbst neue Gummilager sind schon nach einer kurzen Probefahrt wieder 10 bis 15 mm nach unten durchgezogen.

Dieses Lager wurde in allen stahlgefederten Modellen mit Pendelachse, also kleine und große Flossen, Pagoden und alte S-Klasse verbaut. Nur in den luftgefederten Modellen W112 und W109 wurde das Gummilager 112 350 0475 eingebaut. (Derzeitiger MB-Preis 472,49)
Bei Fahrzeugen mit der herkömmlichen Stahlfeder an der Hinterachse gibt es meistens keinerlei Probleme. Es sei denn, das Gummi ist altersmäßig verschlissen. Manche haben sich sogar schon aufgelöst.
Bei Fahrzeugen mit Boge-Nivomat hingegen wird das Lager schon unter normaler Belastung vollständig bis zum Anschlag durchgezogen. Die obere Spannscheibe liegt dann im fahrfertigen Zustand vollständig auf dem Gehäuse auf. Die Folge ist ein extrem negativer Sturz an der Hinterachse und eine deutliche
Geräuschübertragung - und die unter Umständen sehr teure Fehldiagnose, der Nivomat sei defekt.

Albert Gerold hat einen Gummi gefunden, das genau die gleichen Maße wie das org. MB Gummilager, aber eine Gummihärte von 60 Shore aufweist. Dieses Gummi zieht sich nicht nach unten durch!

Pierre
Forumgebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-03-2012 22:10

Bericht door Pierre » 29-11-2014 10:44

Jaaaaah, der Albert Gerold, der hat ab und zu sehr gute Ideen! Hij maakt wel meer dingen nieuw, schijnt echt een vakman te zijn die goeie dingen doet
Mercedes 250(280)se coupe 1966, Audi 100 Coupé S 1971, 1976, Jensen Interceptor EFI 1972, Toyota Supra 1986

Plaats reactie